Повторення й закріплення навичок написання вивчених букв, слів і речень з ними; вдосконалення навичок звукового аналізу. Списувати з друкованого шрифту; розвивати усне зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику руки; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.
Урок навчання грамоти __ (письмо).
Тема. Закріплення вмінь писати вивчені букви в поєднанні. Повторення правил з'єднання вивчених букв.
Мета: повторити й закріпити навички написання вивчених букв, слів і речень з ними; вдосконалювати навички звукового аналізу, списувати з друкованого шрифту; розвивати усне зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати дрібну моторику руки; виховувати у дітей охайність, старанність, інтерес до навчання.
Обладнання: картки з друкованими і рукописними буквами; фішки для звукових моделей; робочий зошит; аркуш паперу; олівець.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повторення вивченого матеріалу
1. Хвилинка фантазії
На парті перед кожним учнем — аркуш паперу, олівець.
— Намалюйте, що утворює дощ на землі.
— Дайте назву малюнку. (Калюжі)
— Виділіть у цьому слові перший звук.
— Якою буквою він позначається на письмі?
— Напишіть її на дошці.
— Пригадайте, коли ми пишемо велику літеру.
III. Повідомлення теми і завдань уроку
— Сьогодні на уроці ми повторимо вивчені букви та звуки, які вони позначають, згадаємо правила вживання великої літери. Будемо розвивати мовлення, збагачуючи його новими словами. А також ви зрозумієте, як важливо бути уважним, старанним, щоб правильно виконувати всі завдання.
IV. Вивчення нового матеріалу. Робота в зошиті.
Фізкультхвилинка
2. Читання і написання анаграм слів масло — смола
3. Письмо слова сосна
— Скільки складів у цьому слові?
— Переставте склади місцями. Яке слово утворилося?
4. Письмо слова насос
— Яка з поданих моделей підходить до цього слова?
4. Письмо речення Сумно сому самому!.
— Прочитайте речення.
— Який розділовий знак стоїть у кінці?
— Прочитайте речення з відповідною інтонацією.
— Пригадайте скоромовку про сома, вивчену на уроці читання.
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
VI. Узагальнення вивченого матеріалу
Робота над текстом, поданим друкованим шрифтом.
1. Читання тексту та аналіз прочитаного
— Скільки речень у тексті?
— Про що ви дізналися з першого речення?
— У кого сом?
— Що зробив син із сомом?
— Знайдіть і прочитайте речення, в якому про це говориться.
2. Підготовча робота до списування тексту
— Назвіть слова, написані з великої букви і поясніть її вживання.
— Зверніть увагу на розділові знаки в кінці речень.
3. Самостійне списування тексту
VII. Підсумок уроку