Урок "Множення і ділення чисел на 100. Розв’язування задач."

Про матеріал
Даний урок математики дозволяє не тільки вивчити матеріал математичної галузі, а й дізнатися про національний оберіг -рушник"
Перегляд файлу

Тема: Множення і ділення чисел на 100. Розв’язування задач.

Мета: Ознайомити учнів з правилами множення та ділення на 100, вчити учнів застосовувати їх в обчисленнях. Формувати навички усних і письмових обчислень, уміння розв’язувати задачі вивчених видів. Розвивати математичне мовлення, мислення. Виховувати любов до Батьківщини, повагу до традицій рідного народу, естетичні смаки.

Зміст уроку

 

І. Організаційна частина.

На моніторі комп’ютера рядки з пропущеними словами:

Ми всі прийшли сюди учитись,

Не лінуватись, а …!

Той лиш, хто багато …,

У житті перемагає.

  • Діти, я записала вірш, але деякі слова стерлися. Хто зможе його відновити?
  • Ви згодні з цими рядками?
  • Нехай вони будуть девізом нашого уроку.
  • Всі готові до уроку?
  • Тоді побажаємо один одному успіхів і розпочнемо урок.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок.

Для того, щоб дізнатись про що говоритимемо на уроці давайте розв’яжемо приклади усно.

Н 32 : 4 : 1 =                       У 1*(35 +32) =                И 3 : 1 + 81 : 0 =

Р 845 – 540 + 1 =               К (159 -52)* 0 =             Ш 1 * 46 + 0 * 7 =

  1. Повідомлення теми уроку.
  • Розташуйте значення прикладів від найбільшого до

найменшого.

  • Ото ж про що говоритимемо?
  • Поверніться до гостей. Розпочнемо наш урок з чудової давньої традиції зустрічати гостей хлібом-сіллю.

Учениця: Гостей годиться хлібом-сіллю зустрічати,

                  Привітним, гожим словом віншувати,

                  Прийміть же хліб на мальовничім рушникові,

                  Про цей рушник сьогодні йтиме мова.

  • А ще , діти, сьогодні пригадаємо як множити та ділити число на 10. Та дізнаємось, як множити і ділити на 100. Ці знання вам знадобляться під час перетворення одиниць вимірювання та в подальшому вивченні математики.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда.
  • Ми знаємо різні символи і державні, і рослинні. Рушник — це також символ України, символ-оберіг. Сьогодні ми не просто вивчимо новий матеріал з математики, а ще й складемо новий візерунок для рушника.
  1. Підготовча робота №748.
  • За правильну відповідь ви отримаєте геометричну фігуру.

10 * 7 : 1 = 70                8 * 10 – 1 = 79                  90 : 10 * 0 = 0

60 : 10 * 1 = 6                10 * 4 + 54 = 94                ( 32 + 49) * 10 = 810

  • Як помножити число на 10?
  • А як поділити на 10?
  1. Колективно з коментарем  № 749.

100 * 4 = 400                  100* 2 = 200                100 * 7 + 200 = 900

1 сот. *4 = 4 сот.             100 * 5 = 500               100 * 9 – 300 = 600

  • Чи всі отримали геометричні фігури?
  1. Робота в парах. № 750.
  • Що ви помітили?
  • Чим відрізняється перший множник від добутку?
  • Які висновки ви можете зробити?
  1. Опрацювання теоретичного матеріалу с. 119.

А) читання правила вголос;

Б) бесіда за правилом:

     — Що треба зробити, коли множимо число на 100?

  • Коли біля числа справа приписуємо два нулі?
  1. Колективна робота з записом на дошці. № 751.

6 * 100 = 600                          8 * 100 = 800

600 : 100 = 6                           800 : 100 = 8

  • Що треба зробити, щоб поділити число на 100?
  • А помножити на 100?
  1. Фізкультхвилинка.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Гра «Передай іншому» № 750.

 Розв’яжемо чотири приклади біля дошки, передаючи іншому.

80 * 10 : 100 = 8                     100 * 5 : 10 = 50                                            900 : 10 : 10 = 9                      100 * 7 : 10 = 70

  • А решту прикладів розв’яжіть самостійно    

 60 – 100 : 100 = 59              1*1*1 + 100 = 101

  • Зверніть увагу, наші вирази мають різні числові значення.

Рушники також різнилися за своїм призначенням. (Учитель розповідає і показує). Утирачі — невишиті, з цупких ниток. Рушники для рук, обличчя. Гостеві давали завжди окремий рушник.

       — Стирачі — невідбілені рушники для витирання столу, лавок.           Стирачем накривали діжу з тістом. Такі рушники прикрашали витканими кольоровими смужками.

        — Вишитими рушниками-оберегами прикрашали стіни, портрети, дзеркала. Для вишивання використовувалась різна техніка. Однією з найулюбленіших і найпоширеніших є вишивання «хрестиком», що вимагає точної лічби.

  • Давайте розв’яжемо задачу про майстриню-вишивальницю.
  1. Розв’язування задачі. ( Сильніші учні працюють самостійно, слабші під керівництвом вчителя).
  • Прочитайте задачу. Підніміть руку, хто уже знає, як її розв’язувати. Працюйте самостійно. А з решою учнів розв’яжемо разом.

 

Майстриня-вишивальниця вишиває за 1 годину 40 хвилин 1000 «хрестиків». Скільки «хрестиків» вона вишиває за 1 хвилину?

 

  • Чи можемо зразу відповісти на запитання задачі?
  • Давайте перетворимо години в хвилини. Пригадайте, скільки в 1годині хвилин?

1 год 40 хв = 100 хв

1000 : 100 = 10 (хр.)

Відповідь: 10 хрестиків.

V. Пояснення домашнього завдання.

— Вдома спитайте своїх рідних, хто вишиває «хрестиком», чи можуть вони вишити 10 «хрестиків» за 1 хвилину.

  • А ще виконайте №756, №757.
  • Знайдіть ці номери. Прочитайте. Чи знаєте, як їх виконувати?

 

VІ. Підсумок уроку.

  • Урок наш закінчується. У вас на партах накопичилось чимало геометричних фігур. Порахуйте фігури — у кого найбільше, той працював найкраще. За допомогою їх ми прикрасимо наші рушнички, вони у вас на партах, геометричними орнаментами.
  • Які геометричні фігури ми використали для створення орнаменту?
  • А чому ви навчились сьогодні на уроці математики?
  •  Про що дізнались?
  • Що сподобалось найбільше?

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 грудня 2021
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку