Урок "Моє ставлення до інших"

Про матеріал
Матеріал містить конспект до уроку, презентацію, робочий зошит і додаткові матеріали.
162049373_859102898006926_4878987865643681281_o (2).jpg
квітка дружби.png
Перегляд файлу

Тема уроку: Моє ставлення до інших

Мета:

  • формування предметних компетентностей:  формувати в учнів правильне розуміння поняття дружба, дружні відносини, розвивати вміння дружити, берегти дружбу; спонукати бажання бути справжніми друзями, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; розвивати вміння критично мислити, робити висновки; виховувати кращі людські якості: доброту, щедрість, небайдужість до чужої біди, розуміння й повагу до інших,  допомогу та турботу про них,  бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів; прагнення до самовдосконалення та самовиховання виховання вміння позбавлятися від образ, бажання розвивати людські чесноти, прагнення поважати людські цінності, бажання жити в мирі та злагоді, уникати конфліктів.
  • формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння вчитися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності.

 

Очікувані результати: учень / учениця оцінює ситуації морального вибору з погляду добра , розрізняє вчинки;  обирає докази, які переконують у перевагах бути добрими, подільчивими, дружелюбними; засуджує прояви неправди, обману, байдужості у ставленні до інших.

Учні знають: визначають головну думку тексту М. Пляцковського «Урок дружби» ; передають словами почуття; відповідають на запитання; самостійно будують висловлювання; досліджують слова; розглядають ситуації і складають діалог.

Учні вміють:  взаємодіють усно; розуміють зміст прочитаного; ставлять запитання; беруть участь у колективному обговоренні; висловлюють власні ставлення до змісту прослуханої інформації; користуються формулами мовленнєвого етикету; дотримують правил спілкування.  

Тип уроку : розвиток компетентностей.

Обладнання:  мультимедійний комплект,  мультимедійна презентація, мікрофон

 

Хід уроку

 

 1. Організація класу

 1.1.Привітання

Усміхніться всім навколо: 
Небу, сонцю та  всім  людям 
І тоді обов'язково 
День для Вас чудовим  буде! 

 

1.2 . Створення позитивного настрою

Діти беруть долоньку в долоньку і промовляють: 
 

Тепло своїх долоньок 
Я друзям віддаю. 
Урок новий цікавий 
Я з радістю почну. 

 

-Діти!   Посміхніться!  Спочатку сяде чарівність нашого класу-дівчатка, тепер сила-хлопчики.

1.3.Гра «Шифрувальники» 

- Щоб урок пройшов не марно ми будемо:

У – уважними

Р – роботящими

О – організованими

К – кмітливими

 

- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.

- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.

- Якщо ви хочете дізнатися щось нове і цікаве, поплескайте в долоні.

 Я бажаю вам, щоб такий настрій був у всіх до кінця уроку.

 

1.4  Вправа «Сигналізація»

Діти сигналізують світлофорами : « так» – зелений колір, « ні» – червоний

 Ви активні? (Так)

 Хочете читати? (Так)

 Готові відповідати? (Так)

 

II.  Оголошення теми

2.1 Ребус

Щоб дізнатися про що ми будемо говорити сьогодні на уроці, вам необхідно  розгадати ребус 

- Сьогодні ми поговоримо про ставлення до інших, про дружбу, адже: «Добре там жити, де вміють дружити»

 

2.2 Гра «Мікрофон» і «Незакінчене рішення»

 Підніміть руку, у кого з вас є друг, чи подруга?

Я так і знала, і дуже цьому рада. А що для вас означає дружити?

Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…» (працює «мікрофон»)                стор. 128

Дру́жба — безкорисливі взаємовідносини між людьми, дружба заснована на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах , захопленнях та інше. Найголовніше в дружбі — це і взаємодопомога. Друг завжди без користі прийде на допомогу та ніколи не підведе.

Поряд зі словом «друг», в українській мові існує багато слів зі схожим значенням: товариш, приятель, побратим, знайомий.

 

2.3 Складання «асоціативного куща»

1. Отже, який він, ваш друг

 2. Який друг справжній?                ХМАРА СЛІВ

IІI.  Основна частина уроку.

