30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Урок "Множення раціональних чисел"

Про матеріал
Пропоную всім бажаючим учителям для використання мою розробку уроку з математики, 6 клас. За типом це урок вдосконалення умінь та навичок. У розробці є конспект, презентація та відповіді до завдань. Учні розв'язують завдання та відкривають прихованих героїв популярних мультфільмів. Завдань більш ніж вистачить на два уроки або можна розв'язувати не всі завдання. Крім того, на уроці пропонується вирішення проблеми багатьох учнів під назвою "уважність".
Перегляд файлу

1

 

 

Відповіді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а) -14; в) 3; б) -1,5; г) ; д) -2; е) -8; ж) ; з) и) .

а) ; б) -343; в) ; г) ; д) .

а) -44,5; б) -15; в)

а) -4; б) -4,85.

а) x = 7; б) x = -9; в) t = -3,2; г) x = 6; д) x = 6.

а) x = 3; б) x = 0; в) ; г) ;

.

а) мін. = 0-100 = -100;

б) мін. = 6+0 = 6;

в) макс. = 7-0 = 7;

г) макс. = 0+13 = 13.

Перегляд файлу

1

 

Конспект уроку

з математики 6 клас

виконав учитель математики

Щербак Олександр Сергійович

 

Тема уроку  Множення раціональних чисел

Мета уроку: систематизувати знання та набуті навички у розв’язанні завдань на

                       множення раціональних чисел

Задачі:

навчальні:  сприяти зацікавленості учнів у навчанні та у покращенні навчальних              здібностей з даної теми;                                                          

розвивальні: вдосконалити обчислювальні навички та логічне мислення, активність,

  розвивати вміння бачити закономірності, міркувати за аналогією;

виховні:         виховувати терплячість, цілеспрямованість, толерантність, прищеплювати бажання до вдосконалення вмінь та навичок, сприяти вихованню в учнів свідомого ставлення до навчання.

Тип уроку:   узагальнення й систематизація знань

Обладнання: роздатковий матеріал, проектор, ноутбук, презентація, підручник з математики (Н. А. Тарасенкова, 2013 р.)

Хід уроку

  1. Організаційний момент. (1 хвилина) Учитель вітається та перевіряє готовність учнів до уроку та завантажує презентацію.(Слайд 1)
  • Доброго дня, дорогі учні. Записуйте число, «Класна робота».
  1. Перевірка домашнього завдання. (3 хвилини) Учитель коротко відповідає на запитання учнів. – Чи є у вас, дорогі учні, проблемні запитання стосовно розв’язання домашнього завдання ? Якщо учні повідомляють, що деякі завдання їм не вдалося виконати, то вчитель коротко пояснює розв’язки.
  2. Повторення опорних понять. (Слайд 2) (3 хвилини)  - Сьогодні ми продовжимо тему попереднього уроку – «Множення раціональних чисел», будемо разом з вами розв’язувати різні завдання. Але давайте спочатку повторимо необхідні правила, без яких ми просто не зможемо нічого вирішити. (Слайди 3-4).
  3. Формулювання сюжету, мети і завдань уроку. (3 хвилини) – На сьогоднішньому уроці, як ви вже зрозуміли, ми будемо покращувати свої вміння та навички у розв’язуванні завдань, використовуючи множення раціональних чисел. Але цей урок, дорогі учні, матиме у собі 2 сюрпризи. З одним ви вже знайомі з минулого року, згодом ви згадаєте його, а важливість іншого я поясню і він буде з вами на кожному уроці. Мабуть декому з вас інколи бракує уваги. Ви ніби то починаєте розв’язувати завдання і водночас над вами спалахують мрії та образи або просто думки, які стають сильною перешкодою. Але є вихід. Для цього необхідно уявити щось пов’язане з математикою, інакше кажучи необхідно увімкнути асоціацію у своїй свідомості і робити це треба перед початком кожного уроку. Я вирішив допомогти вам і зробив піраміду. Уявляйте її і ваша увага неодмінно буде присвячена математиці, а її зелений колір заспокоїть у складні моменти уроку.
  4. Розв’язування завдань. (30 хвилин) - Мабуть кожен із вас із захопленням полюбляє дивитись різні мультфільми. Зараз на екрані ви побачите завдання, перші з яких будуть розминкою, але всі інші відкриють для вас прихованих казкових героїв. Далі вчитель оголошує про початок роботи. (Слайди 5-16).
  5. Підведення підсумків уроку. (4 хвилини). Якщо учні розв’язали не всі завдання, то задачі, які вже залишилися, будуть обов’язково розглянуті на наступному уроці. (Слайд 17). Вчитель виставляє оцінки за роботу на уроці, відповідає на запитання учнів щодо проблемних задач.
  6.  Домашнє завдання. (1 хвилина) Вчитель диктує завдання додому. (Слайд 18).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

19 лютого. Класна робота

Номер слайду 2

Номер слайду 3

 Властивості множення раціональних чисел1. Нехай а — раціональне число. Тодіа · 0 = 0 · а = 0; 1 · а = а · 1 = а;-1 · а = а · (-1) = -а.2. Якщо а, b, с — раціональні числа, то: a) ab = bа; б) (ab) · с = a · (bc).3. Знак добутку кількох раціональних чисел, відмінних від 0, залежить тільки від кількості від'ємних множників:а) якщо їх парне число, то знак добутку «+»; б) якщо їх непарне число, то знак добутку «-».4. Якщо змінити знак одного з множників, добуток зміниться на протилежний. Приклади 1) -3 · 0 = 0; -2 · 1 = -2; -2 · (-1) = 2. 2) -0,25 · (-0,3) · 0,4 = = (-0,25 · 0,4) · (-0,3) = = -0,1 · (-0,3) = +0,03. 3) Визначте знак добутку: -1 · (+2) · (-3) · (+5) · (-7,5) < 0, бо від'ємних множників 3 — непарне число. 4) Якщо аb > 0, то -ab < 0.

Номер слайду 4

Зауваження. Під час множення, як і під час додавання раціональних чисел, бажано спочатку визначати знак результату і вже потім виконува­ти дію з модулями.

Номер слайду 5

Закінчіть речення:1. Якщо добуток ab є додатним, то числа a і b мають...2. Якщо добуток ab є від’ємним, то числа a і b мають...3. Якщо добуток ab дорівнює нулю, то хоча б одне з чисел a чи b...4. Для будь-якого значення 𝑥 вираз 𝑥2набуває тільки…5. Добуток двох від’ємних чисел має...6. Добуток двох раціональних чисел з різними знаками має… 

Номер слайду 6

а) −2,5⋅(−4) =б) −3,4⋅(−5) =в) −3,5⋅2 =г) −6⋅1 =д) −7⋅(−1) =е) −1⋅8 =ж) −1⋅(−5)10;17;−7;−6;7;−8;= 5. Який знак має добуток ab, якщо:а) а > 0, b > 0; б) a > 0, b < 0; в) а < 0, b < 0; г) a < 0, b > 0; д) а < 0, b = 0; е) a = 0, b > 0 ?

Номер слайду 7

−𝟑𝟒 −𝟏𝟔 𝟖𝟑 × × 𝟎 × × −𝟎,𝟐 × 𝟐,𝟓 × −𝟗𝟗𝟗𝟗 style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typefillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typefillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

ppt_x

Номер слайду 14

ppt_x

Номер слайду 15

Задача 1. Температура повітря знижується щогодини на 2 °С. Зараз термометр показує 0 °С. Яку температуру повітря буде показувати тер­мометр через 3 год ?Розв'язання. Оскільки зараз температура 0 °С, і щогодини вона зни­жується на 2 °С, то через три години вона буде -2 + (-2) + (-2) = -6 градусів. Цей самий результат можна було дістати, позначивши пого­динне зниження температури як -2 °С, а наступний час + 3 год й вико­нати дію: (-2) · (+3) = -6. Отже, (-2) • (+3) = -6. (1)

Номер слайду 16

Задача 2. Зараз температура повітря 0 °С і щогодини вона підви­щується на 2 °С. Яку температуру показував термометр 3 год тому ?Розв'язання. Оскільки зараз 0 °С, і щогодини температура підвищу­валась на 2 °С, то зрозуміло, що три години тому вона була -6 °С. Цей же самий результат можемо дістати, позначивши щогодинну зміну тем­ператури як+2 °С, а час, що пройшов, -3 год (ми «повертаємось» у часі назад). Тоді маємо:+2 · (-3) = -6. (2)

Номер слайду 17

Підбиття підсумків1. Що є більшим: добуток двох чисел з однаковими знаками чи з різними ?2. Які знаки повинні мати два числа, щоб їхній добуток бувдодатним числом/від’ємним числом ?1. Додатним чи від’ємним буде добуток:а) трьох від’ємних чисел;б) трьох чисел, із яких два від’ємних, а одне додатне;в) трьох чисел, із яких одне від’ємне, два додатних;г) чотирьох від’ємних чисел?2. Виконайте множення:а) −3⋅0; б) 0⋅15; в) (−19)⋅1; г) 1⋅(−13); д) 0,25⋅(−2)⋅(−4).

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Підручник: стор. 222 №1287. На 12 б. – №1291.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Перегляд файлу

 

 

фото.jpg
zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 березня 2019
Переглядів
276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку