Тема: Множення і ділення чисел на 100. Розв’язування задач.
Мета: Ознайомити учнів з правилами множення та ділення на 100, вчити учнів застосовувати їх в обчисленнях. Формувати навички усних і письмових обчислень, уміння розв’язувати задачі вивчених видів. Розвивати математичне мовлення, мислення. Виховувати любов до Батьківщини, повагу до традицій рідного народу, естетичні смаки.
Зміст уроку
І. Організаційна частина.
На моніторі комп’ютера рядки з пропущеними словами:
Ми всі прийшли сюди учитись,
Не лінуватись, а …!
Той лиш, хто багато …,
У житті перемагає.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Для того, щоб дізнатись про що говоритимемо на уроці давайте розв’яжемо приклади усно.
Н 32 : 4 : 1 = У 1*(35 +32) = И 3 : 1 + 81 : 0 =
Р 845 – 540 + 1 = К (159 -52)* 0 = Ш 1 * 46 + 0 * 7 =
найменшого.
Учениця: Гостей годиться хлібом-сіллю зустрічати,
Привітним, гожим словом віншувати,
Прийміть же хліб на мальовничім рушникові,
Про цей рушник сьогодні йтиме мова.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
10 * 7 : 1 = 70 8 * 10 – 1 = 79 90 : 10 * 0 = 0
60 : 10 * 1 = 6 10 * 4 + 54 = 94 ( 32 + 49) * 10 = 810
100 * 4 = 400 100* 2 = 200 100 * 7 + 200 = 900
1 сот. *4 = 4 сот. 100 * 5 = 500 100 * 9 – 300 = 600
А) читання правила вголос;
Б) бесіда за правилом:
— Що треба зробити, коли множимо число на 100?
6 * 100 = 600 8 * 100 = 800
600 : 100 = 6 800 : 100 = 8
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Розв’яжемо чотири приклади біля дошки, передаючи іншому.
80 * 10 : 100 = 8 100 * 5 : 10 = 50 900 : 10 : 10 = 9 100 * 7 : 10 = 70
60 – 100 : 100 = 59 1*1*1 + 100 = 101
Рушники також різнилися за своїм призначенням. (Учитель розповідає і показує). Утирачі — невишиті, з цупких ниток. Рушники для рук, обличчя. Гостеві давали завжди окремий рушник.
— Стирачі — невідбілені рушники для витирання столу, лавок. Стирачем накривали діжу з тістом. Такі рушники прикрашали витканими кольоровими смужками.
— Вишитими рушниками-оберегами прикрашали стіни, портрети, дзеркала. Для вишивання використовувалась різна техніка. Однією з найулюбленіших і найпоширеніших є вишивання «хрестиком», що вимагає точної лічби.
Майстриня-вишивальниця вишиває за 1 годину 40 хвилин 1000 «хрестиків». Скільки «хрестиків» вона вишиває за 1 хвилину?
1 год 40 хв = 100 хв
1000 : 100 = 10 (хр.)
Відповідь: 10 хрестиків.
V. Пояснення домашнього завдання.
— Вдома спитайте своїх рідних, хто вишиває «хрестиком», чи можуть вони вишити 10 «хрестиків» за 1 хвилину.
VІ. Підсумок уроку.