 

3.1 Розповідь вчителя

      Дружба завжди вважалася великою цінністю. Давні скіфи закріплювали дружбу власною кров’ю, що служила військовим договором і великою клятвою: надрізавши пальця, кров збирали у чашку, а потім куштували її з кінчиків мечів. Після цього вже нічого не могло їх розлучити.

 3.2 Робота над оповіданням М. Пляцковського «Урок  дружби»

1. Читання учнями твору М. Пляцковського «Урок дружби».

Бесіда за змістом прочитаного:

  •          Яка тема твору?
  •          Хто головні герої твору?
  •          Що прийшло в посилці від бабусі?
  •          Як вчинив Чік із пшоном?
  •          Скільки зерняток знайшов Чірік? Які його дії?
  •          Чому Чік не хотів спочатку брати від Чіка зернятка пшона?
  •          Яке почуття його охопило? (СОРОМ)
  •          Яке правило дружби виголосив Чірік? Знайдіть  у тексті. (Друзі повинні ділитися)
  •          За що подякував Чік Чіріка? ( За зернятка і за урок дружби).
  •          Як би ви назвали це оповідання?
  •          Яка головна думка твору?

Робота в робочому зошиті         ВПРАВА   4.

 Отже, існують правила дружби.

Давайте і ми з вами виробимо правила дружби.

Правила дружби:  

 

3.3 Робота з прислів’ями про дружбу.

- Наші предки надавали великого значення дружбі, товаришуванню. Свої спостереження вони нам передали у спадок у  прислів’ях і приказках.

Прислів’я

*Друзі пізнаються в біді.

*Нових друзів наживай, а старих не забувай.

*Дружба все переможе.

*Маєш друга - бережи, не маєш - знайди.

*Хто друга в біді залишає, той сам у біду потрапляє.

*Не той друг, що медом маже, а той що правду каже.

Робота в групах «Збери прислів’я»

 Без вірного друга-                           дорожчі від багатства.

Людина без друга,                           велика туга.

Дружба та братство                        а знайдеш тримай.

Друга шукай,                                   як дерево без коріння.           

Маєш друга - бережи,                    а не маєш – знайди.

Рефлексія. Ці народні прислів’я вчать нас мудрості, життєвих правил дружби, завжди обдумувати спілкування з другом.

 

 

3.4   Мирилки

 – Всім відомо, що у друзів іноді виникають непорозуміння. Але треба уміти домовлятися , а головне прощати і вибачати. Як же це правильно робити?

 

Чарівна пробачалочка.

Винен я, пробач мені.

І не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду:

Ображати тебе я не буду!

 

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 

 

3.5 Завдання. Допоможіть другові: ( робота в групі) знайдіть слова, які означають добрі вчинки. Покладіть їх у кошик . Які слова залишились? (зачитують).Памятайте, цього робити не варто.

 

Кошика плетений купити в Київ

 

 

VI .  Рефлексія. Формувальне оцінювання. Р

Паркан думок

(формувальне оцінювання на дошці підсумок)Враженнями про урок ви можете поділитися з друзями на перерві та оцінити свою роботу на уроці.( наліпки)

F:\НУШ 3 клас (с-ма)\формувальне оцінювання\картки самооценивания, рефлексии\70621236_2283680841942832_7151154014225170432_n.jpg

Чи складно вам було виконувати завдання?( формувальне оцінювання Лего)

 

 

 

 

 

 

в)Третє правило дружби: «Допомагай»

Завдання. Допоможіть другові: ( робота в групі) знайдіть слова, які означають добрі вчинки. Покладіть їх у кошик . ( слайд10) Які слова залишились? (зачитують).Памятайте, цього робити не варто.

                                  

розірвав                                               

образив

злякав

схитрував

обманув

зрадив

насміхався

зрадів

відвідав

посварилися

відібрав

штовхнув

ударив  

зруйнував

 

Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці Чи складно було виконувати завдання?.( формувальне оцінювання жести)

Третя нотка «Допомагай»( слайд 11)

г)Четверте правило дружби «Уміти вибачати і вибачатися»

Уривок з мультфільма « Кіт Леопольд»( слайд 12)

Слово вчителя.

– Всім відомо, що у друзів іноді виникають непорозуміння. Але треба уміти домовлятися , а головне прощати і вибачати. Як же це правильно робити?

( слайд 13)

Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) ( слайд 14) Розкажіть мирилки.

Через тин вишня похилилася,

А дружка з дружкоюпосварилася.

- Тобі яблучко, мені грушечка,

Не сварімося, помирімося,

Моя подружечко, обнімімося!

• Чарівна пробачалочка.

Винен я, пробач мені.

І не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду:

Ображати тебе я не буду!

 

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

• Мир миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми - дружечки красні!

Поцілуймося!

 

Відкриття четвертої нотки «Вибачаймося».( слайд 15)

д)П’яте правило дружби «Добрі слова».

Гра « Подарунок другу

Кожна людина дуже любить отримувати подарунки. За допомогою конструктора LEGO «створіть подарунок» і з добрими словами вручіть його другові.

(Роблять роботу поки звучить музика ( слайд 16)

Відкриття п’ятої нотки «Доброта». ( слайд 17)

е )Шосте правило дружби «Єдність»,

Вправа «Сіамські близнюки»( слайд 18)

Вибираємо пару дітей.

Пара «близнюків» обіймає одне одного за талію так, щоб у кожного була вільна лише одна рука: в однієї дитини – ліва, в іншої – права. За командою вчителя пара починає працювати:

 Складіть пенал до уроку (олівці, ручки, резинка, лінійка) ;

 

Запитання:

 Чи сподобалося вам працювати разом?

 Чи легко впоралися із завданням?

 Що допомогло дітям швидко виконати завдання?

 

(Тільки спільні дії, взаєморозуміння ,єдність в роботі дали можливість виконати завдання)

Шоста нотка «Єдність» ( слайд 19)

є) Сьоме правило дружби «Радість».

Перевірка домашнього завдання.

Вибираємо пару дітей.

Пара «близнюків» обіймає одне одного за талію так, щоб у кожного була вільна лише одна рука: в однієї дитини – ліва, в іншої – права. За командою вчителя пара починає працювати:

 Складіть пенал до уроку (олівці, ручки, резинка, лінійка) ;

 

Запитання:

 Чи сподобалося вам працювати разом?

 Чи легко впоралися із завданням?

 Що допомогло дітям швидко виконати завдання?

 

(Тільки спільні дії, взаєморозуміння ,єдність в роботі дали можливість виконати завдання)

Шоста нотка «Єдність» ( слайд 19)

є) Сьоме правило дружби «Радість».

Перевірка домашнього завдання.

(формувальне оцінювання на дошці підсумок)Враженнями про урок ви можете поділитися з друзями на перерві та оцінити свою роботу на уроці.( наліпки)

 

  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)
  2. АОЗ (актуалізація опорних знань)
  3. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Демонстрація навчальної презентації.

 

Слайд4. Поясни прислів’я.

 

Слайд6. Мультфільм «Квіти дружби»

 

Слайд8-10. Розгадай ребус.

 

Слайд12. Рухлива вправа.

Слайд13. Цікаво знати.

Слайд14. Поміркуй.

Слайд15. Розкажи.

Слайд16-17. Що означає дружити?

Слайд18. Що означає дружити? Доповни перелік.

Слайд19. Гра «Мікрофон»

Слайд20-21. Прочитай вірш.

Слайд22. Крісло автора.

Слайд23. Фізкультхвилинка.

Слайд24. Секрет дружби.

Слайд25. Дай відповіді на запитання.

Слайд26. Гра «Чарівні окуляри»

Слайд27. Як ти вдієш?

Слайд28. Прочитай та вивчи на пам’ять «Козацьку мирилку»

Слайд29. Домашнє завдання.

  1. ЗВ (закріплення вивченого)

Слайд30. Працюємо разом.

  1. Підсумок.
  2. Рефлексія.

 

Дружба – то найдорожчий скарб!!! Дружба – то найдорожчий скарб!!!


 

2 Друг добримчуйнимвідкритимуважнимлюбязним чеснимщиримкрасивимнадійнимвихованим акуратним привітним толерантним


 

3 Знайомий, приятель, товариш, друг Про людину, з якою ви просто вітаєтеся у дворі, ви можете сказати... Про людину, з якою ви просто вітаєтеся у дворі, ви можете сказати... знайомий. знайомий. Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете... Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете... приятель. приятель. Про однокласника, з яким за 5 років з'їдений пуд солі, скажете... Про однокласника, з яким за 5 років з'їдений пуд солі, скажете... товариш. товариш. Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою ділите радості і печалі, скажете... Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою ділите радості і печалі, скажете... друг! друг!


 

4 Дружба – це стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей. Дружба – це стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей.


 

5 Закінчи речення: Друзі можуть разом… Друзі можуть разом…


 

6 Хто довіряє тобі, ділиться своїми думками, мріями,таємницями, покладається на тебе. Він повинен ділити з тобою горе і радість, бути разом з тобою в будь-якій ситуації. Друг – це той…


 

7 Довіра – ставлення до кого – небудь, яке виникає на основі віри в чиюсь правоту, чесність, щирість тощо. Дружба особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях.


 

8 Прислів'я Немає друга - шукай, а знайдеш - бережи. Друга мати - себе не жаліти. Друг пізнається в біді. Друга за гроші не купиш. Хто друга в біді покидає, той сам в біду потрапляє.


 

9 Закони дружби: 1. Не залишай друга в біді, поділи з ним радість і горе. 2. Дружба - це насамперед віра в людину, не треба міняти друзів. 3. Стався до свого друга так, як би ти хотів, щоб він ставився до тебе. 4.Не бійся в друга попросити вибачення, і сам старайся якомога швидше забути свою образу.


 

10 В дружбі сила!


 

11 Все в твоїх руках!


 

12 Чи знаю я свого друга? Який урок у нього улюблений? На чому він любить кататися? Яка його улюблена пора року? Який вид спорту любить? Ким хоче стати коли виросте? Яку тварину він хотів би мати вдома? Які книги любить читати?


 

13 Мій друг – найкращий. План План 1. Хто мій друг (як звати, скільки років, де познайомились, тощо). 2. Як давно ми дружимо. 3. Що нас поєднує, чим відрізняємося одне від одного. 4. Що подобається моєму другові. 5. Що мене переконало, що ми – друзі.

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

У – уважними Р – роботящими О – організованими К – кмітливими

Номер слайду 3

Моє ставлення до інших

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Вправа “Мікрофон”

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Сторінка 128

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Рефлексія

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Вправа “Мікрофон”

Перегляд файлу

Урок літературного читання на тему "Закріплення звуків [б], [б'],букви Б,б  («бе»).Формування в учнів навичок читання на основі тексту «Великі друзі».  Заучування скоромовки. Читання в особах."Сценарій тренінгу "Ти і твої друзі. Ставлення до самого себе і до оточуючих"

Рефлексія

 

 

Робочий зошит

з Я досліджую світ

учня / учениці  3 класу

КЗ «Корніївська ЗОШ І –ІІІ ступенів»

_____________________________

 

                

 

 ____  квітня  2021 рік

Вправа 1. Ребус__________________________

 

Вправа  2.    Дібрати синоніми до слова ДРУГ

______________________________________________________

Брацлавська спеціалізована школа — Матеріально-технічна база - Хмари слів до  дня друзів

 

Презентація. Українська література. 6 клас. Характеристика образів Сергія  та Митька Нема нічого кращого за дружбу! (за твором Я.Стельмаха «Митькозавр  із Юрківки , або

Вправа 3. Обери і познач значком «+» кого можна назвати справжнім другом.

        Цінує свого друга, ставиться з повагою до його думок і почуттів.

       Справжній друг – це той, хто підбиває на погані вчинки.

        Справжній друг підтримає у важку хвилину.

        Поважає погляди друга, навіть якщо вони не збігаються з його власними.

        Поступається своїми переконаннями, коли інший має рацію.

        Ділиться з оточуючими довіреними йому таємницями.

 

 

 

Вправа 4.  Встанови відповідність рис героїв твору

                                                       М. Пляцковського

 

 

zip
Додано
30 жовтня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку