Інтегрований урок Навчання грамоти. Читання. Слова ввічливості. В. Сухомлинський «Скажи людині доброго дня».Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Складання речень за малюнками.

Про матеріал

На уроці Навчання грамоти використовується індивідуальна, групова, індивідуальна форма роботи, учні вчаться правильно будувати свої міркування; збагачувати словниковий запас. Різними засобами на уроці школярі розвивають зв'язне мовлення, творче мислення: вміння аналізувати, систематизувати, порівнювати, узагальнювати. За допомогою бесід, методу «Створення психологічної атмосфери «радості», «упевненості в собі», демонстраційного матеріалу збагачуються наочно - чуттєві уявлення дитини про моральні якості, чесноти та добру поведінку. На уроці використано метод «Критичного мислення», а саме, школярі вчаться розрізняти позитивні і негативні вчинки, давати їм оцінку, систематизувати уявлення про доброзичливість, чуйність, милосердя, турботу, співчуття, допомогу тим, хто її потребує.

Перегляд файлу

1

 

Інтегрований урок.      Навчання грамоти        1клас

Зінтегровано зміст предметів

розвиток зв’язного мовлення

читання

трудове навчання

«Я і Україна»

 

Тема. Читання. Слова ввічливості.

В Сухомлинський «Скажи людині доброго дня».

Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Складання речень за малюнками.  

Тема. Я і Україна. Як ставитися до інших, щоб тебе поважали.

Тема. Трудове навчання. Робота з папером. Саморобний дидактичний матеріал.

Дидактичні, розвивальні та виховні цілі:

Мета.  

  •                         Удосконалювати уміння виразно читати зв'язні тексти.
  •                         Вчити учнів правильно будувати свої міркування; збагачувати словниковий запас.
  •                         Розвивати зв'язне мовлення, творче мислення: вміння аналізувати, систематизувати, порівнювати, узагальнювати.
  •                         Збагачувати наочно - чуттєві уявлення дитини про моральні якості, чесноти та добру поведінку.
  •                         Сприяти розумінню того, яке велике значення має дотримання моральних правил у повсякденному житті.
  •                         Вчити розрізняти позитивні і негативні вчинки, давати їм оцінку.
  •                         Узагальнювати й систематизувати уявлення дитини про доброзичливість, чуйність, милосердя, турботу, співчуття, допомогу тим, хто її потребує.
  •                         Удосконалювати навички роботи з папером, вміння розміщувати ілюстрації на папері та приклеювати їх.
  •                         Виховувати у дітей кращі людські якості та почуття доброти кожної дитини індивідуально.

Обладнання: аплікація «Королівство Доброї сімейки», книжка - розгортка «Добрі справи завжди з нами», кольоровий картон, ілюстрації по темі.

Тип уроку. Комбінований

Форма проведення.  Урок мандрівка

 

Хід уроку

1. Організація учнів до  уроку

1.1. Вітання

- Встали всі рівненько. Розпочинаємо урок. Урок цей буде незвичайний: урок - мандрівка.

1.2. Визначення наявності учнів на уроці

- Мені дуже приємно бачити вас усіх на уроці

1.3. Підготовка класного приміщення та готовності
учнів до уроку

- Подивіться, чи все необхідне до уроку читання та письма є у вас на парті: це «Післябукварик», ручка, клей, картон.

1.4. Створення психологічної атмосфери «радості»,
«упевненості в собі»

Сяє сонечко на небі. Пташки радіють і співають, бо прийшла весна. Все живе тішиться теплу і сонцю. А ми з вами радіємо, що здорові, що нас нічого не болить, що нам добре живеться, що весело проводимо час, що дізнаємось багато нового.

От і сьогодні на уроці ми відправимось в мандрівку.

1.5 Мандрівка у казкову країну, в королівство, де живе  «Добра сімейка»

 

А зараз посміхнемось і пофантазуємо,

Всі разом в казку помандруємо.

У чудове й гарне місто,

Добрих діток королівство.

В цьому палаці злагода панує,

Добро і щирість жителі шанують.

 І вас запрошують у гості завітати,

Свої думки та розум показати.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів
    2.1. Вступна бесіда «Добра сімейка намагається зробити світ добрішим».
    -  «Добра сімейка» намагається зробити світ добрішим, щоб діти, люди поважали і любили один одного та братів своїх менших - тварин. Щоб нікому не робили боляче ні словом, ні діями, ні думками. Вміли розділити горе і радість з рідними, друзями, незнайомими людьми, щоб були ввiчливими та умiли гарно спiлкуватися.

 

 

 

Але «Добра сімейка» - це маленькі чарівники. Не можуть вони в одну мить перемогти зло та його слуг: жорстокість, байдужість, заздрість, зазнайство, лінь. Перемогу над злом можуть досягти самі діти щоденною роботою над собою. А тому кожного дня, тільки на небі з'являється ласкаве сонечко, розсіває «Добра сімейка» насіння доброти у дитячих сердечках!

- Ви запитаєте, чому саме в дитячих сердечках? А тому, що тільки в маленькому дитячому серцi  може прорости магічне насіння  і  разом з дитиною вирости, розквітнути чарівною квіткою, перетворити серце на добре, ласкаве, ніжне. «Добра сімейка» допоможе сьогодні нам. Коли розквітнуть усі квіти - це буде означати, що неодмінно в наше серце потрапило магічне насіння доброти. Ось погляньте, які квіти ростуть на поляні - це доброта - найстарша сестриця, вона має молодші сестри - любов, милосердя, чуйність, співдружність, щедрість, турботливість, співчуття, працьовитість, ввічливість.

2.2. Розкриття основних завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми будемо читати й писати, складати речення за малюнками, говорити про позитивні вчинки людини, про те, як себе потрібно поводити,  як уникнути негативних вчинків; поговоримо про доброту,  милосердя, співчуття, співдружність, щедрість, ввічливість. «Добра сімейка» запропонувала помандрувати сторінками книжки. А ще ми будемо виготовляти для себе маленьку книжечку «Добрих справ».

 

 

 

 

3. Повторення вивченого матеріалу.   

Використання інтерактивного методу «Шість мислячих капелюхів Едварда де Боно».

Сині капелюшки працюють

-  Про яку рису людини ви прочитали в оповіданні В. Сухомлинського «Скажи людині доброго дня»? (Про ввічливість.)

3.1. Читання учнями тексту В. Сухомлинського «Скажи людині:  «Доброго дня».

3.2. Аналіз тексту В. Сухомлинського «Скажи людині доброго дня»

Червоні капелюшки працюють

- Говорять,  що  «Чарівні слова відкривають серця».

  • А ви як вважаєте, це так? Доведіть це. (Я вважаю, що коли син та батько сказали бабусі чарівні слова «добрий, день», то на душі стало легше, серце стало добрішим.)

Жовті капелюшки працюють

  • Хто привітався першим ? (Син)
  • Чи добре він зробив, коли привітався першим?
  • (Добре те, що хлопчик привітався першим)
  • Хто сказав: «Добрий день, бабусю»? (Хлопчик)

Зелені капелюшки працюють

  • Як відповіла бабуся на вітання? ( Доброго вам здоров'я!)
  • Які нові форми привітання ти запозичиш у бабусі?

Червоні капелюшки працюють

  • Що побачив хлопчик?  ( Все довкола змінилося)
  • Як засяяло сонце? (Яскравіше)
  • Що зробило листя? (Затрепетало)
  • Що зробили в кущах пташки? ( Заспівали)
  • Як на душі стало у хлопця? (Легко)

Чорні капелюшки працюють

  • Якби хлопчик не привітався, що могло б трапитись?

   ( Він не відчув  би радості на душі.)

  • Яких чарівних слів він не почув би від бабусі?

  ( Доброго вам здоров’я!)

Червоні капелюшки працюють

  • На вашу думку, чого бабуся навчила хлопчика?

(Бабуся навчила хлопчика  інших форм вітання.)

Сині капелюшки працюють

  • Чому на душі у них стало добре? (Бо вони побажали людині доброго дня.)
  • А як ви вітаєтесь у класі з учнями?
  • А як вітаєтесь між собою?

Білі капелюшки працюють

  • Назвіть, які  чарівні слова знаєте? (Доброго дня, дякую, спасибі,

будь ласка,…….. )

  • Як називають тих дітей, що вживають чарівні слова? (Ввічливими, культурними).

4. Робота над новим матеріалом

4.1. Робота з книжкою «Добрі справи завжди з нами»
Настав час попрацювати з книжкою.

  • Розглянемо першу ілюстрацію.
  • Які ви помітили добрі вчинки дітей на цьому малюнку?  Цей малюнок є у вас наклеєний на картоні.
  • Кого бачите на малюнку?
  • Що робить дівчинка?
  • Що ми можемо про неї сказати?  (Дівчинка чуйна)
  • Що робить хлопчик на даху?
  • Який він?
  • Який негативний вчинок хлопчика ви помітили ? Що робить хлопчик, який сидить на дереві? Чи можна так робити? А чи хотіли б ви, щоб у вас хтось стрілив з рогатки? Який зробимо висновок? Перш, ніж щось зробити, потрібно подумати про наслідки.

4.2. Запис назви книжки « Добрі справи завжди з нами»

  • Запишемо назву цієї «Чарівної книжки».

4.3. Робота з ілюстрацією «Турбота про рідних»

  • Як дівчинка виявляє повагу до батька, що повернувся з роботи?
  • Про що це свідчить?( Дівчинка любить батька)
  • А ви любите своїх батьків?
  • Які риси характеру своєї мами ви найбільше любите ?

Пам'ятайте, мама й батько людині потрібні все життя. Шануйте їх, любіть. Немає рідніших людей, ніж батьки!

4.4.  Робота з ілюстрацією «Турбота про бабусю»

- Що роблять діти? Чому вони так турбуються про бабусю?  (Напевне, бабуся захворіла).

- Що, на вашу думку, допоможе бабусі швидше одужати? ( Ліки і турбота.)

Робота над змістом прислів’я

Пам'ятайте: бабуся нездужає, потурбуємось про неї - і вона одужає.

Я впевнена, ви так само турбувались би і про свою бабусю.

4.5. Робота за змістом ілюстрації  «Допомога рідним»

  • Що робить бабуся?  Що робить дівчинка? Який у них настрій?
  • Чому вони веселі і хороший мають настрій?  (Вони разом ліплять вареники, швидко йде робота.)

В народі кажуть «Бджола мала, а й та працює».

  • А ви допомагаєте вдома рідним?  Що ви робите?  Проросте у вашому серденьку ще одне насіннячко « Працьовитості».

4.6. Робота за змістом ілюстрації «Допомоги потребує і пташка маленька».

  • Що побачили діти на галявині?
  • Як врятувати пташеня?
  • Чи можна приносити птахів і тварин додому.
  • Поміркуйте! Чи хочуть пташки жити зі своїми батьками,  як і ви?

Тварин і птахів не можна тримати у неволі.

5. Фізкультхвилинка «Якщо весело живеться»

6. Узагальнення та закріплення вивченого. Розвиток зв'язного мовлення

6.1.  Робота над змістом  прислів'я  «Не одежа красить людину, а добрі діла»

  • Прочитайте це прислів'я. Як ви його розумієте?

(У що б людина не була одягнута, якщо у неї добре серце і вона робить добрі справи, то про неї будуть говорити, що вона хороша, добропорядна.)

6.2. Продовження роботи над змістом  книжки «Добрі справи»

6.3. Робота над змістом  ілюстрації «Чи вміємо ми співчувати» ?

  • Що сталося з хлопчиком ?
  • Як виявляють співчуття його подружки?
  • Чи висохнуть у нього слізки завдяки таким друзям?
  • Як би ви підтримали свого друга у такій ситуації? (Тримайся!  Не плач!  Опануй себе!  Все минеться!)

6.4. Робота над змістом ілюстрації та

  прислів’ям  «Мир – миром, пироги з сиром!»

  • Чому посварилися діти?
  • На вашу думку, що зробила дівчинка?
  • Як вони помирилися?

6.5. Скерована розмова «Як ти відносишся до своїх друзів?» Інтерактивний метод  «Мікрофон»

(Діти підготували запитання одне для одного.)

  • Як ти вчиниш, коли у тебе захворіє подруга?
  • Якщо мама тобі купить нові фломастери, ти ними поділишся?
  • Якщо тобі буде важко, чи ти попросиш допомоги?  У кого?
  • Маючи цукерки ти пригостиш друзів?

6.6. Складання розрізаних частинок в одне ціле.

  • Нове завдання: потрібно скласти розрізані частинки в одне ціле.
  • Уважно гляньте на ілюстрацію...
  • Чому хлопчик сховав морозиво? (Був жадібний.)
  • Що зробив другий хлопчик? (Поділився з товаришем.)
  • Який він був? (Щедрий.)
  • На вашу думку, як стало жадібному хлопчикові?  (Соромно.)

7. Приклеювання учнями ілюстрацій на кольорових аркушах паперу. Виготовлення саморобної книжки.

  • А зараз приклеїмо ілюстрації у нашу книжечку. Для цього будемо працювати з клеєм.

Повторення правил техніки безпеки

З клеєм потрібно працювати уважно й акуратно, не розливаючи його. На ілюстрацію накладати клей не з лицьової, а з воротної сторони у чотирьох кутках.

  • Починаємо приклеювати 1, 2, 3, 4 ілюстрації.
  • Молодці! Гарно справилися із завданням.

8. Гра «Дві цукерки»

Ви дуже гарно попрацювали на уроці, багато відповідали.  І я хочу пригостити вас цукерками.

Працюють «Шість мислячих капелюхів Едварда де Боно».

- Які ваші дії, думки з приводу цього?

1)  Ви з'їсте самі ці цукерки?

2)  Поділитися цукерками з другом?

3)  Одну цукерку подаруєте дорослому?

4)  Дві цукерки понесете додому батькові?

5) Одну з'їсте самі, одну понесете мамі?

9.  Підсумок уроку.

  • Скажіть, будь ласка, що означає бути доброю людиною?

(Вміти дружити, любити своїх рідних, допомагати їм, не робити поганих вчинків, завжди думати про наслідки, бути щедрим, турботливим.

  •      Що ми вчилися робити на уроці?
  •      Ви хочете подружитися з «малими чарівниками» і їх старшою «сестрицею Добротою»?

Підсумкова бесіда - настанова

Запам'ятайте прислів’я: «Хто людям добра побажає, той і собі має».

Будьте завжди добрими, носіть у своїй душі світле сонечко любові, доброти до всього світу, адже ви люди! Ще говорять: «Доброму скрізь добре...»

10.  Перегляд мультфільму «Пригоди Кота Леопольда».

 

 

 

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
2104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку