Урок "Множення раціональних чисел"

Про матеріал
Урок "Множення раціональних чисел" – це урок - подорож за «Сторінками Червоної книги» (6 клас), урок систематизації та узагальнення знань учнів по даній темі.
Перегляд файлу

  Тема: Множення раціональних чисел.

Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуальних і

творчих здібностей у процесі узагальнення та систематизації матеріалу; закріпити вміння та навички розв’язувати вправи на множення раціональних чисел; виховувати любов до природи.

Тип уроку. Урок узагальнення знань, умінь і навичок. 

ХІД УРОКУ

І. Вступне слово вчителя.

 Учитель.          Сьогодні       ми      будемо         подорожувати       сторінками Червоної книги. Охорона довкілля – це захист нашого світу і його дикої природи. Найбільш чарівні творіння природи виявляються найбільш крихкими ланками живого світу. За останні 30 років біля 20 – 30 видів рослин перейшли до розряду рідкісних і зникаючих. Вони потребують негайної охорони.

Тому за ідеєю відомого англійського зоолога, професора Пітера Скотта  в 1968 році була створена Червона книга. Міжнародна Червона книга складається з кількох великих томів, куди включено 321 видів і підвидів ссавців, 485 видів птахів, понад 141 видів плазунів, 41 видів земноводних, 194 видів риб.

Каліграфічна хвилинка. Запишіть дріб, чисельник якого – це кількість букв у слові «червона», а знаменник дробу – кількість звуків у слові «книга»

(Дріб image)

¾  Як називається цей дріб?

¾ Виділити цілу частину з неправильного дробу. 

 

ІІ. Усна лічба із записом відповідей.

           Учитель. Стій, будь обережним! – попереджує червоне світло світлофора. І всі розуміють. Зупиніться, припиніть нищити природу, бо буде лихо! – застерігає Червона книга. Проте розуміють це, на жаль, не всі.

В Україні є також Червона книга, що складається з двох томів. В перший том  занесено  544 види рослин, а в другий -  382 види тварин , яким загрожує небезпека.  Рік її затвердження ми дізнаємося, виконавши всі завдання усного рахунку із записом відповідей.

 

image

Учитель читає завдання кожного з двох варіантів, а учні записують на заздалегідь підготовленому аркуші тільки відповіді. Після закінчення – учні здають роботи. Вчитель разом із учнями перевіряють правильність виконання даних завдань. 

І варіант

ІІ варіант

             1 æ 1        1

image1.        ×ç6 +5 ö÷                 ( 1 )

            12 è 2        2ø

æ 3 5ö 1

image1. ç4 + ÷×                         ( 1 ) è 8 8ø 5

2. 5,4 – х = –3,6                     ( 9 )

2. 1,2 – (– 7,8)                          ( 9 )

3. - 4image×(- 2)                       ( 9 )

3. -18×æç- image1ö÷                            ( 9 )

è 2ø

4. (-1)10 +1                         ( 2 )

4. (-1)13 +3                            ( 2 )

 

Отже, в Україні 29 жовтня 1992 року затверджено Червону книгу постановою Верховної Ради України. 

ІІІ. Розв’язування рівнянь.

           Учитель. Природа потребує нашої допомоги. Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь більше про рослини, які потребують вашого захисту та порятунку.

     Давайте заглянемо у природу. Що нас чекає через кілька тижнів? 

Ще біліє сніг, з відлигами чергуються морози, а під сніговою ковдрою вже пробуджується нове життя. І ось з’являються посланці зеленоокої Весни. 

Хто вони? Щоб дізнатися  необхідно розв’язати ряд рівнянь.

 

                           1.(x-3):(- 2,5)= 7;         2.- 6,8×(x - 4)= 0;

                            x=-14,5                               x= 4                      

3.(x+ 7,2)×(x -8,1)= 0; x= -7,2абох= 8,1

          Учитель. Розташуйте корені даних рівнянь в порядку зростання і кожне число замініть складом.

 

image

 

– 14,5

під

– 7,2

сніж

4

ни

8,1

ки

Учні утворюють слово «підсніжники».

image                          image

Учень 1:  Першими провісниками весни є „сніжні квіти” – підсніжники. Саме вони мужньо борються з холодною зимою, з’являючись серед снігу. 

Учень 2:   

Ще  навкруги в лісах лежать сніги.

Та на горбочку, там, де сонечко пригріло,

Розцвів раніше від усіх і глянув навкруги Малесенький підсніжник білий.

Його в полоні там держав мороз.

Однак не зміг його  він загубити: Квіточка дихала, боролась, їй вдалось Нарешті холод розтопити.

 

 

Учень 1:   

В перекладі з давньогрецької, підсніжник означає молочно – квітковий, тому що має білі квіти.

Всього у світі нараховують близько 18 видів підсніжників. Цікаво, що англійці називають цю квітку сніговою конвадією.

Учень2:   

У світі спостерігається зменшення кількості підсніжників, що пов’язано з масовим зриванням квітів на букети, викопуванням цибулин. Через те ця квітка потрапила до Червоної книги України.

IV.   Фізкульхвилинка

               Хто ж там, хто вже так стомився І додолу нахилився?

Треба дружно всім нам встати, Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки, поскачи на місті трохи.

Руки ззаду покладемо, головою поведемо!

Дружно всі присядемо і за парти сядемо.

 

V.      Дидактична гра «Склади слово».

Учитель. А ось інші посланці зеленоокої Весни. Про які квіти ми будемо говорити далі? Для цього розв’яжить приклад, а результат кожної дії поставте у відповідність літері з таблиці. 

Приклад №1041 (1) (підручник «Математика 6 клас» під редакцією А.Г.Мерзляк)

imageæç- 5 image3ö÷×8+ æç- 2image1ö÷×æç-1 3 ö÷ -137 ×æç- 2 image2 ö÷;  è 4ø    è      3ø è  14 ø  48 è  15ø

 

Розв’язання 

imageimageæ-5 3ö÷×8 = - 23 × 8 = -46;

1.     ç

               è     4ø          4    1

2.     imageçæ- 2image1ö÷×æç-1 3 ö÷ = 17 = 2 5; è    3ø è  14 ø  6        6

3.     image1image37 ×æç- 2 2 ö÷ = 85 ×çæ- 32÷ö = - image34 = -3image7;

                    48 è     15ø    48 è   15 ø      9           9

4.     - 46 + 2image=-43image;

5.     imageimage- 43image1 -æç-3image7ö÷=-431 +37 =-42 21 +314 =-39 image7 ;

                               6 è      9ø         6       9           18      18           18

Таблиця 1

-3image

2image

– 46

-39image

-43image

ЛІ

О

ПР

КИ

С

 

Ключове слово: проліски

image 

 

Учень 1:

Ще земля в зимових шатах білих,

Та з – під снігу, майже непомітний,

Виглянув зненацька, серцю милий, Соромливий пролісок блакитний.

 

Учень 2:

Проліски – провісники тепла. У народі їх називають квітами надії. Завдяки своїй красі і тому, що вони одним з перших відкривають весняний карнавал цвітіння, проліски майже повністю винищені. Вони занесені до Червоної книги і потребують охорони.

 

. Задача на повторення

 

У першому томі Червоної книги зібрані відомості про  544 види рослин, яким загрожує небезпека, з них 408 видів – квіткових. Який відсоток квіткових занесено до Червоної книги?

 

Відповідь: 75%.

Учень1:   Біля Києва масово винищується цибуля ведмежа, підсніжники, сон чорніючий, конвалія. Навіть  в Голосіївському лісі років 10 тому можна було знайти цілі галявини конвалій, чудові фіолетово – лілові килими сону.  

А чи є вони зараз?

image

Учень2:

Сміливим цим квітам мороз не страшний, В снігах розкошує привітна родина. В них ворог один – здичавілий страшний –  Байдужа, безлика і хитра людина.

 

 

Учень1:

Тож не рвіть ви квіти, друзі,

Подивіться, там у лузі,

Кожної весни вам знову

Дарують настрій свій чудовий.

 

VІІ. Домашнє завдання.

п.36. №1042, 1048. (підручник «Математика 6 клас» під редакцією

А.Г.Мерзляк)

VІІІ. Підсумок уроку.

 

Ознайомлення зі сторінками Червоної книги ви продовжите на уроках біології та географії. Охороняйте природу, бо всі види тварин, рослин і плазунів потрібні. Нехай природа радує людське око своєю красою.

„Вміймо природу любити,

Кожній рослині радіти,

Зупинімось – останній є шанс,

Ця планета не тільки для нас!”

 

 

                    

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
350
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку