Тема. Міжнародні відносини у 1920-х рр.
Мета: проаналізувати вжиті державами Антанти та Лігою Націй заходи з підтримання стабільності в Європі; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи в парах та з текстом підручника; формувати інтерес до вивчення теми.
Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 10-го класу
Підготувала учитель історії
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Міжнародні відносини у 1920-х рр.
Мета: проаналізувати вжиті державами Антанти та Лігою Націй заходи з підтримання стабільності в Європі; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи в парах та з текстом підручника; формувати інтерес до вивчення теми.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник.
Хід уроку
Генуезька та Гаазька конференції
|
Генуезька |
Гаазька |
Дата |
10 квітня – 19 травня 1922 р. |
15 червня – 20 липня 1922 р. |
Місце |
італійське м. Генуя |
м. Гаага |
Учасники |
29 держав. Держави Антанти, Центральних держав та Росії. США не брали участь |
26 держав (без Німеччини) |
Мета |
Налагодження торговельних зв’язків та економічного співробітництва для післявоєнної відбудови країн Європи та вироблення умов для нормалізації відносин із Росією та Центральними державами. |
Виробити механізм повернення боргів і націоналізованої іноземної приватної власності іноземців у Росії. |
Результати |
16 квітня 1922 р. підписання договору між Росією та Німеччиною |
Завершилася безрезультатно |
Витяг з Рапалльської угоди між
Радянською Федеративною Соціалістичною Республікою та Німеччиною
Стаття 1. Обидва уряди згодні, що суперечності між: Німеччиною та Російською Радянською Республікою у питаннях, які виникли за час перебування цих держав у стані війни, регулюються на таких підставах:
а) німецька держава і РРФСР відмовляться від відшкодування їхніх воєнних витрат… збитків, завданих їм та їхнім громадянам у районах воєнних дій внаслідок заходів, включно з ужитими на території супротивної сторони реквізиціями…;
в) Німеччина та Росія відмовляються від відшкодування їхніх витрат на військовополонених.
Стаття 3. Дипломатичні та консульські відносини між Німеччиною та РРФСР негайно відновлюються…
Стаття 5. Обидва уряди будуть у доброзичливому дусі іти назустріч господарським потребам обох країн…
Запитання
1. На яких умовах було підписано Рапалльську угоду?
2. Яке значення мала угода для РРФСР та Німеччини?
1-ша група – складіть план розповіді до теми «сплата Німеччиною репарацій».
2-га група – Складіть 5 – 6 запитань до тексту підручника.
Витяг з пакту Бріана–Келлога від 27 серпня 1928 р.
Стаття 1. Високі Сторони, які домовляються, урочисто оголошують від імені своїх народів, що вони засуджують використання війни для врегулювання міжнародних конфліктів і відмовляються у своїх відносинах від війни як знаряддя національної політики.
Стаття 2. Високі Сторони, які домовляються, визнають, що врегулювання або розв’язання усіх суперечностей або конфліктів…, що можуть виникнути між ними, повинні здійснюватися лише мирними засобами.
Стаття 3. Ця угода буде ратифікована Високими Сторонами, що домовляються… згідно з конституціями цих країн, і вона набере чинності у відносинах між ними, щойно всі документи про ратифікацію буде депоновано у Вашингтоні.
Ця угода… залишиться відкритою доти, доки це буде необхідно для приєднання до неї інших держав світу.
Запитання
1. Що спонукало Францію та США розробити та укласти так званий пакт Бріана–Келлога?
2. Якими були основні умови цього пакту?
3. Які країни приєдналися до цього пакту?
4. Чи відіграв пакт свою роль у забороні гонки озброєнь та війни, як засобу розв’язання конфліктів між державами? Свою думку обґрунтуйте.