Тема. Містобудування, архітектура та інші види мистецтва.
XVІ - п.пXVІІ ст.
Мета.Познайомити учнів з
-із особливостями містобудевання періоду,архітектурним стилем бароко;
- розпізнавати та характеризувати пам’ятки архітектури, споруджені в стилі ренесанс на теренах сучасної України;
- особливостями живопису ,скульптури,театрального мистецтва,музики;
-жанрами,темами усної народної творчості.
Визначати цінності та норми життя, що їх утверджували автори цих витворів мистецтва (архітектури, скульптури, образотворчого мистецтва).
Основні поняття: бароко,Ренесанс,вертеп,інтермедія,гравюра,кант.
Наочність.Презентація”Архітектура і містобудування XVІ - п.пXVІІ ст.”,автор Пуца С.Л.
https://vseosvita.ua/library/prezentacia-rozvitok-ukrainskogo-mistectva-v-16-persij-polovini-17-st-27863.html
Актуалізація опорних понять курсу.
*Як Брестська унія вплинула на освіту?
*Що свідчить про успіхи української літератури ?
*Як в Європі називається період XVІ - п.пXVІІ ст. в розвитку культурі?
Висновок.Ренесанс(Відродження)
*Які його основні риси?
Висновок.
-гуманізм;
-стиль бароко в архітектурі;
-комфортність земного життя,благоустрій міст;
-потреба у освічених людях;
-ріст цінності знань.
*Що сприяло поширенню знань?
Висновок.Книгодрукування.
*Хто його відкрив у Європі?
Висновок.Йоган Гуттенберг із Німеччини у 1445р.
План вивчення нового матеріалу.
Вступне слово вчителя(повідомлення теми)
Проблемне завдання. З’ясувати чи було Відродження на наших землях i в чому воно проявилось?
1.Книгодрукування(розповідь учителя)
- 1574р.-Іван Федоров (Львів) надрукував “Апостол” і “Буквар”;
-першодрукарі :І.Скурський,Городецький,Сльозка
- на середину ХІІ ст. в Україні нараховувалось 40 друкарень;
-досягнення книгодрукарів:кольоровий друк,нотодрукування,використання
гравюр.
2.Містобудування
*Які погляди про призначення людини в земному житті мали передові люди епохи Відродження і кальвіністи?
Висновок.Людина повинна бути щасливою у земному житті і жити комфортно.
Робота з підручником.Прочитати п.3 парагр.7.Які види споруд будуються в Україні?
Висновок.Оборонні,житлові споруди,храми ,тощо.
Наше завдання визначити архітектурний стиль ,познайомитися із зразками архітектури даного періоду. Заповнюємо таблицю.
Релігійні |
Світські |
Замки |
|
|
|
Робота з презентацією.
Завдання.Визначити нові риси містобудування на наших землях.
Висновки:
-багатоповерховість;
-планова забудова і квартальна забудова;
-барочний стиль;
-міста-фортеці.
3.Живопис.Скульптура.
Завдання.Прочитати п.5 1 абзац.Визначити жанри образотворчого мистецтва.
Іконопис,розписи |
Гравюра |
Світський портрет |
|
|
|
4. Театр
Вертеп Шкільна драма
Інтермедія
Ознайомлення із запропонованою схемою.Робота з підручником п.3 парагр 8
Співбесіда. *Чим вертеп XVІ – п.пXVІІст.відрізняється від вертепу ХІХ–ХХст.?
Висновок.В ст. XVІ – п.п.XVІІ ст. це був ляльковий театр ,а зараз різдвяне
дійство.
5.Музика. Розповідь учителя.
-двоголосий спів;
- поява канту;
-нотний запис(Городецький)
-народні пісні і думи(“Про Марусю Богуславку”,”Дума про козака Голоту”,”Ой, Морозе –морозенко” тощо.
-музичні цехи(оркестри);троїсті музики;
-народні музичні інструменти:кобза,бандура,ліра.
Підсумок.
*Чи поширилась епоха Відродження на українських землях?
*У чому це проявилось?
Висновки : в освіті,поширені ідей гуманізму в літературі,бароко в архітектурі і мистецтві.
6.Творча практична робота.
Здійснити уявну подорож-екскурсію до історико-культурних пам’яток XVІ – першої половини XVІІ ст.
І етап.Приклад мандрівки.
ІІ етап. Мандрівка “колективним розумом”Складання тексту мандрівки-екскурсії ланцюжком.
ІІІ етап.Самостійна робота над завданням(обєкт обирається учнями самостійно)
Домашнє завдання.Підготуватися до тематичного оцінювання за конспектами і парагр.1-8.Закінчити практичну роботу.