Урок "Міжнародні відносини у 1920-х рр."

Про матеріал

Тема. Міжнародні відносини у 1920-х рр.

Мета: проаналізувати вжиті державами Антанти та Лігою Націй заходи з підтримання стабільності в Європі; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи в парах та з текстом підручника; формувати інтерес до вивчення теми.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Міжнародні відносини у 1920-х рр.

Мета: проаналізувати вжиті державами Антанти та Лігою Націй заходи з підтримання стабільності в Європі; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи в парах та з текстом підручника; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати час підписання пакту Бріана-Келлога;
  •                висловлювати обґрунтовані судження щодо вжитих державами Антанти та Лігою Націй заходів з підтримання стабільності в Європі;
  •                показувати на карті територіальні зміни згідно мирних договорів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Історичний диктант.
  1. Який регіон перетворився на початку ХХ ст. на один із центрів міждержавного протистояння? (Азіатсько-Тихоокеанський)
  2. Які країни стали основними суперниками? (США, Велика Британія та Японія)
  3. Яка з них вже тримала вагомі позиції? (Японія)
  4. Яка країна наполягала на здійснені щодо Китаю політики «відкритих дверей» та «рівних можливостей»? (США)
  5. Проти якої країни фактично був спрямований британсько-японський союз 1902 р.? (Росії)
  6. Коли відбулася Вашингтонська конференція? (12 листопада 1921 р. – 6 лютого 1922 р.)
  7. Які країни уклали Договір чотирьох держав? (США, Велика Британія, Франція та Японія)
  8. Коли було укладено Договір п’яти держав? (6 лютого 1922 р.)
  9. Який договір ухвалив дотримання щодо Китаю політики «відкритих дверей» і «рівних можливостей»? (Договір дев’яти держав)
  10.                      Під якою назвою увійшов в історію комплекс договорів , створених під час післявоєнного мирного врегулювання? (Версальсько-Вашингтонська система)
  1. Взаємоперевірка.
  2. Бесіда за запитаннями.
  • Чи брала участь у створенні Версальсько-Вашингтонської системи Росія?
  • Як це впливало на міжнародні відносини?
  • Коли і як було створено Лігу Націй?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте зображення.

Картинки по запросу німеччина архітектура   Картинки по запросу россия архитектура   Похожее изображение   Картинки по запросу німеччина архітектура

  • Які країни вони ілюструють? (Росія та Німеччина)
  • Що їх об’єднує?
  • Сьогодні ви дізнаєтесь які події у післявоєнний період об’єднували Росію та Німеччину.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте текст підручника. Заповніть таблицю.

Генуезька та Гаазька конференції

 

Генуезька

Гаазька

Дата

10 квітня – 19 травня 1922 р.

15 червня – 20 липня 1922 р.

Місце

італійське м. Генуя

м. Гаага

Учасники

29 держав. Держави Антанти, Центральних держав та Росії. США не брали участь

26 держав (без Німеччини)

Мета

Налагодження торговельних зв’язків та економічного співробітництва для післявоєнної відбудови країн Європи та вироблення умов для нормалізації відносин із Росією та Центральними державами.

Виробити механізм повернення боргів і націоналізованої іноземної приватної власності іноземців у Росії.

Результати

16 квітня 1922 р. підписання договору між Росією та Німеччиною

Завершилася безрезультатно

  • Чому країни змінили рішення щодо ізоляції радянської Росії?
  • З якою метою було проведено Генуезьку конференцію?
  • Проаналізуйте наслідки проведення конференції.
  1. Робота з історичним джерелом.
  • Опрацюйте історичне джерело.

Витяг з Рапалльської угоди між

Радянською Федеративною Соціалістичною Республікою та Німеччиною

Стаття 1. Обидва уряди згодні, що суперечності між: Німеччиною та Російською Радянською Республікою у питаннях, які виникли за час перебування цих держав у стані війни, регулюються на таких підставах:

а) німецька держава і РРФСР відмовляться від відшкодування їхніх воєнних витрат… збитків, завданих їм та їхнім громадянам у районах воєнних дій внаслідок заходів, включно з ужитими на території супротивної сторони реквізиціями…;

в) Німеччина та Росія відмовляються від відшкодування їхніх витрат на військовополонених.

Стаття 3. Дипломатичні та консульські відносини між Німеччиною та РРФСР негайно відновлюються…

Стаття 5. Обидва уряди будуть у доброзичливому дусі іти назустріч господарським потребам обох країн…

Запитання

1. На яких умовах було підписано Рапалльську угоду?

2. Яке значення мала угода для РРФСР та Німеччини?

  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 34 – 35 та виконайте завдання.

1-ша група – складіть план розповіді до теми «сплата Німеччиною репарацій».

2-га група – Складіть 5 – 6 запитань до тексту підручника.

  • Який період для виплати репарацій було визначено для Німеччини? (37 років)
  • Чому Німеччина просила про встановлення п’ятирічного мараторію? (через погіршення економічної ситуації)
  • Якими методами країни намагалися примусити Німеччину сплачувати репарації?
  • Що передбачав «план Дауеса»?
  • Проаналізуйте основні положення «плану Юнга».
  • Що таке «рурська криза»?
  1. Вибіркове читання (с. 35 – 36 підручника).
  • Зачитайте речення, які містять відповіді на запитання.
  • Яку ідею поширювали міністри закордонних справ Німеччини та Франції?
  • З якою метою відбувалася конференція у Локарно?
  • Які основні результати конференції?
  • Що передбачав «пакт Бріана-Келлога»?
  • Які основні питання піднімалися на першій сесії асамблеї Ліги Націй?
  • Як події 1920-х рр. характеризують діяльність Ліги Націй?
  1. Робота з документом

Витяг з пакту Бріана–Келлога від 27 серпня 1928 р.

Стаття 1. Високі Сторони, які домовляються, урочисто оголошують від імені своїх народів, що вони засуджують використання війни для врегулювання міжнародних конфліктів і відмовляються у своїх відносинах від війни як знаряддя національної політики.

Стаття 2. Високі Сторони, які домовляються, визнають, що врегулювання або розв’язання усіх суперечностей або конфліктів…, що можуть виникнути між ними, повинні здійснюватися лише мирними засобами.

Стаття 3. Ця угода буде ратифікована Високими Сторонами, що домовляються… згідно з конституціями цих країн, і вона набере чинності у відносинах між ними, щойно всі документи про ратифікацію буде депоновано у Вашингтоні.

Ця угода… залишиться відкритою доти, доки це буде необхідно для приєднання до неї інших держав світу.

Запитання

1. Що спонукало Францію та США розробити та укласти так званий пакт Бріана–Келлога?

2. Якими були основні умови цього пакту?

3. Які країни приєдналися до цього пакту?

4. Чи відіграв пакт свою роль у забороні гонки озброєнь та війни, як засобу розв’язання конфліктів між державами? Свою думку обґрунтуйте.

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з контурною картою.
  • Позначте на контурній карті міста, у яких протягом 1920-х рр. було проведено конференції та прийнято міжнародні договори.
  1. Бесіда за запитаннями підручника.
  • Коли відбулася Генуезька конференція? (10 квітня – 19 травня 1922 р.)
  • Назвіть держави, які уклали Рапалльський договір. (Німеччина та радянська Росія)
  • Яку загальну суму репарацій із Німеччини встановлював «план Юнга»? (113,9 млрд марок)
  • На якій міжнародній конференції було укладено Рейнський гарантійний пакт? (Локарнській, у жовтні 1925 р.)
  • Що таке «пакт Бріана-Келлога»? (договір про відмову від війни як засобу національної політики)
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 7 підручника.
  2. Підготуватися до практичного заняття.

 

docx
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
2106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку