Урок мистецтва у 4 класі

Про матеріал
МЕТА. Навчальна: ознайомлювати дітей із правильною побудовою композиції на аркуші паперу,ознайомити з різними техніками малювання дерева; навчати учнів розподіляти площини на горизонтальні і вертикальні; закріплювати розуміння поняття лінії; розвивальна: розвивати спостережливість, естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; дрібну моторику руки; виховна: виховувати старанність та охайність, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Милуємося красою землі. Створення осіннього образу дерева в різних техніках. Колективна композиція «Збережи дерева – легені планети!»

 

Мета: навчальна: ознайомлювати дітей із правильною побудовою композиції на аркуші паперу,ознайомити з різними техніками малювання дерева; навчати учнів розподіляти площини на горизонтальні і вертикальні; закріплювати розуміння поняття лінії; розвивальна: розвивати спостережливість, естетичне сприйняття учнями навколишнього світу; дрібну моторику руки; виховна: виховувати старанність та охайність, бережливе ставлення до природи.

Обладнання:  мультимедійний комплект, ємність для води,  гуашеві фарби, олівці, ватні палички, пульверизатор, картопля, листки дерев.

Хід уроку

  1. Організація класу

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Слайд1. Послухайте вірш та налаштуйтеся на роботу

Кожний з нас сприймає світ по-своєму,

Хто в кольорових, хто в чорно-білих снах,

Хто на землі калину п’є настояну,

А хто літає в небі наче птах.

Ми різні всі, дороги різні маємо,

Та матінка-земля у нас одна,

Давайте ж створимо сьогодні те, що мріємо,

Щоб в кожнім серці ожила краса. (М. Рильський)

 

Слайд 2

-Доберіть на кожну літеру слова ОСІНЬ слова,які характеризують вас на уроці.

О-ОБІЗНАНІ

С- СЕРЙОЗНІ,САМОСТІЙНІ

І- ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ,ІНІЦІАТИВНІ

Н- НАПОЛЕГЛИВІ

Ь- УВАЖНІСТЬ,СТАРАННІСТЬ, ТВОРЧІСТЬ

 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності
  2. Актуалізація опорних знаньСлайд3. Відгадайте загадку.

Слайд4. Вправа «Асоціативний кущ» (які асоціації викликає слово «Земля»)

Word Art 4 (1).jpeg

  1. Вивчення нового матеріалу

Слайд5-6.

Ми всі говоримо: «Земля», а кожен бачить і розуміє своє. Для космонавта, серед зірок і сузір’їв, - вона планета, єдина у Всесвіті.

Для моряка – вона берег, суша, така жадана після довгого плавання.

Для солдата земля – образ Батьківщини, її просторів, та цінність, яку він захищає.

Для хлібороба земля – це те, у що він вкладає свою працю і любов, від чого жде безцінного хлібного дару.

Слайд 7

І для всіх нас земля – наш край, де живемо, рідна хата, рідна природа, все, що нас оточує.

Слайд8. Розгляньте світлини. Чому планета стурбована? На які проблеми звертає нашу увагу художник?

Давайте обговоримо, навіщо потрібно берегти Землю. Уявіть, що це комікс. Придумайте текст до кожного зображення.

Слайд9.    

  • А що ви можете зробити для нашої планети ?

Бесіда про бережне ставлення до природи.

        Дерева різні! Різної форми, кольору…: високі, стрункі, товсті…Але всі вони дуже корисні.
-         Чим?
Вони дають людям деревину, смолу, ліки , сік, меблі. А ще листя дерев
вбирають багато пилу, очищують повітря. В середньому, одне дерево за рік   вбирає до 65 кг пилу!
Тому дерева, а також всі рослини, слід берегти, не ламати, а садити нові.!
Щоб спонукати вас до насадження дерев, то ми спочатку сьогодні їх намалюємо в різних техніках.

Наперевершена художниця Осінь майстерно перефарбовує листя і траву у всі відтінки жовтого, багряного, коричневого. Спробуймо і ми з відтворити чарівний світ осінньої казки на папері за допомогою фарб та різних підручних засобів. Це зовсім не складно. Ось кілька доступних, простих технік.

Слайд 10-13

Відбитки листочків дерев.  Малюємо на альбомному листку стовбур дерева. Беремо різні дрібні листочки дерев, наносимо з боку прожилок гуаш або, навіть, акварель і «відбиваємо» їх на стовбурі

0b9dfc32951233991914e4b388bccee5Малювання ватною паличкою. Ось цей малюнок теж зроблений за допомогою ватної палички. Це легко, швидко і захоплююче.

66639269455824074vz3YPiUEc

 

 

 

 

 

apple-stamping-tree-craft-for-kids

Штампування половинкою картоплі.  Підберіть невеличку картоплю, розріжте її на половину, використовуйте половинку, як штампик.

 

 

 

 

 

Малювання пульверизатором. А ось ці малюнки створені за допомогою пульверизатора для квітів. В нього наливаємо трохи води і розчиняємо фарбу.

5s

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд14. Послідовність малювання дерева. Малюю на дошці.

Ви згодні зі мною , що  дерево схоже на людину.

Стовбур – тулуб,

Коріння – ноги,

Віти – руки,

Верхівка – голова,

Листочки та кора – одяг.

Дерева, як люди: у кожного свій вигляд, характер, настрій. Вони можуть бути ніжними і сором’язливими, задумливими.

Дерева бувають здоровими і щасливими, або навпаки хворими і нещасними.

Вони мають свою постать, статуру.

Практична діяльність учнів

Слайд15-16. Правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва

Слайд17. Пальчикова гімнастика

Слайд18.Мелодія осені

 Підсумок

Слайд19. Продемонструйте власні малюнки. Об’єднайте свої малюнки в колективну композицію «Збережи дерева – зелені легені планети!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія Слайд20. Рефлексійна вправа  

 

docx
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
1541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку