Як навчити учнів правильно писати рядкову літеру е в рядках зошита, в складах та в словах. Повтрити, які звуки позначає літера е. Познайомити з незвичайним птахом ему.
Урок навчання грамоти __ (письмо).
Тема. Письмо рядкової букви е, складів та слів із нею.
Мета: вчити учнів правильно писати рядкову літеру е в рядках зошита, у складах та словах; розвивати мислення, мовлення учнів, уважність; виховувати доброзичливість, охайність при письмі.
Обладнання: макет сонця; зразок рукописної букви е.
ХІД УРОКУ
-Діти, до нас сьогодні на урок завітав гість. Це страус ему. Подивіться на нього. Він приніс нам відеозапис, щоб ми більше дізналися про нього.
Ему – найшвидший, великий, нелітаючий птах. Його Батьківщина Австралія, це дуже тепла країна, тому Ему звикли жити в теплому кліматі. Діти, що потрібно для життя?
- А щоб дізнатися, що дає нам світло і тепло давайте попрацюємо в парах і складемо слово зі складів, які лежать у вас на партах.
- Так, це сонце. Складемо звукову модель слова «сонце» за допомогою пальчиків. Діти, так давайте сьогодні зробимо, щоб наш гість відчував себе затишно. У нас на дошці – сонечко, але воно не світиться, для того щоб сонечко почало світити і гріти, ми повинні виконати завдання. Будемо виконувати завдання від простого до складного. Тож давайте почнемо!
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- Знайдіть промінчик під номером 1.
— Подивіться на рукописну букву е, порівняйте її з друкованою (вони дуже схожі).
Аналіз графічної будови з переліком елементів
— Рядкова буква е складається з одного елемента: петлі, що не виходить за межі робочого рядка.
Засвоєння конфігурації літери
1) Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів
Алгоритм написання рядкової букви е
2) Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя під рахунок і-раз-і.
3) Аналіз зразка букви в робочому зошиті
2. Виконання завдання на другому промінці.
- Знайдіть промінчик під номером 2.
3. Виконання завдання на третьому промені.
- Знайдіть промінчик під номером 3.
4. Виконання четвертого і п»ятого завдання
5. Фізхвилинка
6. Виконання завдання на 7 і 8 промінці
- Ви помітили, що завдання поступово ускладнюються?
7. Гра «Хто уважний?»
Учитель на набірному полотні викладає слово. Діти уважно його читають, називають букви. Потім заплющують очі, а вчитель змінює слово. Діти розплющують очі, читають слово і пояснюють, що в ньому змінилося.
Тік — кіт, сир — рис, село — осел, пилка — липка, носик — синок.
8. Пальчикова гімнастика
1) "Журавлики"
Мов журавлики чубаті
Ходять пальчики по парті «ходять»
На сопілці виграють «грають»
І по двоє в ряд стають «долоні стулити»
Треба пальцям привітатись «постукують пальчиками одної руки
об пальці іншої»
А тепер пора обнятись «переплести пальці руки вправо,
потім вліво»
І високо угорі
Засвітити ліхтарі «підняти руки, повернути кисті рук
вліво, вправо»
2) "Миємо ручки"
Діти руки мили, мили,
Білу піну з мила збили
І водички не жаліли.
Як помили, аж зраділи.
3) Масаж пальчиків "Сім'я"
Перший пальчик - наш дiдycь,
Другий пальчик - то бабуся,
Третій пальчик - наш татусь,
А четвертий - то матуся,
А мізинчик - це вже я,
Ось і вся наша сім'я!
8. Виконання останнього завдання.
- І залишилось останнє найскладніше завдання.
VIII. Підсумок уроку.