Конспект уроку алгебри в 7 класі
Тема уроку: Множення одночлена на многочлен.
Формувати компетентності:
*предметну (математичну) компетентність: домогтися засвоєння правила множення одночлена на многочлен; сформувати вміння виконувати множення одночлена на многочлен;
*ключові компетентності:
-спілкування державною мовою – уміння грамотно висловлюватися рідною мовою; чітко, лаконічно і зрозуміло висловлювати власну думку; розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно й письмово); працювати з інформацією, поданою в різних формах (зокрема у таблицях);
-інформаційно-цифрова компетентність – уміння структурувати дані;
-математична компетентність – оперувати числовою інформацією;
-соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі.
Тип уроку: закріплення знань і умінь.
Хід уроку
«Вважай нещасливим той день і ту годину,
в які ти не засвоїв нічого нового
і нічого нового не додав до своїх знань»
Я.А. Коменський
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Слайд 1. Правильний варіант виконання домашнього завдання виводиться на екран монітора. Учні звіряються з ним, виправляють допущені помилки, отримуючи по ходу необхідні коментарі від учителя або однокласників.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Ітак, перша гра «Актуальне інтерв’ю». І зараз ми з’ясуємо, як ви засвоїли теоретичний матеріал.
Запитання:
Молодці, показали, що теоретичний матеріал засвоїли добре.
2. Вправа «Влучний стрілець»
5а²∙ (6b – 4) -14ab + 16a³ -6a
(2b³ +7a) ∙ 8a 54a³b
(2аz – 3z2) ∙ 3a 30a²b – 20a²
-7b ∙(7b – 8z) 81c4
6a³ ∙ 9b -24c4a4
-9c ∙ (-9c³) 16ab³+56a²
2a( -7b + 8a² -3) 24ab10
3b7∙ 8ab³ 6a²z – 9az²
12c4∙ (-2a4) -49b² + 56bz
3. Гра «Вгадай хто це?»
Учні повинні обчислити приклади. Біля кожної запропонованої відповіді знаходиться літера. Із цих літер учні повинні скласти слова.
У даному випадку зашифровано ім’я відомого математика.
(біографічна довідка)
У всій історії математики немає нікого, кого можна було б порівнювати з цим вченим за ранньою обдарованістю. Він виявив її, коли йому не було й трьох років. Ще за життя його вважали рівним Архімеду та Ньютону, називали королем математиків. Проте, походження його було далеко не королівським. Син водопровідника, він з’явився на світ у жалюгідному сільському будиночку в Брайживейсі (Німеччина). Він згадував напівжартома, що вмів рахувати раніше, ніж навчився говорити. Став гордістю і матері, і країні, і всього наукового світу. Основна риса наукових робіт цього вченого – їх виключна різнобічність. Улюблений вислів «Не вважати нічого зробленим, якщо ще залишається дещо зробити». У 1799 році цей відомий вчений довів теорему, яка довгий час називалася «основною теоремою алгебри», а тепер носить назву «основної теореми алгебри многочленів»
Завдання до гри:
І Спростіть вираз:
к |
а |
р |
л |
1) ;
2)
3)
4) -
ІІ Спростіть вираз:
1)
2)
3)
г |
а |
у |
с |
с |
4)
5)
-1,5х7у5 |
-2а4с12 |
45а ¹º b² |
-8х³ºу²6 |
27а6b³ |
10а4b5с¹6 |
-2а9b8 |
-45а¹º b² |
2а6b4 |
г |
с |
к |
а |
с |
р |
у |
л |
а |
ІV. Закріплення та відпрацювання умінь і навичок.
1. Розв’язати рівняння:
а)2(х-3)+5(х-2)=12;
б) 3(1-х)-2(3-х)=5;
в) 3у-7(2у+4)=18;
г) 2+3у-7(5-у)=15
осінь - 3(2х-5)+7(3х+4)=3х+77
зима - 5(8у-1)-7(4у+1)+8(7-4у)=19
весна - 5(4-7х)-3(5х+1)=х-85
літо - 7(6z-1)+5(7-12z)+3(1+2z)=23
VII. Підсумки уроку.
Вправа «Мікрофон»
Сьогодні я дізнався …
Було цікаво ….
Було складно ….
Я виконував завдання….
Я зрозумів, що….
Тепер я можу ….
Я навчився ….
У мене вийшло ….
Я зміг ….
Я спробував ….
Мене здивувало ….
Мені захотілося ….
VIII. Домашнє завдання.
п. 10 ст. 65-66, № 383, 385