Мета: удосконалювати вміння учнів орієнтуватись у звукових
моделях слів та пояснювати їх; учити дітей
розпізнавати слова — назви ознак, добирати їх та ставити
запитання до них; розвивати усне мовлення,
підтримувати інтерес до дитячого оповідання; формувати в
класі добрі, дружні взаємини.
Тема. Мої друзі. Слова — назви ознак.
Мета: удосконалювати вміння учнів орієнтуватись у звукових
моделях слів та пояснювати їх; учити дітей
розпізнавати слова — назви ознак, добирати їх та ставити
запитання до них; розвивати усне мовлення,
підтримувати інтерес до дитячого оповідання; формувати в
класі добрі, дружні взаємини.
Обладнання: картки-фішки на позначення голосних та твердих і м'яких
приголосних звуків; робочий зошит із читання.
Хід уроку
I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Гра «Докажи слівце»
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
Учитель розповідає першокласникам, що на уроці вони продовжать розмову про дружбу та друзів.
Учитель. Малюнки, які ми розглянемо, розкажуть нам про дивовижну дружбу та добрі вчинки, пов'язані з нею, а також допоможуть пригадати улюблених друзів із дитячої казки. Про них нам розповість і цікаве оповідання, яке ви незабаром послухаєте. Ми обов’язково повторимо звуковий склад слів. А ще ви довідаєтеся про слова - назви ознак і будете вчитися добирати ці слова й ставити до них запитання.
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота з сюжетними ілюстраціями (буквар, с. 20). Розбір звукових схем слів.
Діти розглядають малюнки і коментують їхній зміст:
Кіт доглядає курчаток. Кішка годує песика. Білочка рятує зайчика від лиса. Незнайко розповідає друзям історію про торт.
Далі учням пропонується дібрати і назвати слова, що відповідають зображеним під малюнками схемам. Діти виконують завдання з необхідною допомогою вчителя:
[- о -] — лис, кіт….
Бажаючі учні можуть викласти опрацьовані схеми слів із карток - фішок на партах.
2. Ознайомлення зі словами — назвами ознак.
Учитель. Хто, які істоти зображені на малюнках? А які неживі предмети ми бачимо на них? На які питання відповідають усі ті слова, які ви зараз назвали?
А тепер ви мені відповіли на запитання, називаючи слова — назви ознак. Світ слів дуже багатий. І про істот, і про неживі предмети можна розповісти, повідомляючи про їхні якості, вдачу, колір, зовнішність тощо. Наприклад: киця — сіра, собачка — веселий, зайченя - вухате, Незнайко — кумедний. Усі ці слова — назви ознак. Вони відповідають на питання який? яка? яке? які?
3. добір слів - назв ознак за запитаннями (буквар, с. 20).
Діти називають істот і предмети, зображені на картинках: метелик, пташеня, берізка.
Після цього учні добирають слова-ознаки до згаданих істот та предметів,використовуючи опорні запитання вчителя:
Який метелик? — Великий, красивий, крилатий, барвистий...
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4. Слухання оповідання «Сюрприз». Відповіді на запитання.
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