До розіграшу
залишилось:
21 день
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок "Множення та ділення натуральних чисел. Розв’язування задач"

Про матеріал

Розробка уроку математики на тему: "Множення та ділення натуральних чисел. Розв'язування задач" з елементами демократії для учнів п'ятих класів.

Перегляд файлу

Тема. Множення та ділення натуральних чисел. Розв’язування задач

Мета: систематизувати і повторити знання учнів із розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами; розвивати логічне мислення, пам’ять, уважність; визначити рівень сформованості знань.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вчитель. Зараз зайняти місце вчителя я пропоную учневі 1, який і виконає перевірку домашнього завдання.

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань

Фронтальне опитування «Мікрофон»

Вчитель задає питання і кидає м’яча до класу, бажаючий ловить м’яч і дає відповідь.

1. Що означає помножити число a на число b?

2. Сформулюйте переставний закон множення.

3. Сформулюйте сполучний закон множення.

4. Сформулюйте розподільний закон.

5. Що означає поділити число a на b?

6. За допомогою якої арифметичної дії визначають, у скільки разів одне число більше за інше?

7. Яке число називають діленим? дільником?

9.  На яке число не можна ділити?

10. У якому випадку застосовують термін «неповна частка»?

11. Запишіть формулу, яка виражає зв’язок між діленим, дільником, неповною часткою і остачею.

ІV. Розв’язування задач

Гра «Хто кращий»

Учні об’єднуються у три групи.

  1.               «Хто швидше зійде на гору».

Розв’яжіть, «рухаючи сходинками» знизу вверх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

До дошки по черзі виходять представники кожної команди: один гравець — на одну «сходинку». Решта учнів спостерігають за ходом виконання завдання. «Сходинки» для кожного варіанта схематично зображені на рисунках, наведених вище.

  1.               «Виправ помилки».

Знайдіть і виправте помилки.


I варіант

1) 532120 > 432225;

2) 50722 < 543295;

3) 125918 = 200905.

II варіант

1) 251864 < 201855;

2) 5467152 > 20995;

3) 205078 = 125878.


До дошки по черзі виходять представники кожної команди: одна пара гравців — на одне завдання. Решта учнів спостерігають за ходом виконання завдання.

Після виконання завдань № 1–2 учитель викликає до дошки декількох учнів із кожної команди для перевірки (гравець однієї команди перевіряє розв’язки гравця іншої команди); решта учнів здійснюють взаємоперевірку виконання завдання № 1.

Нагадуємо, що кожна правильна відповідь (на дошці й на аркушах) оцінюється в 1 бал, неправильна — в 0 балів. Усі бали кожної команди підраховуються.

  1.               Конкурс капітанів.

Кожна група обирає собі капітана, який виходить до дошки для розв’язку завдання.

Впишіть такі числа, щоб справджувались рівності.

  1.               «Разом – сила»

Група обирає писаря, який презентує вчителю письмове виконання завдань,  та учня, що представляє розв’язок класу. Кожен учень веде записи у зошит, для подальшої перевірки.

Завдання для групи 1

1) З одного гектара збирають 32 ц пшениці. Скільки центнерів пшениці зберуть з трьох полів, площі яких 483 га, 875 га, 1042 га?

2) Від села до міста велосипедист їхав 4 год зі швидкістю 12 км/год. Скіль­ки часу знадобиться йому, щоб повернутися назад, якщо він збільшить швидкість на 4 км/год?

Завдання для групи 2

1) Овочівники зібрали 27 т огірків, що вдвічі менше, ніж помідорів. Скіль­ки тонн огірків і помідорів разом зібрали овочівники?

2) На птахофермі було 160 індиків, що в 5 разів менше, ніж гусей, а курей було в 7 разів більше, ніж індиків і гусей разом. Скільки індиків, гусей і курей було на птахофермі разом?

Завдання для групи 3

1) Кожне натуральне число від 10 до 20 включно збільште у 8 разів. Здобу­тий добуток помножте на 25. Як зручніше дістати той самий результат?

2) Першу деталь виготовляють на верстаті в 4 рази швидше, ніж другу, а третю деталь — у 5 разів повільніше, ніж другу. Скільки часу потріб­но на виготовлення першої деталі, якщо на виготовлення третьої деталі потрібно 80 хв?

Кожне завдання оцінюється в 4 бали.

V. Підсумки уроку

Підбиття підсумків гри

Самооцінювання (Кожен учень в зошиті ставить смайлик відносно своєї роботи)

добре, так собі, можу краще, відмінно, краще всіх.

VI. Домашнє завдання

Учням запропоновано обчислити будь-які два вирази з №541 підручника Н. М. Тарасенкова. Математика 5 клас.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
16 квітня
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку