Тема уроку: Моделювання прямих спідниць.
Мета уроку:Навчальна: формування практичних вмінь та навичок моделювання виробу, понять про моделювання. Розвивальна: просторову уяву, зорову пам'ять, творчі здібності. Виховувати: дисциплінованість, відповідальність, бережне відношення до майна, уситчивість, охайність, любов до праці.
Тема уроку: Моделювання прямих спідниць.
Мета уроку:Навчальна: формування практичних вмінь та навичок моделювання виробу, понять про моделювання.Розвивальна: просторову уяву, зорову пам'ять, творчі здібності. Виховувати: дисциплінованість, відповідальність, бережне відношення до майна, уситчивість, охайність, любов до праці.
Об’єкт праці: моделі поясного виробу (спідниця).
Обладнання: зошит, ножиці, папір, кольоровий картон, роздатковий матеріал, шаблони, таблиці.
Тип уроку: формування вмінь та навичок.
План проведення уроку
І. Організаційна частина (2 хв.).
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (6 хв.).
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (2 хв.).
IV. Повідомлення теми, мети завдань уроку. ( 2 хв.).
V. Практична робота.(28 хв.).
VI. Підсумок уроку. Рефлексія. (5 хв.).
Хід заняття.
І. Організаційна частина.
Привітання з класом, призначення чергових, перевірка присутності на уроці, перевірка наявності спец. одягу.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Усне опитування.
Правила техніки безпеки.
Санітарно – гігієнічні вимоги.
ІІІ. Мотивація навчально – трудової діяльності учнів.
Кожна людина має свій стиль в одязі. Ми вивчаємо поясні вироби, а саме спідниці, тому ви знаєте, як вони відрізняються фасоном, формою, структурою, кольором та якістю.
Давайте розглянемо такі моделі спідниць. Додаток 1.
На сьогоднішньому уроці ми будемо модельєрами-конструкторами і змоделюємо пряму спідницю.
IV. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Тема, сьогоднішнього уроку: «Моделювання прямих спідниць». Мета уроку: формування практичних вмінь та навичок моделювання виробу, понять про моделювання.
Завдання уроку:
Ознайомитися з зразками.
За шаблоном (додаток 2) змоделювати спідницю.
Вирізати змодельовану спідницю та наклеїти на картон.
V. Практична робота: «Моделювання прямої спідниці».
Коротко ознайомимося з основними поняттями моделювання.
Моделювання – творчий процес створення нових моделей одягу. Це початкова стадія процесу створення, під час якого враховується призначення одягу, фігура людини, колір, малюнок тканини та розкрій. Розрізняють два види моделювання: технічне та художнє.
Художнє (творче) – створення первинного зразка, фасону, моделі. Займаються художники – модельєри; дизайнери одягу. Художник, створюючи модель, працює над формуванням зовнішнього вигляду людини. Вони можуть не тільки самостійно розробляти, а й займаються пошиттям одягу. На сьогодні такі речі є унікальними. Їх оцінюють на досить високому рівні. Вони вирізняються, як за якістю так і ціною. Мабуть ви знаєте відомих Соня Рікель, Андре Тан, Dior, Коко Шанель та інші.
Технічне – створення нових фасонів одягу за ескізами і малюнками із журналів мод. Займається – модельєр. Для правильної побудови креслень виробу треба визначити ознаки фігури. Будують креслення за якими моделюють будь який фасон виробу.
Основні питання на, які звертаємо увагу при моделюванні:
Для кого? ( для дітей та дорослих).
Для чого? (для повсякденного та святкового використання).
Із чого? (матеріал з якого ми виготовляємо виріб).
Завдання практичної роботи.
Моделювання прямої спідниці.
- Моделювання спідниці з вертикальними рельєфами.
- Моделювання спідниці розширеної донизу.
- Моделювання спідниці з воланом.
- Моделювання спідниці розширеної донизу з овальною кокеткою.
Вступний інструктаж.
В процесі вступного інструктажу розглянути найтиповіші помилки при виконанні конкретного навчально-практичного завдання. При розгляді типових помилок, утруднень, дефектів, способів їх попередження і усунення необхідно враховувати наступні вимоги:
- повідомляючи помилки і дефекти в роботі, які частіше за все допускають учні.
- у міру накопичення досвіду учнів їх слідує все більше і більше привертати до самостійного аналізу можливих помилок, утруднень, пошуку шляхів їх попередження і усунення.
При розгляді питань з організації робочого місця, підготовки до роботи, техніки безпеки в процесі вступного інструктажу вчитель повинен розуміти, що разом з вказівками – «що робити?», йому необхідно дати відповідь на питання – «як робити?», щоб учні не тільки сприймали статутні вказівки вчителя, але і наочно уявляли, як це повинно робитися насправді.
Діти починають виконують практичну роботу. Вчитель роздає шаблони та зразки моделей прямих спідниць.
Поточний інструктаж.
(По завершенні практичної роботи учні здають виконані роботи на перевірку).
Заключний інструктаж.
VI. Закріплення вивченого матеріалу. (Рефлексія).
Знання, які ви отримали під час вивчення цієї теми допоможуть вам у майбутньому. Тепер ви знаєте як можна виготовити викрійку для швейного виробу, затрачаючи на це мінімум часу та як виконати моделювання спідниці будь-якої із вивчених моделей на основі прямої спідниці.
Використання вправи мікрофон: «Що ви навчилися на сьогоднішньому уроці?»
Підсумки заняття та виставлення оцінок.
Діти, сьогодні ви активно попрацювали на уроці: змістовно відповідали на запитання, справились із завданнями практичної роботи. Відповідно кожен із вас отримає оцінку.
Домашнє завдання:
Розробити модель спідниці напівсонце.