Урок "Звуки [ж], [ж′], буква Ж ж."

Про матеріал

Урок розроблений згідно мети: закріпити артикуляцію звуків [ж], [ж′]; ознайомити учнів із буквою Ж ж, що позначає ці звуки; формувати навички читання складів та слів із новою літерою, розвивати увагу, мислення , зв'язне мовлення, удосконалювати фонематичний слух учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати гуманні почуття, любов і повагу до природи.

Перегляд файлу

 

 

 

Звуки [ж], [ж],

буква Ж ж

 

 Навчання грамоти

 

(читання)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Довга Л.М.

 вчитель початкових класів,

Рингацький НВК

Новоселицького району

Чернівецької області

 

 

 

Т ема. Звуки [ж], [ж], буква Ж ж.

Мета: закріпити артикуляцію звуків [ж], [ж]; ознайомити учнів із буквою Ж ж, що позначає ці звуки; формувати навички читання складів та слів із новою літерою, розвивати увагу, мислення , зв’язне мовлення, удосконалювати фонематичний слух учнів; збагачувати словниковий запас; виховувати гуманні почуття, любов і повагу до природи.

Обладнання: каса букв, жолуді з загадками; предметні малюнки; демонстраційна картка з буквою Ж ж; робочий зошит із читання; мультимедійний проектор, презинтація з зображенням казкового персонажа Вінні-Пуха.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Мовленнєва розминка

1.  Привітання

Всі веселі і здорові? (Так!)

До уроку всі готові? (Так!)

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок!

 

ІІ. А ктуалізація опорних знань

На дошці перед дітьми — всі вивчені літери.

Запитання та завдання для учнів

• Назвіть усі букви, які ми вивчили на уроках.

• Наведіть приклади букв на позначення приголосних звуків.

Назвіть відповідні їм звуки.

• Які букви на позначення голосних звуків ми вивчили?

 

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

У ч и т е л ь. На сьогоднішньому уроці ми вивчимо нову букву, дізнаємося про звуки, які позначає ця літера, та будемо читати з нею склади, слова і речення. А допоможе нам зробити це наш гість із казки — ведмедик-жартівник і ласун Вінні-Пух.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Видокремлення звуків [ж], [ж′] зі слів.

У ч и т е л ь. А для початку Вінні-Пух хоче нас познайомити з скоромовкою. (Слайд 4)

Біжать стежини

поміж ожини.

 

- Який звук ми чуємо у всіх словах скоромовки? (Звук [ж].)

 

2. Гра «Упіймай м’який звук» (Слайд 5)

А тепер Вінні-Пух нас просить подивитися картинки і сказати , що спільного в цих словах і  чим вони відрізняються.

Ніж – ножі

Вуж - вужі

- Чим відрізняються звуки [ж] і [ж]? ( [ж] — твердий, а [ж] — м’який приголосний.) (Слайд 5)

 

2. Артикуляція звуків [ж], [ж′].

Діти вимовляють звуки [ж], [ж] виразно та чітко і роблять висновки, що під час їх вимови губи розтягнуті й розкриті, а верхні зуби стоять на нижніх; під час вимовляння м’якого звука [ж] губи більш напружені.

 

3. Демонстрація картки з малою та великою літерами Ж, ж, повідомлення  назви нової букви .

Ця літера позначає на письмі приголосні звуки [ж] та [ж′].

4. Аналіз будови, порівняння між собою, з іншими буквами. Визначення місця у касі букв.                                                                                                                                  

- Чим відрізняються літери? ( Велика й мала літера відрізняються одна від одної лише розміром. )

- На яку літеру схожа? (На перекреслену вздовж букву Х)

 

Фізкультхвилинка. ( Танок під музику)

 

5. Робота з букварем (с. 132–133).

1) Ознайомлення з автором казки  «Віннні Пух»

Англійський письменник А. А. Мілн увійшов в історію дитячої літератури як автор казки про плюшевого ведмедя Вінні .

У 1926 з'явилася перша версія Ведмежати з тирсоюв голові (по-англійськи - Ведмідь-з-дуже-маленькими-мізками) «Вінні-Пух».

 

2) Слухання уривка з казки про Вінні-Пуха (с. 132). Виявлення

в тексті слів із буквою Ж ж: жолуді, «жикати».

Словникова робота

«Жикати» ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж-ж

Розгляд звукової та буквеної схем слова жолуді – (-о-о=о), пояснення місця у слові букви Ж ж та звука, який вона позначає.

3)Читання складів та слів.

Утворення прямих і обернених складів із буквою Ж ж; побудова сполучень Ж ж з двома літерами на позначення голосних звуків за променевими схемами. (Слайд 10-14,15-16)

     

4) Побудова односкладових слів за стрілкою і записування на дошці: жук, кіт, туш, шум, мак

5) Читання ланцюжком  складів, односкладових та багатоскладових слів із початковою буквою Ж ж у стовпчиках.

6) Читання пар споріднених слів (книга — книжка, нога — ніжка, дорога — подорож). Визначення літери Ж ж та її позиції в словах.

7) Розгляд ілюстрацій (с. 133). Добір слів із літерою Ж ж за малюнками: жито, жасмин, жолуді, ожина, жоржини. Побудова звукових схем до слів жасмин, жоржина. Порівняння їх зі схемами в підручнику.

8) Розгляд ілюстрацій на плакатах

 - Дібрати слова з літерою Жж за малюнками

Фізкультхвилинка.

А журавлик потягнувся,

Раз – нагнувся, два – нагнувся,

Крила в сторони розвів,

Мабуть, жабку загубив.

А щоб жабку  там дістати,

Треба нам низенько присідати.

6. Виконання завдань за робочим зошитом (с. 32, завдання 1,2).

Розгляд ілюстрації та звукової схеми до слова жолудь.

7. Опрацювання тексту (уривок із казки А. Мілна, буквар, с. 133).

Учитель читає дітям фрагмент казки, учні слухають його, слідкуючи за ходом читання в підручнику.

 1)Запитання до тексту за робочим зошитом (с. 32, завдання 3):

 - Хто поліз на дерево?

- Що крикнув Вінні-Пух?

- Скільки пролетів ведмедик донизу?

2) Запитання та завдання за текстом

• Яку пісеньку муркотів Вінні-Пух, збираючись на дуба? Прочитайте її.

• Які слова в цій пісеньці містять букву Ж ж?

•Як ви думаєте, чому ведмедик приказував: «Ж-жи! Ж-жи!», кому він підспівував?

• Навіщо Вінні-Пух поліз на дуба? Чи вдалося йому поласувати медком?

• Чи шкода вам Вінні-Пуха? Як було б варто поставитися до ведмедика, зважаючи на прикрість, яка з ним трапилася? (Його слід пожаліти.)

• Якої шкоди могли б йому завдати бджоли, якби Вінні-Пух усе-таки добрався до їхнього меду? (Пожалити.)

• Порівняння слів пожаліти — пожалити. Уточнення лексичного значення, визначення місця букви Ж ж та наголосу в словах.

3) Гра «Розсипанка». Робота в парах.

Ведмедику не дісталося меду, але він назбирав жолудів багато і приніс до вас. Жолуді непрості, вони чарівні. На кожному жолуді написана одна буква. Діти складають з жолудів-букв слова(Жирафа, жук, жаба, журавель, жайворонок)

4) Вивчення скоромовки

Жук з журавликом дружили,

Жабеня жука дражнило

Жук до жаби: - Жу-Жу-Жу!

Журавлеві розкажу

 

ІV. Підсумок уроку

Запитання та завдання для учнів

• Назвіть літеру, з якою ми познайомилися на уроці. Які звуки позначає ця буква?

• Які слова з буквою Ж ж ви прочитали на уроці?

• Яке місце в слові може займати літера Ж ж? Наведіть приклади.

На яку літеру схожа? (На перекреслену вздовж букву Х)

  На які предмети схожа? ( На жука, жабку)

Демонтрація малюнків жука, жабки, сніжинки.

«Же» — літера на вигляд гожа,

І на жучка живого схожа,

 

Же розставляє ніжки-лапки,

Як життєлюбна жвава жабка.

 

 

Гра «Визнач звук!»

  • Що любить Вінні-Пух? (Мед)

- Якого кольору  мед? (жовтого ).

Ми сьогодні попрацюємо з загадками жовтого кольору.

Якого кольору загадки ми вже знаємо і при вивченні яких букв ми їх розглядали ?

Визначимо, в яких словах загадки є звуки [ж], [ж].

 

Квітень жовту фарбу взяв,
пелюстки розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

 

Соком діжечка налилась,
на городі примостилась.
Жовтобока і цукриста
так і проситься, щоб з’їсти. (Диня)

 

 

Сам жовтенький, соковитий
достигає серед літа.
Він у джемі, у варенні
і солодкий, і приємний.  (Абрикос)

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
17473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку