Виховний захід «Цікава природа»

Про матеріал
Матеріали виховного заходу «Цікава природа» допоможуть краще й цікавіше розширити уявлення учнів про природу навколо нас, зрозуміти чому варто гуманно ставитися до тваринного та пташиного світу.
Перегляд файлу

Тема : «Цікава природа»

Мета: розширити уявлення учнів про природу навколо нас ; розвивати  бажання брати посильну участь у збереженні природи, тваринного та пташиного світу; виховувати гуманне ставленя до природи та тварин і пташок, які є частиною природи; захисників рідної землі.

Форма проведення:виховний захід з елементами  повідомлень, бесіди, презентації.

Обладнання: smartboard, мультимедійна презентація, енциклопедії (природа, птахи, тварини).

                                                           Хід заходу

I.Вступна частина.

Організаційний момент.

Слово вчителя

II. Основна частина.

Загадки про природу

Всі  мене чекають,

а приходжу – ховаються

( Дощ)

Червоне коромисло 

через річку повисло

( Веселка)

Мар’янка зелена

не сіяна, не саджена,

хто до неї доторкнеться,

дуже сильно обпечеться

( Кропива)

На горішек схожий, а на дубочку росте

( Жолудь)

Влітку жупани вдягають,

взимку їх знімають

( Дерева)

Сам стоїть на довгій ніжці,

хаток чорних має багато

(Соняшник)

Сам на собі хатинку возить

( Равлик)

Руда і хвіст пухнастий має,

а не лисичка

( Білочка)

Восени опадають,

а весною виростають

( Листя)

Стоять у полі три сестрички,

стрункі та біленькі, кучеряві, зелененькі

( Берези)

Ігри

УПІЗНАЙ ЗА ОПИСОМ . Вчетнль пропонує дітям знайти той предмет, який він опише. Вих о в а т е л ь. Кругле, жовте, з червоним бочком, буває кислосолодким, росте на дереві, корисне. Дитина виходить, обирає серед муляжів яблуко, показує його дітям, а діти зна- ками відповідають: згодні вони чи ні. 

УПІЗНАЙ ТВАРИНКУ ЗА ОПИСОМ . Вихователь пропонує дітям знайти ту тварину, яку він опише.

Вчитель. Ця тварина має голову, вушка, гострі зуби, тулуб, ноги, хвіст. Вона охороняє будинок, любить гризти кістки.

Дитина виходить і знаходить картинку з собакою, показує її дітям, а діти знаками відповідають: згодні вони чи ні.

ДИКІ ТА СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ . Вчитель пропонує дітям узяти іграшку, назвати її та «оселити» її там, де вона живе. Якщо це дика тварина, то дитина ставить іграшку біля ялинок, а якщо свійська — біля будинку бабусі. 

ХТО ПРИЙШОВ . Діти сидять на стільчиках. На деякій відстані від них протягнуто мотузок, до якого підвішений дзвоник на висоті зросту дітей. Вчитель підкликає до себе двох-трьох дітей і домовляється: хто з них ким буде. 
До мотузка підбігає перша дитина, підстрибує і тричі дзвонить. 
Ді т и. Хто прийшов? 
Дитина. Гав-гав-гав! 
Діти відгадують, що прийшов собака. Дитина, яка зображує собаку, сідає на місце. До дзвінка підбігає інша дитина — гра продовжується. 

ЖИВЕ — НЕЖИВЕ . Вчитель показує предметні картинки, діти називають, що на них зображено. Якщо цей предмет належить до живої природи, то діти стоять на місці, якщо до неживої природи — присідають.

Комахи - найчисленніша група тварин. До неї належать метелики, жуки, мурашки, бабки, коники, джмелі та багато інших комах. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають.  За якою істотною ознакою їх об'єднали в одну групу?  (Шість ніг - це істотна ознака комах).

Риби. В океанах, морях, річках і ставках живуть риби. Риби - тварини, тіло яких вкрите слизькою лускою. Вони дихають киснем, розчиненим у воді. Риби морів і океанів живуть у солоній воді, а риби річок і ставків - у прісній.

Земноводні. Поміркуйте, з яких двох слів складається ця назва. Чому тварин так назвали? На території України трапляються жаби різних видів. Біля водойм живуть тритони. Жаби і тритони - це земноводні, їхнє тіло вкрите м'якою, вологою шкірою. Якщо шкіра пересохне, тварина загине. Усі земноводні дихають киснем повітря. Вони не можуть довго перебувати під водою. Тому частину життя земноводні проводять на суші, а частину — у воді.

Плазуни. Черепахи, ящірки, змії, крокодили - це тварини, яких називають плазунами. Чому? На суші вони рухаються «плазуючи», тобто тягнуть своє тіло по землі. Тіло плазунів укрите сухими лусочками. У черепах ці лусочки зрослися й утворили міцний панцир.

Птахи. (робота з smartboard)

Розгляньте  птахів, зображених на малюнку. Розкажіть  про кожного птаха за таким планом:

1)  назва тварини;

2)  розмір тварини (велика, середня, мала);

3)  частини тіла тварини (голова, тулуб, ноги, хвіст);

4)  чим вкрите тіло;

5)  особливості зовнішньої будови тварини.

 Порівняйте  зображених тварин за розміром, зовнішньою будовою і покривом тіла. Чим вони подібні? Чим різняться? Яка істотна ознака птахів? Тіло, вкрите пір'ям, - це істотна ознака птахів.

          Ссавці.

Розглянь тварин, зображених на малюнках. Розкажи про кожного з них, використовуючи план, за яким ти розповідав про птахів. Порівняй  тварин між собою. Яка істотна ознака ссавців?

(Вкрите шерстю тіло і вигодовування малят молоком - це істотні ознаки звірів. За цими ознаками вони відрізняються від інших тварин).

Значення тварин у природі і житті людей.

 - Розкажіть , яке значення тварини відіграють у природі.

- У житті людей.

Робота з енциклопедіями.

Значення тварин. як і рослин, у природі величезне. Ми знаємо, що багато рослин запилюється тільки тваринами, що тварини відіграють велику роль у розповсюдженні насіння деяких рослин. Вони, як і бактерії, беруть дуже активну участь в утворенні грунту. Дощові черв’яки, мурашки та інші дрібні тварини постійно вносять у грунт органічні речовини, роздрібнюють їх і таким чином сприяють утворенню перегною. Через нірки, вириті ними, легше проникають до коріння рослини вода й повітря. Зелені рослини збагачують повітря киснем, потрібним для дихання всіх живих істот. Частина тварин живиться  рослинами, а хижаки – травоїдними тваринами. Отже, тварини не можуть існувати без рослин. Але й життя рослин залежить від життєдіяльності тварин.

Велике санітарне значення тварин у природі: вони знищують трупи ін. тварин, рештки відмерлих рослин та опалого листя. Багато водяних тварин очищують воду. А чистота води для життя так само важлива, як і чистота повітря.

Тварини завжди мали й тепер мають дуже велике значення для людини. Наші далекі предки, які жили 100-150 тис. років тому, знали диких звірів, птахів, риб та інших тварин. Життя первісних людей багато в чому залежало від полювання й рибальства. М’ясо впольованих тварин було основною людською їжею. З шкур убитих звірів виготовляли одяг, з кісток – ножі, скребачки, голки, наконечники для списів. Сухожилля використовували замість ниток для зшивання шкур і як тятиви для луків. Успіх полювання залежав не тільки від сили й спритності мисливців, а й від уміння виявити гніздо птаха, знайти потрібний слід, вибрати найкращий час для облави. Людина мусила також остерігатися хижаків, відрізняти отруйних змій від неотруйних.

Вивчивши повадки диких звірів, стародавні люди зуміли приручити деяких їх них. Першою свійською твариною став собака, якого використовували, як цінного помічника на полюванні. Згодом з’явилися свійські свині, рогата худоба, птиця. З часом роль тварин у людському життя змінилася. Зменшилося значення диких звірів як джерела їжі, бо свійські тварини стали давати м’ясо, шерсть і молоко. Проте в людини з’явилися нові вороги з тваринного світу – різні комахи, які шкодили культурним рослинам.

У ХХ ст. дуже активна господарська діяльність людини – вирубування лісів, будівництво гідростанцій, розширення посівних площ і т.д. – призвела до того, що багато диких тварин опинилося у важких умовах існування, зменшилася їх кількість, деякі види стали рідкісними, інші зовсім зникли. Тому виникла потреба в їх охороні. Однак значення травин для людини не тільки не зменшилося, а й навіть зросло. Адже тварини значною мірою забезпечують населення Землі продуктами харчування і промисловість сировиною. Значну частину продуктів харчування, я також шкіру, віск, шовк, шерсть та іншу сировину людина дістає від свійських тварин. Рибальство, особливо морське, промисел ракоподібних і молюсків також мають важливе значення в забезпеченні харчовими продуктами, вітамінами, ліками. З їхніх відходів виробляють кормове борошно і добрива. Існують і такі тварини, що викликають різні хвороби (малярію, глистяні захворювання, коросту та ін.). Деякі тварини є переносниками хвороб (наприклад, вони переносять від хворих до здорових людей висипний тиф, комарі – малярію, блохи – чуму). Людина охороняє корисних тварин, сприяє їхньому розмноженню, а з шкідливими веде боротьбу.

   Бесіда.

  -На які групи вчені поділяють тварин?

 - Яких тварин називають комахами? Наведіть приклади.

- Яке значення в природі і житті людей відіграють комахи?
- Яких  тварин  називають  рибами?  Наведіть приклади.

- Яке значення в природі і житті людей відіграють риби?
- Яких тварин називають земноводними? Наведи приклади.

- Яких тварин називають плазунами?

- Яке значення земноводних і плазунів у природі?
- Яких  тварин  називають птахами ? Наведіть  приклади.

- Яких  тварин  називають  ссавцями ?

-  Яке значення ссавців у природі і житті людей.

2.2.3.  Творче завдання.

Намалювати улюблену тваринку у щасливій родині.

III. Підбиття підсумків

Слово вчителя.

docx
Додано
24 травня 2019
Переглядів
1008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку