Урок "Містобудування, архітектура та інші види мистецтв XVІ - п.пXVІІ ст."

Про матеріал
Урок комбінованого типу.Містить план до практичної роботи "Уявна подоріж до історико-культурної пам'ятки XVI-п.п.XVIIст." та посилання на використану презентацію Пуца С.Л.
Перегляд файлу

Тема. Містобудування, архітектура та інші види мистецтва.

            XVІ - п.пXVІІ ст.

Мета.Познайомити учнів з

-із особливостями містобудевання періоду,архітектурним стилем бароко;

- розпізнавати та характеризувати пам’ятки архітектури, споруджені в стилі ренесанс на теренах сучасної України;

- особливостями живопису ,скульптури,театрального мистецтва,музики;

-жанрами,темами усної народної творчості.

Визначати цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).

Основні поняття: бароко,Ренесанс,вертеп,інтермедія,гравюра,кант.

Наочність.Презентація”Архітектура і містобудування XVІ - п.пXVІІ ст.”,автор Пуца С.Л.

  https://vseosvita.ua/library/prezentacia-rozvitok-ukrainskogo-mistectva-v-16-persij-polovini-17-st-27863.html

Актуалізація опорних понять курсу.

*Як Брестська унія вплинула на освіту?

*Що свідчить про успіхи української літератури ?

*Як в Європі називається період  XVІ - п.пXVІІ ст. в розвитку культурі?

  Висновок.Ренесанс(Відродження)

*Які його основні риси?

  Висновок.

                     -гуманізм;                                         

                     -стиль бароко в архітектурі;

                     -комфортність земного життя,благоустрій міст;

                     -потреба у освічених людях;

                     -ріст цінності знань.

*Що сприяло поширенню знань?

Висновок.Книгодрукування.

*Хто його відкрив у Європі?

Висновок.Йоган Гуттенберг із Німеччини у 1445р.

                               План вивчення нового матеріалу.

Вступне слово вчителя(повідомлення теми)

 Проблемне завдання. З’ясувати чи було Відродження на наших землях i в чому воно проявилось?

1.Книгодрукування(розповідь учителя)

    - 1574р.-Іван Федоров (Львів) надрукував “Апостол” і “Буквар”;

    -першодрукарі :І.Скурський,Городецький,Сльозка

   - на середину ХІІ ст. в Україні нараховувалось 40 друкарень;

   -досягнення книгодрукарів:кольоровий друк,нотодрукування,використання

    гравюр.

2.Містобудування

   *Які погляди про призначення людини в земному житті мали передові люди епохи Відродження і кальвіністи?

Висновок.Людина повинна бути щасливою у земному житті і жити комфортно.

Робота з підручником.Прочитати п.3 парагр.7.Які види споруд будуються в Україні?

Висновок.Оборонні,житлові споруди,храми ,тощо.

Наше завдання визначити архітектурний стиль ,познайомитися із зразками архітектури даного періоду. Заповнюємо таблицю.

Релігійні

Світські

Замки

 

 

 

Робота з презентацією.

Завдання.Визначити нові риси містобудування на наших землях.

Висновки:

-багатоповерховість;

-планова забудова і квартальна забудова;

-барочний стиль;

-міста-фортеці.

3.Живопис.Скульптура.

Завдання.Прочитати п.5 1 абзац.Визначити жанри образотворчого мистецтва.

Іконопис,розписи

Гравюра

Світський портрет

 

 

 

 

4.                                                             Театр

                               Вертеп                                                Шкільна драма

                                                                                              Інтермедія

Ознайомлення із запропонованою схемою.Робота з підручником п.3 парагр 8

Співбесіда. *Чим вертеп XVІ – п.пXVІІст.відрізняється від вертепу ХІХ–ХХст.?

Висновок.В ст. XVІ – п.п.XVІІ ст. це був ляльковий театр ,а зараз різдвяне

                  дійство.

5.Музика. Розповідь учителя.                                  

-двоголосий спів;                              

- поява канту;

-нотний запис(Городецький)         

 -народні пісні і думи(“Про Марусю Богуславку”,”Дума про козака Голоту”,”Ой, Морозе –морозенко” тощо.

-музичні цехи(оркестри);троїсті музики;

-народні музичні інструменти:кобза,бандура,ліра.

 

Підсумок.

*Чи поширилась епоха Відродження на українських землях?

*У чому це проявилось?

Висновки : в освіті,поширені ідей гуманізму в літературі,бароко в архітектурі і мистецтві.

 

 

6.Творча практична робота.

Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст.

І етап.Приклад мандрівки.

ІІ етап. Мандрівка “колективним розумом”Складання тексту мандрівки-екскурсії ланцюжком.

ІІІ етап.Самостійна робота над завданням(обєкт обирається учнями самостійно)

Домашнє завдання.Підготуватися до тематичного оцінювання за конспектами і парагр.1-8.Закінчити практичну роботу.

 

 

 

   

     

 

 

 

          

docx
Додав(-ла)
Таран Тетяна
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
2 грудня 2022
Переглядів
232
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку