Тема уроку: «Україна – єдина країна» 1 клас
Мета: розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави; розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності країни; виховувати патріота своєї Вітчизни та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів.
Форма проведення: розповідь-подорож з елементами довідок, повідомлень, бесіди.
Обладнання: комп’ютер, проектор, мультимедійна презентація.
Слайд 1 Музика
Всім серцем любіть Україну свою,
І вічні ми будемо з нею
(В. Сосюра).
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Будьте старанними і слухняними на нашому першому уроці.
А девіз наш такий:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Слайд 2
Вчитель:
Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Зветься величаво – Україною,
Земле зачарована моя.
Діти, тема нашого першого уроку Слайд 2W
«Україна – єдина країна»
- А як ви розумієте цей вислів?
- Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні!
Слайд 3
-Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини.
Слайд 4 Українська народна музика
- Материнський образ України встає з полинових степів Слайд4W, із зажури поліських озер Слайд4W, що чистими очима довірливо дивляться на світ, виростає недосяжно на повен зріст із карпатських верховин Слайд4W.
- Нема життя без України, бо Україна - це мати, яку не вибирають, бо Україна - це доля, яка випадає раз на віку, бо Україна - це пісня, яка вічна на цій землі.
- Багатовікова історія українського народу, народу-великомученика, на долі якого було досить лиха... Вона сягає у кілька тисячолітню глибину.
Слайд 5
Перша держава на території України з’явилася 7 тисяч років назад. Українські землі були заселені мирними хліборобами закоханими у свою землю, але мужніми і непереможними.
Слайд 6 Сувора музика
Але повсякчас нашу родючу, красиву країну захоплювали орди чужоземців.
Нестерпно стало жити українському людові в неволі, і почав він тікати на вільні землі.
Слайд 7 Козацький марш
Втікачі називали себе козаками. Вони заснували Запорізьку Січ. Сміливі і волелюбні козаки стали гордістю України. Вони стали першими захисниками і оборонцями всього народу.
З часів козаччини і почалася боротьба за побудову незалежної самостійної держави. Але шлях до незалежності був тяжкий і тернистий. Важко назвати країну, яка б пережила те, що пережила Україна за більш ніж пів-тисячолітнє поневолення.
Слайд 8
У середині 1980-х років XX століття знову розпочалась боротьба українського народу за незалежність. І ось 24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності,створення незалежної держави — України. День прийняття цього Акту є національним святом.
Україна сьогодні – незалежна держава, частина Європи, величезна територія з величезним населенням.
Вчитель: А зараз ми проведемо конкурс «Чи знаєте ви?» Слайд 9
Слайд 10
Вчитель: А чи знаєте ви, що означає слово Україна? (Діти висловлюють свої думки)
Слайд 10 W Назва „Україна» походить від слів „край», „країна» у значенні „рідний край, рідна земля, своя країна; земля, населена своїм народом».
Вчитель. Ми, українці, повинні пишатися тим, що наша Україна ніколи не поневолювала інші народи, не вела загарбницькі війни, а лише захищала себе від ласих на чуже добро близьких і далеких сусідів. І сьогодні продовжує вести боротьбу за свій рідний край, визволяє східні території України від загарбників. А чи може бути інакше? Ні. Не може бути марно пролита кров тих. Хто боровся і продовжує боротися за волю і незалежність, тих, хто вірив і вірить у перемогу!
Вчитель: А зараз ми проведемо конкурс «Впізнай народні символи України» Слайд 11
(на малюнку з’являються різні зображення,серед яких є народні символи України і просто різні предмети, діти повинні назвати тільки символи)
Слайд 12
Вчитель: Звичайно, що ми згадали тільки деякі важливі події з життя молодої Української держави. Але сьогодні з гордістю можемо сказати: так, є незалежна Українська держава зі своєю землею, своїм народом, своїми символами, своєю рідною мовою, традиціями і культурою.
Вчитель. Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави.
Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір'ю українців, які свято шанують і люблять її.
Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.
Слайд 13 Музика
Вчитель.
Молюсь за тебе, Україно,
Молюсь за тебе кожен час,
бо ти у нас одна-єдина, -
Писав в своїх віршах Тарас. Слайд 13W
Молюсь,- казав він, щоб у тебе
Не було між людьми війни,
Щоб завжди було чисте небо Слайд 13W
На нашій стомленій землі.
Щоб завше у садку смерека Слайд 13W
Весняним квітом під вікном цвіла
І прилітали з вирію лелеки, Слайд 13W
Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!
III. Підбиття підсумку уроку.
Слайд 14
Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.
Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.
Слайд 14W Н. Бучинська «Моя Україна»