Тема: Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення
Мета:
• формування предметних компетентностей: вчити учнів планувати послідовність виконання дій під час письмового множення круглих чисел на круглі числа; закріплювати вміння розв'язувати задачі з буквеними даними; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
• формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів
Математика
Тема: Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення
Мета:
• формування предметних компетентностей: вчити учнів планувати послідовність виконання дій під час письмового множення круглих чисел на круглі числа; закріплювати вміння розв'язувати задачі з буквеними даними; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
• формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
- У нас у класі гості. Привітайтеся з ними.
« Доброго ранку!
Доброго дня!
Ми всім бажаєм
Здоров’я й добра!»
II. Мотивація
1. Cтворення психологічного настрою.
2. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Хвилинка каліграфії.
Отже, починаємо. Перша наша перешкода, яка трапилася на нашому шляху, підготувала нам завдання.
2. Усна лічба.
Наступне завдання «Математичний диктант» (Слайд 5)
1. Число 900 збільшити в 6 разів.
2. Знайти частку чисел: 2400 і 40.
3. Знайти добуток чисел: 19 і 5.
4. Знайти суму чисел: 140 і 180.
5. Знайти частку чисел: 84 і 4.
6. Знайти 4/9 від 630.
Відповіді: 5400, 60, 95, 320, 21, 280 (Слайд 6)
3. Вправа «Кубування» (Слайд 7)
(Кожна грань містить завдання. Я кидаю куба до будь-якого учня…Учень ловить і дістає своє завдання. Якщо він сумнівається у правильності відповіді, просить товариша йому допомогти).
ІV. Вивчення нового матеріалу.
- Діти, щоб побачити найяскравішу зірку, нам необхідно згадати спосіб знаходження добутку множенням круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
1. Повідомлення теми та мети уроку (з використанням методу «Мозковий штурм»)
— Поясніть спосіб обчислення № 839.
— Розгляньте знаходження добутку
2400 ∙ 30 = (24 ∙ 100) ∙ (3 ∙ 10) = (24 ∙ 3) ∙ (100 ∙ 10) = 72 ∙ 1000 = 72000
— Усно перевірте правильність виконання множення — № 840 (з використанням прийому «Коментування»).
— Отже, яка тема уроку? (Слайд 8)
2. Мотивація навчальної діяльності (з використанням ділової гри «За і проти»)
3. Опрацювання навчального матеріалу
1) Робота за підручником (с. 136-137). (Слайд 9)
- На нашому шляху ми зустріли наступну перешкоду – комету. Яка приготувала нам наступне завдання.
а) Обчислення прикладів № 841 (з використанням прийому «Коментування»).
380 ∙ 600 = 228000 5400 ∙ 50 = 270000
73000 ∙ 4 = 292000 3040 ∙ 5 = 15200
230 ∙ 40 – 6800 = 9200 – 6800 = 2400
20 ∙ 30 ∙ 40 + 80000 = 24000 + 80000 = 104000
- Діти, а хто пригадає, що таке комета?
Комета – це дуже холодне невелике небесне тіло, що складається із замерзлих газів,
води й твердих частин. ( В середині є ядро. )
- Отже, ми впоралися з цим завданням, тож вирушаємо далі.
- І от, на нашому шляху з’явилася ще одна перешкода. (Слайд 10)
- Чи здогадалися ви, що це таке? Правильно, астероїд.
- А чим комета відрізняється від астероїда?
Астероїди – небесні тіла (Вони зіштовхуються між собою, змінюють свої орбіти і розсипаються на безліч дрібних уламків.)
б) Самостійна робота над задачею № 842.
Ознайомившись з умовою задачі, учні самостійно її розв’язують. (1 учень біля дошки, а всі інші в зошиті)
Розв’язання:
а ꞉ (к + с), к = 6, с = 9, а = 60
60 ꞉ (6 + 9) = 60 ꞉ 15 = 4
Відповідь: 4 грн коштує одне тістечко.
Коментування дітей (корекція вчителя).
- Щоб наша ракета долетіла до цілі, ми повинні працювати дружно, злагоджено і наступне завдання виконуємо в парах.
в) Робота над задачею № 843 (робота в міні-групах з використанням при йому «Навчаючи — вчусь»).
Коментування дітей (корекція вчителя).
— Що в задачі відоме? Що потрібно дізнатися?
— Чи можемо відразу відповісти на питання задачі?
Розв’язання:
1) 4 + 3 = 7 (міш.) — зерна всього;
2) 560 : 7 = 80 (кг) — в одному мішку;
3) 80 ∙ 4 = 320 (кг) — жита.
Відповідь: 320 кг жита на причепі.
3) Колективна робота над задачею № 844.
- Діти, а як ви вважаєте, чи існує життя в космосі? Деякі вчені вважають, що ми не єдині живі істоти, а є ще інопланетяни. І от, один із них приготував декілька завдань.
(Слайд 11)
— Складіть план розв’язання.
Розв’язання:
1) 2 + 4 = 6 (ваг.) — було на будівництві;
2) 96 : 6 = 16 (т) — в одному вагоні;
3) 16 ∙ 2 = 32 (т) — піску;
4) 16 ∙ 4 = 64 (т) — щебеню.
Відповідь: 32 т піску і 64 т щебеню було на будівництві.
4) Самостійне обчислення прикладів № 845 (з використанням прийому «Коментування»).
882 : 21 = 42
858 : 33 = 26
510 : 6 = 85
V. Підсумок уроку.
- Що нового дізналися на уроці?
VІ. Домашнє завдання
С. 137, вправи 847; 848.