Висока ефективність уроку полягає у використанні нетрадиційних технологій. Цей урок забезпечить підвищення комунікативного аспекту навчання, розвине логічне мислення учнів, закріпить навички співпраці в групі.
Тема уроку: Множення та ділення круглих чисел.
Мета уроку: тренувати вміння ділити та множити на 10, 100, 1000 ..., ділити круглі числа на 10, 100. 1000 ...; тренувати вміння знаходити та виправляти допущені помилки; перевірити сформованість математичних понять, знання зв’язку між компонентами арифметичних дій;
розвивати операції мислення, аналізу, порівняння, синтезу;
виховувати самостійність, увагу, інтерес до математики.
Тип уроку: урок-тренінг, урок рефлексії.
Обладнання уроку:
1. Девіз уроку.
2. Індивідуальні картки з матеріалами тренінгу.
3. Індивідуальні картки для самоперевірки.
4. Листки самооцінки.
Хід уроку.
1. Організаційний момент.
- Сьогодні на математиці, ми будемо перевіряти набуті знання.
- Над якою темою працювали протягом останніх уроків?
- Епіграфом до уроку оберемо такі слова:
Об'єднайтеся!
Забудьте, що ви різні !
Будьте пальцями однієї руки, а точніше одного кулака !
Гаррі Потер.
- Я пропоную переінакшити ці слова до нас, і звучати вони будуть так:
Об'єднаймося!
Забудемо, що ми різні!
Будемо пальцями однієї руки, а точніше кулака.
( Діти стають у коло, беруться за руки та проговорюють хором епіграф уроку.)
- Як ви розумієте ці слова?
2.Мотивація до корекційної діяльності.
- Чому були присвячені попередні уроки?( Множенню та діленню круглих чисел.)
- Що будете робити, якщо припуститесь помилки?(Звертатись до алгоритмів, шаблонів, схем.)
- Як ви будете працювати?( Уважно, злагоджено.)
3. Актуалізація знань та фіксація утруднень в індивідуальній діяльності.
1.Гра «Не пропусти гол!»
- Дівчатка задають хлопчикам по черзі питання з вивченої теми. Якщо відповідь правильна – гол не пропущено, якщо неправильна – гол забито.
2.Гра «Поле чудес»
24:6= Р 120:24= Е
72:12= Н 51:17= І
96:12= Н 84:12= Т
54:6= Г
- Обчисливши приклади та розташувавши відповіді у порядку збільшення, отримаєте назву наступного виду роботи.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Під час фронтальної роботи 4 сильних учнів розв’язують завдання тренінгу,
вчитель перевіряє. Потім завдання отримують всі, працюють самостійно( 20 хвилин). Якщо виникають питання, діти звертаються за допомогою до «Експертів-помічників», які пояснюють незрозуміле, допомагають.)
3. Самостійна робота (тренінг) .
Тренінг
І варіант
1.Ділення це – операція, обернена …
а) додаванню
б)відніманню
в) множенню
2.Частка показує, у скільки разів ділене ……… дільника.
а)більше
б)менше
в)краще
3.Якщо ділене поділити на частку, то отримаємо …
а)добуток
б)дільник
в)суму
4.Ділити на ……… не можна.
а)10 б)1 в)0
5. Обчисли:
4200:100 56000:70
6000:1000 640000:800
2070000:100 8100000:900
47300000:10000 3600:1800
6.Знайди добуток:
24*10 264*1000
72*100 765*10000
7.Задача.
За 10 років завод випустив 600000 автомобілів. Скільки автомобілів випустить завод за 6 років?
(Обведи правильне розв’язання.)
1)600000:6=100000(авт.) 1)600000:10=60000( авт.)
2)100000*10=10000000(авт.) 2)60000*6=360000( авт.)
8.Задача( додатково).
Колоду завдовжки 5м розпиляли на куски по 1м.Щоб розпиляти колоду 1 раз, потрібно 4 хв. Скільки потрібно часу, щоб розпиляти всю колоду?
а) 20 б) 16 в) немає правильної відповіді
Тренінг
ІІ варіант
1. Множення – це операція, обернена…
а) додаванню
б)множенню
в) діленню
2. Частка показує, у скільки разів дільник …….. діленого.
а) більше
б) менше
в) краще
3. Якщо добуток розділити на множник, то отримаємо ……
а) частку
б) множник
в) добуток
4. При діленні на 1 отримаємо …
а) 1 б) ділене в) 0
5. Обчисли.
3700:100 42000:60
4000:1000 720000:800
6080000:10 4500000:9000
73400000:10000 5600:1400
6. Знайди добуток:
65*10 453*1000
743*100 657*10000
7. Задача.
За 10 холодильників заплатили 48000 грн. Скільки грошей треба заплатити за 2 холодильники?
(Обведи правильне розв’язання.)
1)48000:10=4800(х.) 1)48000:2=24000(х.)
2)4800*2=9600(х.) 2) 24000:=2400(грн..)
8. Задача(додатково).
У ряд на відстані 5м одне від одного посадили 10 дерев. Яка відстань між крайніми деревами?
а) 45 б) 50 в) немає правильної відповіді
4. Робота в групах.
(Діти звіряють свої відповіді з іншими роботами, обговорюють способи обчислення, приймають спільне рішення, доводять його до всього класу, а потім звіряють за еталоном, який запропонував вчитель.)
Еталон для самоперевірки:
І варіант
1. Ділення це – операція, обернена множенню. (а*в = с ; с : а = в)
в)
2. Частка показує, у скільки разів ділене більше дільника.
б)
3. Якщо ділене поділити на частку, то отримаємо дільник.
б)
4. Ділити на нуль не можна.
в)
5. 4200:100=42 а00:100=а
6000:1000=6 а000:1000=а
20700000:100=207000 а00000:100=а000
47300000:10000=4730 а00000:10000=а000
56000:70=800 1)Прибрати однакову кількість нулів у діленому та дільнику.
640000:800=800 2)Виконати ділення, не дивлячись на нулі.
8100000:900=9000 3)Якщо необхідно, дописати нулі, що залишилися.
3600:1800=2
6. 24*10=240 а*10=а0
72*100=7200 а*100=а00
264*1000=264000 а*1000=а000
765*10000=7650000 а*10000=а0000
7.Задача.
1)600000:10=60000(авт.)- за один рік.
2)60000*6=360000(авт.)
(Задача на приведення до одиниці.)
8. Задача(додатково).
1) 5-1=4 - надпили потрібно зробити;
2) 4*4=16 – хвилин потрібно для розпилювання колоди.
Еталон для самоперевірки:
ІІ варіант
1. Множення це – операція, обернена діленню. (а * в = с; с : а = в с : в = а)
в)
2. Частка показує, у скільки разів дільник менше діленого.
б)
3. Якщо добуток поділити на множник, то отримаємо множник.
а * в = с с : а = в
б)
4. При діленні на 1 отримаємо ділене. (а : 1 = а)
б)
5. 3700:100 а00:100=а
4000:1000 а000: 1000=а
6080000:10 а0000:10= а000 73400000:10000 а00000: 10000=а0
42000:60=70 1)Прибрати однакову кількість нулів у дільнику і частці.
720000:800=900 2)Виконати ділення, незважаючи на нулі.
4500000:9000=500 3)Якщо необхідно, дописати нулі, що залишилися.
5600:1400=4
6. 65*10=650 а*10=а0
743*100=74300 а*100=а00
453*1000=453000 а*1000=а000
657*10000=6570000 а*10000=а0000
7. Задача.
1)48000:10=4800(грн.) – за один холодильник;
2)4800*2=9600(грн..)
(Задача на приведення до одиниці.)
8. Задача(додатково).
1)5*10=50(м) – вся відстань;
2)50-5=45(м) – відстань між крайніми деревами.
5. Самооцінка.
(Учні після перевірки працюють у листках самооцінки. Роботи здають на перевірку вчителеві.)
№ |
Виконано чи ні? «?», «+» |
Виправлено у процесі роботи. |
Виправлено у процесі перевірки. |
Над чим треба попрацювати. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Рефлексія навчальної діяльності.
- Хто задоволений своєю роботою?
- Хто не задоволений роботою? Чому?
- Пригадайте епіграф уроку. До чого закликав Гаррі Потер?
- Чи були ви під час уроку об’єднані, як пальці міцного кулака?
«Методика п’яти пальців»
- Підготуйте ваші долоньки.
- Загніть мізинчик – це процес мислення.
- Що дізнались нового?
- Безіменний – близькість мети.
- Чи досягли бажаного результату?
- Середній – допомога.
- Кому допомагали ви? Хто допомагав вам?
- Вказівний - подяка. Подякуйте один одного за урок.
- Залишився великий пальчик, його загинати не будемо, він символізує мою оцінку вашої роботи на уроці. Молодці!