Урок "Молоко та його родина"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні харчування; ознайомити учнів з властивостями молочних продуктів як однієї з найважливіших груп дитячого харчування.
Перегляд файлу

                                                      Урок № 1

        Тема: Молоко та його родина

    Мета: Поглибити знання учнів про різні групи продуктів та їх значення в раціоні харчування; ознайомити учнів з властивостями молочних продуктів як однієї з найважливіших груп дитячого харчування.

                                                      Хід уроку.

I Організація класу.

  Ось дзвінок нам дав сигнал-

  Працювати час настав.

  Тож і ми часу не гаймо,

  Абетку харчування вивчати починаймо.

II Актуалізація знань і умінь.

 1 Повторення вивченого за 2 клас

 ’’ Різні групи продуктів та їх основи функції ’’

   Робота в зошитах.

 Вчитель – Я вітаю вас у країні Правильного Харчування . Ми продовжуємо мандрувати цією країною у 3 класі.

 - Роздивиться чарівну країну.

 Назвіть продукти ,які є на картинці

 - Пригадай , які є групи продуктів.

 - Продуктів якої групи на малюнку найбільше ?

 - Розкажи , які продукти ти вживаєш найчастіше

 Зарядка для рук.

 - Закрий кучками пальців однієї рука зображення продуктів молочної групи, овочів , фруктів.

Міні-вікторина

1 До якої групи належіть риба?

2 У якій групі є лимон?

3 Продукт якої групи виготовляють із соняшника ?

4 До якої групи належать каші та хліба?

5 У якій групі йогурт?

6 Чому харчування повинно бути сбалансованим ?

II Формування нових понять.

1 Повідомлення теми та мети уроку.

Вчитель - Сьогодні ми будемо вивчати тему ’’ Молоко та його родина ’’

- На уроці ми розширимо поняття про групи їжі та їхні основи функції;

- отримаємо уявлення про молочні продукти та їх властивості ;

- ознайомимось з поняттям порції в харчуванні ;

- отримаємо рекомендації щодо порцій молочних продуктів у добовому раціоні молодших школярів.

2 Розповідь учителя.

  Молоко - рідкісний  створений самою природною харчовий продукт. У молоці містяться всі основні поживні речовини , необхідні дитячого організму.

  Коров’яче молоко – це водний розчин , який містить близько 200 різноманітних органічних та мінеральних речовин. Кількість води в ньому коливається від 83 % до 89 % , іншу частину складають білки , жири , вуглеводи , мінеральні речовини , вітаміни , ферменти .

  Найважливішого складового молока є білки – основний пластичний матеріал для побудови клітин та тканин живого організму. Загальна кількість білків у коров’ячому молоці складає 3,2%.

  Кількість жирів у коров’ячому молоці коливається від 2,7 % до 6 %. Молочний жир містить понад 30 різних жирних кислот.

    Вуглеводи в молоці містяться у вигляді лактози ( молочного цукру) .Як і всі цукри, молочний цукор легко засвоюється організмам під впливом ферментів шлунково - кишкового тракту .Лактоза ділиться на глюкозу і галактозу , які всмоктуються у кров та слугують головним джерелом енергії. Лактоза також сприяє розвитку в кишечнику людини корисної мікрофлори яка пригнічує зріст хвороботворнихних мікробів.

    Молоко відрізняється високим вмістом мінеральних речовин; необхідних для побудови тканин , кісток , для нормальної діяльності нервово – м’язового апарату, процесів кровотворення , обміну речовин. Найголовніші мінеральні речовини – це кальцій та фосфор. Також до складу молока входять такі мікроелементи , як натрій, олово , хром та цинк.

   Молоко містить вітаміни : А , Д , В1 , В2 , С , Рр. Свіже молоко також містить антибіотичне речовини (лактеїн ) , які мають бактерицидну дію на організм людини.

   Молоко дуже легко засвоюється дитячим організмом. Додавання молока до змішаної їж сприяє підвищенню ії засвоюваності.

   У молоці , навіть парному , завжди містяться бактерії , які швидко розмножуються, оскільки свіже молоко це гарне харчове середовище для мікробів . Ось чому дітям дають тільки кип’ячене молоко.

   Зберігати молоко потрібно в холодильнику в закритій посуді при температурі + 2….. +8С.

   Поруч з молоком у дитячому харчуванні мають бути присутні молочнокислі продукти : кефір , сир , ряженка ,йогурт , які є надзвичайно цінними для дітей.

Молочнокислі продукти у порівнянні з молоком містять більше вітамінів групи В та інших ферментів.

III Фізкульт хвилинка

IV Повторення та закріплення нового матеріалу.

1.’’ Молочна’’ гра- естафета

Один з учнів називає один з молочних продуктів , другий інший молочний продукт і т. д . , при цьому назви продуктів можна повторювати. Виграє той хто пригодає найбільше назв молочних продуктів.

