Урок "Множення раціональних чисел"

Про матеріал
конспект уроку з використанням елементів віртуальної подорожі по видатним місцям України
Перегляд файлу

  Тема: Множення раціональних чисел.

Мета: удосконалювати вміння і навички учнів множити раціональні числа, застосовувати властивості множення; розвивати логічне мислення, творчі здібності, вміння працювати в групі, в парі;

розвивати мислення, увагу, творчі здібності, інтерес до історії своєї країни; виховувати старанність, наполегливість, бажання до само­освіти, відповідальність перед товаришами, інтерес до математики, культуру ма­тематичного мовлення та записів.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, картки з завданнями, презентація

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Як завжди, почнемо урок з перевірки домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Сьогодні на уроці, вдосконалюючи свої вміння виконувати множення раціональних чисел, ми дізнаємось про пам’ятки нашої країни, що увійшли до списку « Сім чудес України».

ІV. Актуалізація опорних знань.

 1.Продовжити речення

1) Добутком двох від’ємних чисел є число … ( додатне )

2) Добутком двох чисел з різними знаками є число … ( від’ємне )

3) Щоб знайти добуток раціональних чисел, потрібно … ( перемножити модулі цих чисел )

4) Якщо добуток дорівнює нулю, то … ( один з множників дорівнює нулю )

5) Якщо в добутку парна кількість знаків « – » , то … ( значення добутку є число додатне )

6) Якщо в добутку непарна кількість знаків « – » , то … ( значення добутку є число від’ємне )

2. Обчислити

– 8 · ( – 10 ) =            (80) К

– 1,5 · 6 =                  (– 9) А

( – 7 )2 =                     (49) М

– 1,2 · ( – 0,5 ) =       (0,6) ‘

( – 4 )3 =                    (– 64) Я

   · ( – ) =               ( –  ) Н

– 7 ·  =                 (–  ) Е

– 2   ·  ( –  ) =      (1) Ц

  ·  ( –   ) =          (–

Отже, маємо назву  першої пам’ятки: Кам’янець.

Кам’янець – національний історико-архітектурний заповідник, розташований в Кам’янець-Подільському Хмельницької області, на території якого знаходиться фортеця, відома з 14 століття як частина оборонної системи міста. До нашого часу збереглася система ходів і казематів.

V. Розв'язування вправ.

Щоб отримати назву наступної пам’ятки, пограємо в гру.

1. Гра «Лото» ( по рядам )

Виконати обчислення.

 

ЛОТО (І ряд)

– 0,125 · 13 · (– 8)

· (– 5) · 1,5

   · ( – 1 ) · (– 3,75)

2 · (– ) · (– )

– 5,25 · (– 1 ) · (– )

 

 

ЛОТО (ІІ ряд)

  0,25 · ( – 7) · 8

· 8 · 3

· 4,8 · ( – 1,2 )

– 1 · ( – ) · ( – )

– 7,5 · 6 · (– ) · (– )

 

 

ЛОТО  (ІІІ ряд)

– 2,5 · 32 · (– 0,4)

· (– 4) ·

– 6,1 ·( –  ) · ( – 1,25)

· ( – 1 ) · ( – )

· (– 2 ) · · (– 7)

 

Відповіді:

І ряд

13       К

5      И

– 1        Є

       В

        О

– 1,3        Л

ІІ ряд

14      ПЕ

– 10,5     ЧЕ

4        Р

          СЬ

 – 3        КА

– 4,8      РЕ

ІІІ ряд

32        Л

2      А

– 6          В

         Р

       А

6,1        І

Отримали назву : Києво-Печерська Лавра.

Києво-Печерська Лавра – православний монастир, заснований у 1051 році. В ХІ столітті монастир став центром розповсюдження і затвердження християнства в Київській Русі. У ХІІ столітті монастир отримав статус «Лаври» – головного великого монастиря.

 

2. Щоб отримати назву наступної пам’ятки, виконаємо завдання:

Знайти значення виразів зручним способом (по варіантам )

Ів.  1) 6 · (– )

      2) 21 · 3 — 31 · 3

      3) – 0,2 · 3,8 –  3,7 · (– 0,2)

      4) 36 · 28 + 36 · 39 – 67 · 46

 

– 30

67

– 0,02

0,7

– 670

– 7

2

О

У

ФІ

М

Я

С

ЛИ

 

 

ІІв. 1) – 8 · ( )

       2)11 · 2 — 31 · 2

       3) – 0,3 · 5,8 –  5,7 · (– 0,3)

       4) 46 · 28 + 46 · 29 – 57 · 56

 

– 570

0,3

– 40

– 5

4

– 0,03

5,7

КА

Л

ЇВ

КИ

НА

СЬ

НЕ

 

Ще одна пам’ятка : Софія Київська.

Софія Київська, або Софійський собор –  всесвітньо відома пам'ятка архітектури і монументального живопису ХI століття. Заснування собору згадується в літописах у 1017р. так 1037 р. Будівничим Cв. Софії літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого.

 

3. Працюємо разом.

     1) Розв’язати рівняння

          – 5 (х – 1) = 0                             3 (х + 7) = 0                              (х – 9)(6 + х) = 0

     2) Знайти модулі отриманих чисел.

        

З отриманих результатів складемо число 1796. З цим числом пов’язана наступна

пам’ятка : Софіївка.

Софіївка –  національний дендрологічний парк в м. Умань Черкаської області, є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця XVIII – початку XIX сторіч. Заснований парк у 1796 році польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї дружини Софії.

 

4. Всі ми знаємо, що наприкінці 11 класу нас чекає ЗНО. Щоб добре скласти іспити, ми повинні готуватися вже сьогодні, а головне вміти швидко рахувати.

Отже, щоб отримати назву наступної пам’ятки, пропоную виконати завдання із збірника по підготовці до ЗНО.

 

1) 9999 · 1001 + 1001

2)7,3 · 10,5 + 7,3 · 15  + 2,7 · 10,5 + 15 · 2,7

3) 5 · 8 – 2 · 2 + 5 · – 2 · 6

 

Ще одна пам’ятка : Хортиця.

Хортиця –  національний заповідник-острів, є найбільшим островом на Дніпрі, унікальність якого в рідкісному поєднанні на одній території різноманітних природних комплексів. Основу острова, довжина якого 12 кілометрів , а ширина, в середньому, 2,5 кілометри) складають граніти і гнейси, яким близько 2 мільярдів років.

 

Ще про дві пам’ятки, що увійшли до списку «Сім чудес України», а саме :

Херсонес (або Херсонес Таврійський), що знаходиться на території Криму, і Хотинська фортеця, що знаходиться біля м. Хотин Чернівецької області, підготувати повідомлення на наступний урок.

 

VI. Домашнє завдання.

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

 

 

  

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 лютого 2022
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку