17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок "Письмо рядкової букви ц («це»), складів, слів із нею"

Про матеріал

При складанні розробки уроку використано матеріали українознавчого характеру: загадки, потішки. Діти знайомлятьтя з ціпком, поринаючи в далеке минуле.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчання грамоти

(письмо)

 

 

 

 

Довга Л.М.

                                                                         вчитель початкових класів,

                                                                              Рингацький НВК

                                        Новоселицького району

Чернівецької області

 

 

 

 

Тема. Письмо рядкової букви ц («це»), складів, слів із нею

Мета: навчити писати рядкову букву ц («це»), склади, слова з нею; розвивати спостережливість, навички каліграфічного письма, фонематичний слух; виховувати повагу до інших, взаємодопомогу, працелюбність.

Обладнання: підготовлена дошка; зображення рядкової букви ц («це»); зображення цапа, цирку,, цукру, цегли, цукерки; презентація

Хід уроку

  1. Організаційний момент

II. Звукові аналітичні і синтетичні вправи

— Увага, діти, сьогодні в нас незвичайний урок письма. Для звичайного уроку нам потрібні зошити, ручки, олівці. Перевірте, чи все готове до уроку!

Для незвичайного уроку потрібно відгадати загадку.

Сидить Марушка

В семи кожушках,

Хто її роздягає,

Той сльози проливає. (Цибуля)

      Довгі вуха, куций хвіст,

       До мисливства в нього хист:

       Все знаходить навмання

       Це маленьке... (цуценя).

Я у кожній є квартирі:

Сидіння та ноги чотири.

Для комфорту спинку маю,

Багато місця не займаю. (Стілець)

 

— Який звук стоїть на початку слова? ([ц]) Дайте йому характеристику. (Приголосний твердий) У слові цуценя є ще один звук [ц]? (Так) Де він знаходиться у слові? (Усередині)

— Побудуйте в парах звукову схему до слів  цуценя, цибуля.  Скільки букв у слові? (6) А звуків? (6)

— Який останній звук у слові стілець? ([ц′]) Дайте йому характеристику. (Приголосний, м’який)

— У парах побудуйте звукову схему.

— Якою буквою позначаються звуки: приголосний твердий [ц] та приголосний м’який [ц′]? (Буквою «це»)

— Повторимо правило! (Буква «це» на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [ц] і м’який [ц′].)

  1. Повідомлення теми уроку

1. Потішка

— Хто це?

— Цапок.

— Що це?

— Ціпок.

— А це?

— Яйце.

— А ти?

— Буква... (це).

— Сьогодні ми навчимося писати рядкову букву «це», склади та слова з нею.

2. Читання вірша в зошиті

3. Аналіз вірша

4. Гра «Знайди слово»  з складом ця

5 . Упишіть букви

-Хто бував у цирку?

- Кого ви там бачили?

Гімнастика для очей  (Слайд)

IV. Засвоєння конфігурації літери

— Погляньте на зображення рядкової букви ц («це»). Яку букву вона вам нагадує? (Букву и) Рядкова буква ц («це») складається з трьох елементів: двох коротких прямих ліній, заокруглених внизу праворуч, і маленької петлі.

— Уважно простежте, як пишеться рядкова буква ц («це»): починаємо писати від верхньої рядкової лінії пряму вниз на себе, біля нижньої рядкової заокруглюємо, торкнувшись цієї лінії, ведемо вгору до верхньої рядкової лінії, не відриваючи руки, пишемо по писаному коротку пряму вниз на себе, заокруглюємо біля нижньої рядкової лінії праворуч угору, закінчуємо писати від другої короткої лінії на відстані, що дорівнює половині робочого рядка і трохи вище нижньої рядкової лінії, не відриваючи руки, ведемо вниз до себе коротку пряму лінію на відстань, що дорівнює половині висоти робочого рядка, заокруглюємо ліворуч угору до перетину з нижньою рядковою і короткою прямою лініями, закінчуємо писати трохи вище нижньої рядкової лінії.

— Разом зі мною «напишемо» букву ц («це») у повітрі. (Учні разом із учителем «прописують» букву в повітрі.)

— Розгляньте зображення букви ц («це») у своїх зошитах. Знайдіть і покажіть одне одному три елементи цієї букви: дві короткі прямі лінії, заокруглені внизу праворуч, і маленьку петлю.

V. Вправи з письма

1.  Напишіть елементи букви

2. Наведіть літери за поданим у зошиті контуром. Далі напишіть три літери самостійно. Обміняйтесь зошитами і перевірте правильність написання літер, поясніть товаришеві, який елемент написано неправильно, а який — правильно. (Учні обмінюються зошитами для взаємоперевірки.)

— Кожен у своєму зошиті допишіть рядок до кінця.

Пальчикова гімнастика

СТІЛЕЦЬ

Варіант 1

Вихідне положення: ліву долоню поставити вертикально, пальці уверх — це «спинка» стільця. До неї приставити кулачок правої руки — це «сидіння».

Нумо, дітки, молодці,

посідаймо на стільці.

Небагато треба вміння —

Зробим спинку і сидіння.

Варіант 2 (ускладнений)

Змінювати положення рук почергово на рахунок раз-два.

Раз: ліва рука — «спинка», права рука — «сидіння».

Два: права рука — «спинка», ліва рука — «сидіння».

4. Напишемо другий рядок літери ц («це») під рахунок. (Учитель показує написання літери, рахуючи раз-і, два-і, три-і; учні пишуть самостійно у зошитах половину рядка під рахунок учи­теля.)

— Допишіть рядок самостійно.

— Утворіть склади.

5.  Запишемо склади від нижнього до верхнього з’єднання. Назвіть склад, що має нижнє з’єднання. (ця) Запишіть його в зошити, а я — на дошці. (Учні пишуть за зразком.) Назвіть склади з середнім з’єднанням! (ца, це, цо) Запишемо їх, продовжуючи рядок. Які склади мають верхнє з’єднання? (ці, цу) Допишіть їх.

 5. Списати речення

 - Про що говориться в 1 реченні ?

- Про що говориться в 2 реченні?

- Про що говориться в 3 реченні ?

- Назвіть слова з букою ц

Фізкультхвилинка

Руки в сторону, в кулачок.

Розгинай — і на бочок.

По колінах вдарим нижче, нижче, нижче.

Руки вгору піднімемо вище, вище, вище.

VІ. Закріплення матеріалу

1. Зоровий диктант

2.Прочитайте вірш.

Соня смажила млин..і,

ось і тісто на ру..і.

Як з роботи прийде тато —

хай він їсть млин..ів багато.

— Яких букв бракує у словах? (Букви («це»)) Що робила Соня? (Смажила млинці.) Для чого вона це робила? (Щоб тато після роботи поїв.)

Як можна охарактеризувати дівчинку? (Відповіді учнів.) Подобається вам поведінка дівчинки? (Відповіді учнів.) Чому? (Відповіді учнів.) Як ви допомагаєте батькам? (Відповіді учнів.)

— Після доброго діла час і відпочити, а ще краще — відпочивати з користю. Як, наприклад, Гриць:

3. Списування з рукописного тексту

Гриць малює олівцем гусеницю з горобцем.

3. Розвиток зв’язного мовлення «Допоможи птахам взимку»

VI. Підсумок уроку

— Яку букву навчилися писати?

— Які звуки позначаються нею на письмі?

— Які слова з буквою ц («це») запам’ятали?

— Кому і як треба допомагати?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку