Тема: «Множення і ділення дробів»
Мета уроку: систематизувати і узагальнити знання та вміння учнів з теми, застосувати вивчене до розв’язування нестандартних завдань, розвивати міжпредметні зв’язки, викликати інтерес до вивчення математики та творчості І.Я.Франка.
І. Організаційний момент
Сьогодні на уроці ми не тільки систематизуємо знання про дії зі звичайними дробами, але мовою математики дізнаємося багато цікавого із життя і творчості українського письменника «Велетня думки і праці».
ІІ. Систематизація вивченого матеріалу
Правильно виконавши всі завдання математичного диктанту, ми дізнаємося дату народження Великого Каменяра,.
Якщо відповіді до всіх завдань запишемо підряд, то матимемо: 27. 08. 1856
Розглянемо число і рік народження, замінивши кожну
цифру – літерою із таблиці.
- Дату народження якого українського письменника ви отримали?
- Отже Іван Франко народився 27.08.1856 року, а 165 років від дня його народження ми святкували в цьому році.
Учень: Видатний український письменник Іван Якович Франко народився в селі Нагуєвичі Дрогобицького повіту на Львівщині в родині сільського коваля.
Учень: Ріс він розумним, допитливим, кмітливим хлопчиком. Ще дуже малим Івася віддали до школи, де обдарований хлопець швидко навчився рахувати, читати й писати по – українськи, по – польськи, по – німецьки.Потім Іван Франко перейшов до школи при монастирі в Дрогобичі, а згодом – до дрогобицької гімназії.
- Розв’язавши задачу, ми з’ясуємо скільки мов знав Іван Франко і скількома мовами перекладені його твори.
Розв’язування:
Відповідь: 56.
Фізкультхвилинка
Хто ж там, хто вже так стомився
І додолу нахилився ?
Треба дружно всім нам вставати,
Фізкультпаузу почати.
Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки, поскачи на місці трохи.
Руки ззаду покладемо, головою поведемо!
Дружно всі присядемо і за парти сядемо.
Учень: Дивовижний, чарівний світ казок, що полонив його у дитинстві, продовжував манити і притягувати до себе. Ще в дев’ять років І. Франко почав записувати народні казки, а у зрілому віці не тільки продовжував цю роботу, а й сам створив цілий ряд казок про тварин, об’єднаних спільним заголовком «Коли ще звірі говорили».
-Постає питання: Скільки казок написав І.Франко?
- Розв’язавши рівняння ми дізнаємося відповідь на це питання.
- До збірки «Коли ще звірі говорили» увійшла й казка «Фарбований лис», яку ви вже вивчали.
- Згадаємо головних героїв та зміст казки, давши правильні відповіді на тестові завдання, а допоможуть вам ілюстрації до казки.
- Як звали і якого кольору був герой казки «Фарбований лис».
- Виконавши тест «Фарбований лис» кожен із Вас ще раз перевірить свої знання по даній темі. Успіхів Вам.
ІІІ. Домашнє завдання.
За старанність та активність на уроці кожен із вас отримує
подарунок – задачу, розв’язавши яку Ви дізнаєтеся у скількох томах можна видати всі твори І.Франка
IV. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці ми закріпили і повторили матеріал з теми
«Множення і ділення дробів». Одночасно дізналися про славетного українського письменника, борця за щасливе майбутнє свого народу Івана Яковича Франка.
Дорогі діти! Вам належить пройти ще довгий шлях дорогою навчання. Ви, безумовно, отримаєте ще багато знань і з математики і з літератури. І в цьому бажаємо вам успіхів.