Множення звичайних дробів 20.10.2021 р. Урок 27 В підтемі – урок 1 Підготував: Якимчук О.М.
Номер слайду 2
Множення звичайних дробів Мета: сформувати уявлення учнів про алгоритм знаходження добутку звичайних дробів; розвивати вміння виконувати арифметичні дії зі звичайними дробами; виховувати пізнавальний інтерес до природничо-математичних наук. Тип уроку: засвоєння нових знань.
Номер слайду 3
Актуалізація опорних знань Які властивості (закони) множення ви знаєте, запишіть їх формулою. Знайдіть НСД(8; 16), НСД(54; 81). Скоротіть дріб: 12 / 18; Знайдіть площу прямокутника зі сторонами 0,7 і 0,3 дм.
Номер слайду 4
Відповіді на питання Переставна а●b=b●a Сполучна (а●b)●с=а●(b●с) Розподільна (дистрибутивна) а(b+с)=а●b+а●с) НСД(8;16)=2●2●2=8 НСД(54;81)=3●3●3=27 S=a●b=0,7●0,3=0,21(дм2)
Номер слайду 5
Мотивація. Знайти площу прямокутника із сторонами 3/4 та 7/10 см?
Правило! Щоб помножити звичайний дріб на звичайний дріб, потрібно перемножити чисельники та перемножити знаменники, і знайдені добутки записати відповідно у чисельник та знаменник нового дробу.
Номер слайду 8
Скорочення при множенні Якщо можливо, то дроби варто скоротити. Бажано виконати скорочення до знаходження добутків в чисельнику та знаменнику
Номер слайду 9
Множення числа на дріб Коли потрібно перемножити натуральне число на дріб, дане число представляють у вигляді дробу зі знаменником 1.
Номер слайду 10
Множення мішаних чисел Якщо серед множників є мішані числа, то їх слід перетворити у неправильні дроби, а лише потім множити.
Номер слайду 11
Алгоритм множення дробів Натуральні числа представити у вигляді дробу зі знаменником 1; Мішані числа перетворити у неправильні дроби; Якщо можливо, то дроби варто скоротити; Перемножити чисельники та перемножити знаменники, і знайдені добутки записати відповідно у чисельник та знаменник нового дробу; Якщо в добутку неправильний дріб-виділити цілу частину! Якщо в добутку дріб скоротний-скоротити!
Номер слайду 12
Типові помилки, яких припускаються учні намагаються дроби зводити до спільного знаменника; намагаються «скорочувати» чисельник і знаменник різних дробів; спочатку виконують множення в чисельнику і знаменнику дробу-добутку, а потім скорочувати (часто-густо утруднюючись з пошуком НДС чисельника і знаменника дробу, що утворився).
Номер слайду 13
Формування вмінь
Номер слайду 14
Формування вмінь Виконайте самостійно вправи: № 348 № 352 № 354 № 356 В разі потреби – скористайтесь допомогою вчителя
Номер слайду 15
Домашнє завдання Опрацювати §9, Розв'язати №349 (І та ІІ стовпчики), №353 Дайте відповіді на запитання в кінці параграфа
Номер слайду 16
Підсумок уроку Знайти площу прямокутника із сторонами 2/3 та 7/8 см?
Номер слайду 17
Підсумок уроку Дайте відповіді на запитання: Чи зрозумілий мені алгоритм множення звичайних дробів? Чи вмію я множити звичайні дроби? Що мені незрозуміло в темі? Всі питання, що у вас виникли, задайте вчителю своєчасно