Урок "Многогранники. Тіла обертання."

Про матеріал

Повторити пройденийматеріал,

систематизувати набутті знання, підкреслити професійну спрямованість і міжпредметні зв'язки по темі, розглянути задачі практичного змісту.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнюючий урок по темах: Многогранники. Тіла обертання. Розв’язування задач професійної спрямованостіПідготувала: викладач математики Дашко І. М. 2018 Зеленодольський професійний ліцей

Номер слайду 2

Цілі уроку: Навчальна: повторити пройдений матеріал, систематизувати набутті знання, підкреслити професійну спрямованість і міжпредметні зв’язки по темі, розглянути задачі практичного змісту. Розвиваюча: розвивати в учнів логічне мислення, уміння аналізувати навчальний матеріал, застосовувати набуті знання при виконанні практичних завдань. Виховна: виховувати в учнів працелюбність, інтерес до предмета, влучність міркувань.

Номер слайду 3

Характеристика уроку. Тип уроку; узагальнююче повторення Обладнання; таблиці, макети тіл обертання і многогранниківкартки – завдання професійної спрямованостіметодична розробка « Задачі практичного змісту»методична розробка «Професійна спрямованість у викладанні математики»Форми проведення:групова роботапрезентація практичних робіт (макетів геометричних фігур, задач професійної спрямованості), математична вікторина, доповіді учнів.

Номер слайду 4

Хід уроку 1. Організаційний момент;2. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності;3. Відповіді на запитання учителя, заповнення карток;4. Доповіді учнів по темі «Геометричні фігури в повсякденному житті»5. Розв'язування задач професійної спрямованості і практичного змісту. Презентація задач професійного змісту групами від різних професій.6. Доповідь учителя про міжпредметні з’язки7. Підведення підсумків уроку і оголошення оцінок; 8. Домашнє завдання.

Номер слайду 5

Робота в групахдомашнє завдання: Зміст:1. Задачі професійного змісту для різних спеціальностей.2. Задачі що демонструють міжпредметні зв'язки.3. Задачі практичного змісту з різних тем геометрії.4. Презентація макетів геометричних фігур.

Номер слайду 6

Задачі професійної спрямованості( для спеціальності електромонтер )1. Кабель складається з чотирьох жил, кожна з яких має діаметр 4мм. Знайти діаметр кабелю, якщо товщина ізоляції 1 мм. Визначити площу поверхні відрізка кабелю довжиною 1м.2. Скільки мідного дроту діаметром 5мм можна прокатати зі злитка об'ємомо0,5м ?

Номер слайду 7

Задачі професійної спрямованості(для спеціальності - електромонтер)3. Термосифонний фільтр являє собою вертикально розміщений циліндр, приєднаний з допомогою трубок до бака трансформатора. Знайти діаметр дна і висоту фільтра,якщо його бічна поверхня s, а об 'єм V°.4. Кабельний колектор прямокутного перерізу має розміри 2300×2400×30000мм2 . Знайти площу поверхні колектора.5. Циліндрична стальна шайба для редуктора-вентиляторатепловоза має такі розміри : зовнішній діаметр 8см,внутрішній діаметр 1,2см, висота шайби 1,5см. Визначити об'єм шайби.

Номер слайду 8

Задачі професійної спрямованості(для спеціальності будівельник).1. При нагріванні тіла розширюються. Тіла збільшують свою первісну довжину. Коефіцієнти лінійного розширення відповідно рівні: цегли – 0,000005, скла – 0,00001, фарфору – 0,000008, цементу – 0,000014. Записати коефіцієнти як степінь.2. Стальний канат діаметром 20 мм накручений в один шар на барабан під'ємноі машини діаметром в 2,5 м. Скількі витків треба накрутити на барабан, щоб кінець каната досягнув глибини шахти в 400м.

Номер слайду 9

Задачі професійної спрямованості( для спеціальності будівельник).3. Залізобетонна панель має розмір 600см × 120см × 22см, По всій довжині - 6 циліндричних отворів, діаметр яких 14см. Знайдіть масу панелі, якщо густина матеріалу 2,5т/м34. Кусок металу массою 69гр. має об'єм на 10 см3 меньше другого куска металу массою 110гр. Визначити густину обох кусків металу знаючи, що густина першого на 0,4гр /см3 більше ніж другого.

Номер слайду 10

Задачі професійної спрямованості(для спеціальності будівельник) .5. Скільки фарби потрібно для фарбування зовнішній поверхні 100 відер у вигляді конусу. якщо діаметр відер 25см і 30 см, яка становить 27,5см і якщо на 1м2 потрібно 150 г оліфи.6. Скільки покрівельного заліза потрібно для покриття даху вежі, яка має форму шестикутної правильної піраміди зі стороною основи 1,2м, якщо грані нахилені до площини основи під кутом600.

Номер слайду 11

Зв’язок математики з іншими предметами. Доповідь учителя про міжпредметні зв’язки. Демонстрація задач, що ілюструють міжпредметні зв’язки. Розв’язування задач, що показують зв’язок математики з фізикою, кресленням, спецтехнологією електромонтерів, кухарів, будівельників.

Номер слайду 12

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики зі спецтехнологією кухарів. Задача №1 Визначити місткість каструл і висотою 40см і діаметром основи 35см. V = Sосн × h h = 40см d = 35см

Номер слайду 13

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики зі спецтехнологією кухарів. Задача №2 Ціна одного кілограма цукерок знизилася на 2,4 гривень, що складає 15% ціни. Скільки коштував кілограм цукерок до зниження?Задача №3 За 5кг крупи і 4кг борошна заплатили 60 гривень. Скільки коштує 1кг борошна і 1кг крупи якщо, 3 кг крупи дорожчі за 2 кг борошна на 14 гривень.

Номер слайду 14

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики зі спецтехнологією кухарів Задача №4 Контейнер для овочів з (кришкою) має форму прямокутного паралелепіпеда. Сторони його основи відносяться 1 : 2, а площа поверхні дорівнює 108см2. Якими мають бути розміри контейнера, щоб його об'єм був найбільшим? V = a × b ×h h S = Sбіч + 2 × Sосн b Sосн = a × b a

Номер слайду 15

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики зі спецтехнологією кухарів. Задача №5 Креманка мас форму півсфери діаметром 10см. Чи вмістить вона джем, що зберігався в банці циліндричної форми висотою 10см і діаметром основи 7см ? D1 D2 h Vц = Sосн × h V = 4 × π × 𝑅23/6 Sосн = π × 𝑅12  

Номер слайду 16

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з фізикою. Задача №1 Яку силу треба прикласти до вагону масою 8т так, щоб утримати його в рівновазі на рельсовому шляху, нахиленому до обрію під кутом 0,50 ?Задача №2 Знайдіть граничне навантаження, що може витримати латунний дріт, якщо діаметр його поперечного перерізу 2,5мм, а граничне навантаження для латуні при розтягуванні становить 65 кг/мм2

Номер слайду 17

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з фізикою. Задача №3 Сталевий дріт діаметром 5 мм мас межу міцності 85кг/мм2 Пpu якій масі вантажу Q дpiт може розірватися?Задача №4 На кожен квадратний сантиметр площі поршня парової машини пара давить із силою 85 Н. Обчислите силу, з якою пара давить на весь поршень діаметром 420 мм.

Номер слайду 18

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з фізикою. Задача №5 Зовнішня окружність основи заводської труби має довжину 12,56 м, товщина труби 50см. Який тиск чинить труба на основу, якщо її маса 350 т?Задача №6 Двa прожектори розташовані один напроти іншого на прямолінійних паралельних протилежних берегах ріки. Відстань між прожекторами дорівнює 12 км. Прожектори можуть висвітлювати місцевість у радіусі 10 км кожний. Чому дорівнює площа поверхні ріки, освітлюваної цими прожкторами?

Номер слайду 19

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з кресленням. Задача №1 Для з'єднання двох дерев'яних брусів в одному з них випиляний фігурний паз ABCDE, в який вставляється відповідним чином випиляний кінець другого бруса. Знайдіть ∟СBA, якщо∟ МАВ = 60°, a ∟BCD = 30°.

Номер слайду 20

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з кресленням. Задача №2 На малюнку показаний нераціональний (а) і раціональний (b) розкрій сталевої смуги при виготовленні заготівки АFЕDСВ для деталей комбайна. Підрахуйme, скільки погонних метрів смуги буде зекономлено при виготовленні 200 заготівок (виміри на малюнку дані в міліметрах).

Номер слайду 21

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з кресленням. Задача №3 На малюнку дані прямі АВ й СD, що перетинаються за межами аркуша в деяцй точці М, і прямі ЕF й GH, що також перетинаються поза кресленням у деякій точці N. Як знайти довжину відрізка МN, кінцями якого служать точки М и N перетину даних прямих а також середину цього відрізка?

Номер слайду 22

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з кресленням. Задача №4 На малюнку зображений навантажувальний кран, стріла ВС якого дорівнює 9м і може мати максимальне відхилення від вертикальної колони АB на кут 64°. Знайдіть радіус дії крана (відстань від вантажу до вертикальної колони).

Номер слайду 23

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з кресленням. Задача №5 Підрахуйте радіус малого кола в конструкції рами вікна. зовнішня частина якого має вигляд півкола радіуса R.

Номер слайду 24

Міжпредметні зв'язки. Зв'язок математики з кресленням. Задача №6 У дощувальній установці розпилювачі розташовані по так званій квадратній схемі Пpu якій максимальній відстані d між розпилювачами установка буде зрошувати все поле, якщо один розпилювач зрошус коло радіуса r ?

Номер слайду 25

Розгляд задач практичного змісту. Демонстрація плакатів із задачами практичного змісту (з розв’язками): Задачі практичного змісту по темі «Паралельність прямих»Задачі практичного змісту по темі «Паралельне перенесення»

Номер слайду 26

Задачі практичного змісту по темі: Паралельні прямі. Ознаки паралельності прямих. Задача №1 На плані селища (мал. 1) вулиці АВ й DC паралельні, вулиці АВ й FE становлять кут α, a вулиці EF й AD— кут β. Знайдіть кути, які утворять вулиці AD й АВ, AD й DC. Знайдіть кути, які утворять вулиці AD й AB,AD й DCВідповідь: З малюнка видно, що ∟ DAB = 1800 – (α + β). Так як АВ║DC, то ∟ BAD + ∟ ADС =1800, звідти ∟ ADС = 1800 - ∟ BAD = α + β.

Номер слайду 27

Задачі практичного змісту по темі: Паралельні прямі. Ознаки паралельності прямих. Задача №2 У місті 10 вулиць паралельні одна одній, а 10 інших вулиць перетинають їх під прямим кутом. Яке найменше число поворотів може мати замкнутий маршрут, що проходить через всі перехрестя?Відповідь: Легко привести приклад, коли поворотів 20. Доведемо, що менше 20 поворотів бути не може. Розглянемо 10 вулиць якого-небудь одного напрямку. Якщо маршрут проходить по всіх цих вулицях то на кожній з них є не менш двох поворотів маршруту, і все доведено. Якщо ж найдеться така вулиця по якій маршрут не проходить зовсім, то він повинен проходити по всім десятьох перпендикулярним вулицям. До них, ми можемо застосувати те ж саме міркування.

Номер слайду 28

Задачі практичного змісту по темі: Паралельні прямі. Ознаки паралельності прямих. Задача №3 По одну сторону шосе q перебувають два селища. Потрібно прокласти залізничну лінію L , паралельну шосе й таку щоб сума відстаней від цих селищ до неї буланайменшою. (Залізничну лінію й шосе прийняти за прямі, селища - за точки.)

Номер слайду 29

Відповідь: Проведемо пряму p┴q і спроектуємо точки А и В на пряму р Буквами A1 й В1 позначимо проекції точок А і В на пряму р. Проведемо пряму l║q і відзначимо точку М перетину прямих і р. Якщо М лежить між A1 й В1 то сума відстаней від точок А и В до l дорівнює А1 М + B1 М = А1 В1 (всі розглянуті довжини її відрізків додатні). Якщо точка М лежить на продовженні відрізка А1 В1 то A1 M + B1 M > A1 В1 Таким чином, будь-яка пряма l, паралельна прямій q, яка проходить між точками А і В, є шуканою прямою.

Номер слайду 30

Задачі практичного змісту по темі: Паралельне перенесення. Задача №1 Між пунктами А і В протікає ріка (берега її приймаємо за паралельні прямі а й b). У якому місці ріки варто побудувати міст, щоб шлях від А до В був найкоротшим? (Міст перпендикулярний берегу ріки.)Рішення зображене на малюнку:

Номер слайду 31

Задачі практичного змісту по темі: Паралельне перенесення. Задача №2 Населені пункти А и В розділені двома каналами, кожний з яких має паралельні береги. Де варто побудувати переправу через ці канали, щоб пункти А и В були з'єднані найкоротшими шляхом?Відповідь: Нехай MP й KL — відрізки, перпендикулярні відповідно лініям берегів каналів. Побудуйте образ точки В при паралельному перенесенні, що переводить М в Р, потім образ В при паралельному перенесенні, що переводить К в L. Шлях ACDEFB шуканий.

Номер слайду 32

Задачі практичного змісту по темі: Паралельне перенесення. Задача №3 Заготовку, що має форму тупокутного ΔАВС, потрібно перекроїти в заготовку, що має форму прямокутника. Як це зробити?Відповідь: Проводимо ЕF— середню лінію Δ ВАС, Δ FEC замінимо центрально-симетричним Δ FKB. Потім проводимо AH┴KB й Δ АНВ паралельно переносимо в положення Δ EKQ.

Номер слайду 33

Домашнє завдання. Скласти задачу професійної спрямованості по будь-якій з пройдених тем. Скласти задачу, яка б демонструвала зв’язок математики з іншими предметами. Задача. Свинцева труба завтовшки 4 мм має внутрішній діаметр 13 мм. Визначити масу 25 м цієї труби.

Номер слайду 34

Підведення підсумків уроку1. Повторили формули для обчислення площ поверхонь і об'ємів тіл обертання.2. Навчилися застосовувати формули для розрахунку площ поверхонь і об'ємів тіл обертання.3. Закріпили набуті знання при розв'язувані задач професійної спрямованості і практичного змісту.

pptx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
2014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку