Інтегрований курс «Мистецтво» 1 клас
Тема: Зимові ритми
Поняття ритму у мистецтві.
Сприймання музичного мистецтва: К.Дебюссі. Сніг танцює (ксилофон)
Ритм у малюванні.
Художньо-творча діяльність: створення прикраси для сніжинки (фарби).
Мета: навчити відтворювати прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних тривалостей); чути тембр інструменту (ксилофон); учити сприймати і розуміти музику;
відтворювати прості форми предметів і об’єктів довкілля фарбами (акварель, гуаш); використовувати у роботі основні, похідні, теплі й холодні кольори.
Удосконалювати вміння змішувати та розбавляти водою фарби для отримання різних відтінків кольорів.
Розвивати уміння оцінювати свою роботу та однокласників.
Виховувати любов та зацікавленість до музичного та образотворчого мистецтва; заохочувати до музикування; удосконалювати вокально-хорові навички, виконавську майстерність.
Виховувати спостережливість, акуратність, увагу; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи. Виховувати почуття дружби, вміння радіти успіхам інших.
Освітня галузь |
Очікувані результати |
Мистецька |
відтворює прості ритмічні послідовності (створені з половинних, четвертних тривалостей); добирає тембр інструменту (ксилофон) для передачі відповідного образу); відтворює прості форми предметів і об’єктів довкілля фарбами (акварель, гуаш); використовує у роботі основні, похідні, теплі й холодні кольори; змішує та розбавляє водою фарби для отримання різних відтінків кольорів; навчається розуміти прекрасне, слухати музику, сприймати аудіо та відеоматеріали, співає дитячі пісні. . |
Здоров’я-збережувальна |
Розуміє цінність здоров’я, навчається берегти його; дотримується правил техніки безпеки; Знає, що позитивне ставлення до навколишнього світу і людей є складовою здоров’я та успіху. |
Фізкультурна |
Виконують вправи фізкультхвилинок, виконують здоров’я збережувальні вправи. |
Соціальна |
Знає правила поведінки у соціумі. Толерантно спілкується зі старшими, рідними, однолітками, однокласниками. Дотримується правил гігієни. |
Хід заняття
І. Налаштування на урок.
1. Вправа «Хмаринка- сніжинка»
- Вітаю, любі першокласники, на уроці мистецтва. Сподіваюся, що у кожного із вас гарний настрій, адже на дворі зима.- А зима – це низка свят, це і Святий Миколай, і Різдво, і Новий рік, це гарний настрій і класні подарунки.
- Перш, ніж почнемо урок, налаштуймося: сядемо рівненько, слідкуємо за своєю поставою, торкнулися хмаринки, торкнулися – сніжинки, широко посміхнулися і почали працювати.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
- Відгадайте загадку
Завірюха, сніг кружляє,
Морозець, ой-ой, щипає,
В річці – крижана вода,
Вже до нас прийшла …
- Зима – весела пора, хоч і холодно. Завтра перший день зими, то ж пані Зима запрошує нас у цікаву подорож. Подорож наша називається «Ритми зими». Ми познайомимося разом з нашими друзями Домісолькою і Барвиком з поняттям ритму, послухаємо музику, поспіваємо та помалюємо.
ІІІ. Робота з музичним матеріалом.
- Красуню-зиму дуже люблять зображувати художники на своїх полотнах І не менше полюбляють писати музику для пані Зими композитори.
- Послухайте п’єсу французького композитора Клода Дебюссі «Сніг кружляє».
- Слухайте уважно, уявіть спокійне та плавне кружляння сніжинок.
- А ще спробуйте зрозуміти, на якому інструменті виконувалась музика.
Звучить п’єса
- Який настрій виник у вас підчас слухання п’єси?
- На якому інструменті виконувалась музика?
- Допоможе зображення музичних інструментів. Розгляньте їх, назвіть, які знаєте.
- Ксилофо́н - це ударний музичний інструмент. На дерев'яних пластинках - клавішах інструменту грають спеціальними паличками, з наконечниками з дерева, пластику або щільної гуми.
Отже, ми щойно торкнулися чарівної мелодії зими.
- Кожна мелодія зими має свій ритм.
- Ритм – це серце, це пульс музики.
Світ музичний повсякчас звуками чарує нас.
В ньому звуки найрізніші: голосніші і тихіші,
Є низькі і є високі,
є тривалі і короткі.
Керувати ними звик ритм –
як справжній чарівник.
2) Вправа «Довгі та короткі звуки»
- Попрацюємо з Мудрим Ритмом.
Відео - Практична робота
Отже, Ритм – це чергування довгих і коротких звуків у музиці. (4 рази)
Музична руханка
- Пані Зима дуже любить, коли діти слухають музику, а ще більше, коли діти співаюсь і танцюють. То ж пані Зима попросила, щоб ви для неї заспівали і затанцювали.
Повторимо рухи
За вікном, за вікном падають сніжинки,
Ти, матусю, стели білу скатертинку
І ялинку гуртом будем прикрашати,
Новий Рік, Новий Рік вже у нашій хаті!
Пісня «Новий рік»
- Сподіваюся, що ця пісня вам сподобалася, адже пісень багато не буває.
ІІІ. Поняття ритму у художньому мистецтві.
- Відгадайте загадку
Наче срібна зірочка,
Білосніжна квіточка,
Із зимової хмаринки
До землі летить … сніжинка
- Ця сніжинка непроста, вона гостей нам привела. Зустрічайте Домісольку і Барвика.
- Хто з них любить співати, а хто малювати?
- Домісолька знає, що ритм у музиці - це чергування довгих і коротких звуків.
- А Барвик хоче, нам пояснити, що у малюванні теж є ритм.
Ритм - це рівномірне чергування елементів.
- Простеж ритм на поданих зображеннях. Визначте ритм. Продовжіть ряд на дві сніжинки.
-
- Варіант № 1. Варіант № 2.
Молодці!
Пальчикова гра «Сніжки»
- Ця сніжинка непроста, ще сюрприз нам принесла.
Один, два, три, чотири, ми сніжок зліпили.
Він кругленький і гладенький,
але зовсім не смачненький.
Раз підкинем, два підкинем,
три – спіймали – і сховали.
- Можна їсти сніг? Чому?
-
-Тепер відправляємося до Чарівної майстерні. Виготовимо кожен свою чарівну сніжинку. Розгляньте зразок
- Зафарбуємо її холодним кольором пані Зими. Це яким?
- Але, щоб не було нам холодно зафарбуємо шапочку теплим кольором (за вибором) і намалюємо обличчя.
Релакс - сюрприз від Чарівної сніжинки пісня «Горобчик»
- Молодці!
ІV. Підсумок уроку
- Сподіваюся на уроці ви дізналися багато нового та корисного.
1. Вправа «Відкритий мікрофон»
- Як називається П’єса К.Дебюссі, яку ми слухали?
- Як називається чергування довгих та коротких звуків у музиці?
- Що на уроці сподобалось найбільше?
2. Хвилинка партнерства
- Що з уроку хотіли б розказати батькам чи друзям?
- Оцініть свою роботу, чи все вдалося?
- А який настрій подарував вам сьогодні урок?
- Знаємо від Розумниці, що гарний настрій – це половина здоров’я.
- Отже, урок нам приніс ще й здоров’я. То ж будьте здорові.
Дякую за роботу!