Предмет «Я досліджую світ»
Тема: Мої органи чуття (с.28)
Мета: розширити знання дітей про органи чуття, за допомогою яких пізнаємо світ (що можна впізнати на дотик, за смаком, запахом, розгледіти, почути); удосконалити уміння спілкуватися, сприяти особистому і соціальному розвитку, сприяти збагаченню словникового запасу учнів,розвивати творче мислення та вміння самостійно приймати рішення, формувати потребу бути соціально активним і старанним учнем, виховувати відповідальне ставлення до навчання.
Обладнання: дидактичний матеріал, чарівна скринька, цукерка, Макет Сонечка, Шість цеглинок
Хід уроку
І. РАНКОВЕ КОЛО
1. Привітання.
Доброго ранку – сонце привітне !
Доброго ранку – небо привітне !
Доброго ранку – в небі пташки !
Доброго ранку – зелені дубки !
Доброго ранку – люди привітні !
Я всім бажаю , щоб посмішки квітли
2 .Зворотний зв'язок з темою попереднього уроку «Я відчуваю». Вели бесіду про людські взаємини, про непорозуміння та шляхи усунення конфліктних ситуацій.
3. Щоденні новини
4 .Вправа «СОНЕЧКО»
На дошці прикріплено макет СОНЕЧКА. На столі для вчителя промінці з надписами ( позитивними та негативними іменниками, що характеризують відношення один до одного) (Додаток 2)
Завдання: прочитати і вибрати промінець, щоб ви хотіли взяти із собою у подальше життя, прикріпити на дошку до СОНЕЧКА.
Налаштування на роботу: читання відповідних варіантів ( на дошці)
ІІ. Робота над темою уроку
1. «Чарівна скринька»
Діти становляться у коло. Передаючи скриньку товаришу, мають намір відгадати, що знаходиться у скриньці. ( У скриньці – цукерка). Вчитель показує і запитує: що це?
-Діти, який орган чуття найперший допоміг назвати цей предмет? (Очі)
-Чи можемо доторкнутися, взяти в руки? Наш помічник - … (шкіра, руки)
-Є можливість понюхати? Спробувати на смак? Це робота …(носа, язичка)
-Яку роботу при цьому можуть виконувати вушка? (Чути, як кусають)
ВИСНОВОК: Ми пізнаємо світ за допомогою органів чуття – носа, вух, шкіри, очей,язичка.
2. Вправа з ЛЕГО «Збудуй не скріплюючи»
Робота в парах: - Створіть спільну споруду, рослину, тварину тощо (3 хв)
-Які органи чуття допомагали вам у роботі? (Очі, руки, вуха)
3. РУХАНКА «Знайди своє місце»
Діти шикуються в колони по 6 учнів у вигляді сніжинки. Інструкція – правила гри: 1учень тримає жовтогарячу цеглинку, 2-й- червону, 3-й- зелену, 4-й- голубу, 5-й- жовту, 6-й- синю.
По команді вчителя, «Червоні», учні з червоними цеглинками у руках швидко займають місце у іншій колоні, але не у своїй.
4. Робота в групах «Плакат думок»
Вчитель поділяє клас на 5 груп з відповідними назвами органів чуттів: «Носики», « Язички», «Ручки», «Вушка», «Оченята», пропонує зайняти місце у групах.
Завдання: Скласти і записати (хто вміє) або намалювати правила догляду за органами чуття (у кожної групи окреме завдання) (3хв)
Презентатори доповідають про роботу.
5. «Займи позицію» Вправа з ЛЕГО «Відповідаємо цеглинками»
Вчитель: - Візьміть у праву руку зелену цеглинку, у ліву – червону. Зелений колір – згода, червоний – незгода. Я буду читати речення, а ви за допомогою цеглинок висловите свою думку. Якщо ви згодні – піднімаєте зелену цеглинку, незгодні – червону.
-Їсти смачний пиріг можна вухами. (НІ) Виправте висловлення
-До школи речі у ранець я кладу руками (ТАК)
-Приємну музику рекомендують слухати носиком (НІ) Чим?
-Перегляд цікавого фільму відбувається завдяки язичкові (НІ)
-Роботу двигуна машини я чую вухами (ТАК)
-Запах квітів ми відчуваємо носиками (ТАК) МОЛОДЦІ!
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія. - Що дізналися нового? А чи є потреба слідкувати за своїми органами чуття? Як слідкуємо за вушками? Чого не можна робити з язиком? Як треба доглядати за шкірою та руками? Як треба поводитися, щоб був гарний зір? Як зберегти у здоров’ї ніс?
- Визначте свій настрій на уроці.
Додаток 2
«С О Н Е Ч К О»
ДОБРОТА РАДІСТЬ
ДОПОМОГА УСПІХ
НАХАБСТВО ОБРАЗА
ПІКЛУВАННЯ НЕХТУВАННЯ
ЕГОЇЗМ СПІВЧУТТЯ
ЛЮБОВ ЩИРІСТЬ