Урок географії у 7-А класі ( індивідуальна форма навчання) |
Тема: |
Практичні роботи 1. Моделювання з пластиліну земної кулі з позначенням екватора і полюсів. |
Мета: |
Розвивати просторове уявлення під час сприйняття інформації про форму Землі. Розвивати увагу, пам'ять, зв’язне мовлення в процесі бесіди. Розвивати образну пам'ять, просторове орієнтування . Розвивати дрібну моторику пальців рук при виготовленні моделі Землі. Розвивати уяву, увагу та самостійність при виконанні практичної робіти. Збагатити активний словник географічною термінологією. Розвивати пізнавальнийо інтерес до об’єктів і процесів навколишнього світу. |
Тип уроку : практична робота |
Обладнання |
Конспект уроку. Фізична карта Землі. Фотознімок Землі з космосу. Пластилін (жовтий, блакитний або синій). Стеки. Клейонка. Серветки. Сірники для опори. Макет материків. |
Хід уроку: |
І Вступна частина |
1. Нервово-психологічна підготовка учня до уроку (привітання, перекличка). Привітання Лінощі прожени, І увагу збережи, Винахідливість, Кмітливість запроси до нас скоріше! Перевірка підготовки учня до заняття. Перевірка підготовки класного приміщення до заняття. Побажання успіху на уроці. |
2.Нервово-дидактична підготовка учнів до уроку (активізація уваги, сприймання, мислення). Вчитель пропонує розширити і закріпити знання , відгадавши загадки.
Воду в ріках нагріває, (Сонце) Нічного неба оберіг, І схожий бік його на ріг. Козак моторний, красний, Хто ж цей красень ясний? (Місяць)
Планета блакитна, (Земля) |
ІІ Основна частина |
Вчитель: Ця планета-улюблений будинок, На ній ми з народження все разом живемо. Планета прекрасна: моря, океани, Квіти і дерева і різні країни. І сонце сяє з зорі до заходу, Що за планета, скажи Відповідь дитини : Це Земля. Вчитель: Так, якщо піднятися високо-високо в космос, то можна побачити, що наша планета схожа на кулю. А як називається предмет, який зображує нашу Землю? Відповідь дитини : Глобус. Вчитель: А для чого потрібен глобус? Відповідь дитини : Щоб дивитися, що де знаходиться. Вчитель: Так, покажи, будь ласка, де знаходиться Україна
|
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Максе, сьогодні ми з тобою створимо модель землі — глобус. На глобусі можна бачити місця, де вісь входить у кулю і виходить з неї. Ці місця позначають Північний і Південний географічні полюси Землі. Посередині глобус має суцільну лінію. Це екватор Землі. Екватор і Полюси ми теж позначимо на глобусі. Екватор Землі - уявна лінія, яка ділить нашу Землю на дві рівні півкулі. У верхній півкулі розташований Північний полюс Землі, тому й півкулю назвали Північною. Відповідно друга півкуля зветься Південною. Глобус - модель різнокольорова, адже кожний об’єкт на ньому позначено певним кольором. Так, водойми (річки, моря, океани) на глобусі позначають синім кольором, гори - коричневим. Світліші відтінки синього передають меншу глибину водойм, а світліші відтінки коричневого - меншу висоту гір. Рівнини позначено зеленим кольором. Суходолу на нашій планеті значно менше, ніж ділянок, укритих водою. Великі ділянки суходолу, відокремлені одна від одної водами океанів, географи назвали материками, або континентами. Саме глобус дає найповніше уявлення про місце розташування материків і океанів.
|
ІVАктуалізація опорних знань |
1.Розповідь вчителя. Земля має кулясту форму й обертається навколо своєї осі проти годинникової стрілки (якщо дивитися на планету з боку північного полюса). Вісь - це уявна пряма лінія, навколо якої відбувається обертання. Вісь обертання Землі проходить через дві протилежні точки на її поверхні: Північний і Південний полюси. На однаковій відстані від полюсів проходить екватор - умовна лінія, що розділяє Землю на півкулі: Північну і Південну. Довжина екватора понад 40 тис. км. Середній діаметр Землі – 12735 км.(полярний діаметр - 12714 км, екваторіальний - 12756 км.). Наша планета трохи повніша в районі екватора.
|
2.Повторення правил роботи з пластиліном :
|
3.Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика «Планети» Один по одному всі планети Назве будь-який з нас: (стискає і розтискає пальці) Раз - Меркурій, Два - Венера, Три - Земля, Чотири - Марс. П'ять - Юпітер, Шість - Сатурн, Сім - Уран, За ним - Нептун. Він восьмим йде за рахунком. А за ним уже, потім, І дев'ята планета Під назвою Плутон.
|
4. Робота з інструкційною карткою Послідовність виготовлення макету землі
|
V. Практична робота. Моделювання з пластиліну чи глини земної кулі з позначенням екватора і полюсів
|
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. Максе, сьогодні ми зробили модель земної Молодець! Ти впорався з роботою! Тепер ти все знаєтеш, як виглядає наша планета в мініатюрі. |
VІІ. Прибирання робочих місць.
|