2. Оздоровча хвилинка ˝ Дотягнись до зірок .˝

3. Конкурс ˝ Відгадай ˝.

На дошці чотири зображення ємкостей з молоком.

Під кожним зображенням записано речення , яке учням необхідно закінчити.

1. ˝ Якщо молоко залишити на одну добу в теплі , воно скисне і утвориться…..˝.

2. ˝ Якщо молоко , яке скисло , злегка підігріти , з нього утвориться маса білого кольору , яку називають …..˝.

3. ˝ Якщо молоко поставити в гарячу духовку і потримати його там декілька годин , то утвориться ………˝ .

4. ˝ Якщо в гарячу духовку на декілька годин поставити молоко , яке скисло , то утвориться ……….˝ .

5. Робота в зошитах.

a) Розгадування ˝ молочного˝ кросворду.

1 У склянці – назви різноманітних молочних продуктів. Да деякі букви загубилися. Встав пропущені букви.

2 Постав плюс біля того продукту , який ти вживаєш найчастіше .І мінус – який їси найрідше.

б) Молочні приказки .

- Прочитай українські народні приказки. Розкажи , як ти їх зрозумів .

- Поясни , у чому полягає значення молочних продуктів , згаданих у приказках .

в) Молочні приклади .

г) Складання молочного меню.

V Підсумок уроку .

    Гра ˝ Мікрофон ˝ .

- Над вивченням якої групи продуктів ми працювали на уроці ?

 - Які продукти належать до цієї групи ? Назвіть їх .

 - Чому молочні продукти дуже корисні ?

 - Які кисломолочні продукти ви вживаєте?

VI Домашнє завдання.

 - Разом з батьками протягом тижня записувати , які молочні продукти вживала сім’я та в якій кількості вживала їх дитина (кількість порцій) .

 

                                                  Урок № 5

         Тема : Здорове харчування – свідомий вибір кожної людини .

     Мета : Формувати в учнів основи знань про жири і масла ; підвести підсумки програми 3 класу ; стимулювати учнів до правильного вибору та поєднання різних продуктів залежно від їхньої харчової цінності.

                                    Хід уроку

 I Організація класу.

   Встаньте , діти , всі скоріше,

   Посміхніться всім миліше ,

   Привітайтесь : „Добрий день !”

   Продзвенів дзвінок „Дзелень !”

 II Актуалізація опорних знань .

    1 Перевірка домашнього завдання.

    - Яку кількість порцій м’ясних та рибних продуктів ви вживали щоденно .

    - Які продукти цієї групи ви любите найбільше ?

    - Які назви прісноводних та морських риб ви знаєте ?

    2 Повторення вивченого на попередніх уроках.

     - Розкажіть , які групи продуктів ви знаєте ?

     - Про які продукти ви дізналися в 3 класі ?

 III Формування нових понять.

    1 Повідомлення теми уроку та мети уроку.

     Вчитель – “На останньому нашому уроці ми будемо казати про те , що здорове харчування це свідомий вибір кожної людини.„

  - вивчимо окрему групу продуктів , в яку входять цукор і мед , жири і олії ;

  - узагальнимо знань про поживні речовини та їхне значення в раціоні харчування;

  - закріпимо знання про основні вимоги до організації повноцінного збалансованого харчування;

  - розширимо уявлення про правило комбінування продуктів для збереження та зміцнення здоров’я ;

  - формувати свідомі ставлення до правильного вибору продуктів .

   2 Розповідь вчителя .

                                           Цукор і мед.

 Цукор –цінне джерело енергії. Без цукру людина не зможе жити і працювати . Організму потрібно багато вуглеводів ,приблизно 60-70 % щоденної норми калорій він отримає від вуглеводів . Отже , цукор як вуглевод організму необхідний ,якщо організм отримує цукор в оптимальний кількості , він нормального функціонує .

   Вуглеводи містяться в різних продуктах . Вуглеводи побудовані на молекулах цукру , які називаються сахаридами .

Існує багато видів цукру , причому деякі з них більш солодкі , ніж інші . Їхні різновиди – це глюкоза , цукроза (столовий цукор ),фруктоза (міститься у меді і фруктах ), лактоза (є в молочних продуктах) ,мальтоза ( в ячменю та в інших злакових ) та інші . Що таке різні види цукру ? Види  цукру – це прості вуглеводи , що у різних формах містяться в багатьох продуктах . У продуктах зустрічається 21 вид цукру.

   Складні вуглеводи , які входять у склад овочів , фруктів , злакових , корисні для здоров’я . Прості вуглеводи , які містяться в солодких газованих напоях та солодощах , шкідливі для здоров’я , особливо , якщо їх отримувати багато . Надлишкова кількість цукру пригнічує імунні функції організму .

   Надлишкові калорії накопичуються організмом у формі жиру . та кількість цукру , яку більшість з нас споживає , значно більша , ніж наш організм може використати . Певна частина цукру потрібна для енергії . А надлишковий цукор перетворюється в нашому організмі на жир. Отже , цукор – прийнятне джерело харчової енергії тільки доти, доки його споживають помірно і доки він не заміщує інші продукти . У результаті це позбавляє організм поживних речовин і клітковини .

   Значну перевагу перед столовим цукром має мед , який містить корисні речовини переважно у мікроелементів і вітамінів .

                                  Мед у харчуванні дітей .

   Мед здавна відносили до найцінніших загальнозміцнюючих та тонізуючих засобів при виснаженні , перевтоми , нервово – психічних навантаженнях , ослаблені організму після тяжких захворюваннях .

   Квітковий бджолиний мед складається з 70-75 % інвертного цукру (поєднання фруктози і глюкози ), містить 5% сахарози , декстрини , калорійність меду становить 380 ккал . Він також містить органічних кислоти, ферменти , антибіотики , фітонциди та інші біологічно активні речовини . За вмістом мікроелементів мед серед харчових продуктів не має собі рівних . До його складу входить близько 60 різноманітних інгредієнтів .

   Регулярне використання бджолиного меду в харчуванні сприяє імунобіологічній активності організму та стійкості до інфекційних захворювань , підвищенню кількості еритроцитів та гемоглобіну в крові .

   Дітям корисно вживати мед з молоком та кефіром , додавати його д компотів та фруктових пюре , печених яблук. Доцільно використовувати мед з кислими соками , наприклад з лимонним або яблучним . У кислому середовищі його протимікробна дія виявляється якнайшвидше.

  Фізкульт хвилинка.

               Встаньте ,діти , посміхніться .

               Землі нашій поклоніться

               За щасливий день вчорашній .

               І до сонця потягніться ,

               В різні боки нахиліться ,

               Веретеном покрутиться ,

               Раз присядьте , два – присядьте

               І за парти тихо сядьте.

 3 Робота в групах

 - А зараз ми дізнаємось про інші солодощі , про те чим вони корисні для дитячого харчування .

1 Група

- Найбільш доцільними в дитячому харчуванні є ті солодощі , до складу яких входять фрукти та фруктові начинки ; мармелад ,пастила , зефір ,лимонні та апельсинові дольки , глазуровані та зацукровані фрукти .

- Цінність мармеладу полягає у пектинових речовинах та органічних кислотах . Але він майже не містить вітамінів . Цукерки та шоколад дітям часто вживати не слід , оскільки висококалорійними продуктами (350-550 ккал на 100 г ) та сприяють разбалансуванню раціону .

2 Група

- Торти та тістечка е висококалорійними продуктами . Наприклад , одне тістечко з кремом масою 75 г дає половину добової норми жирів , але надзвичайно мало білка , вітамінів та мінеральних солей . Ці вироби дітям коштувати потрібно лише іноді .

3 Група

Халвацінний харчовий продукт . Вона містить багато жирів , багато на білки ,біологічно активну лінолеву кислоту , вітаміни групи В , кальцій та залізо . Оскільки вона є надзвичайно калорійного , Ії бажано давати дітям з урахування загальної норми жирів та калорійності в  добовому раціоні .

4 Група

Морозиво – харчовий продукт , який добре засвоюється . В його складі вершки , молоко , яйця , цукор , та фруктово- ягідні соки , різноманітні ароматичні речовини . Приємний смак ,освіжаюча дія , висока харчова цінність роблять його корисним у раціоні кожної здорової дитини . Але слід пам’ятати  , що не слід давати дітям безпосередньо перед їжею .

5 Група

Горіхи в дитячому харчуванні :

   Горіхи (волоські , мигдаль , арахіс , фісташки ) широко використовуються в дитячому харчуванні . Вони містять багато мікроелементів (залізо , мідь , марганець , кобальт) , а також інші біологічно активні речовини , які беруть участь у кровотворенні .Цей продукт є надзвичайно цінним , оскільки до його складу входить білок та незамінні амінокислоти .

4 Поєднання продуктів з різних груп – основа збалансованого харчування .

  - Для міцного здоров’я необхідно понад 40 різних поживних речовин . Ці поживні речовини людина повинна отримувати з цілого ряду різних продуктів , що містять у собі поживні речовини , може бути часткою їжі .

  Поживні речовини виконують такі функції в організмі людини :

1 забезпечують різними матеріалами для побудови „ ремонту ”і підтримки організму;

2 постачають речовини , які беруть участь у регулюванні життєвих процесів ;

3 постачають „ паливо ” для вироблення енергії .

     Багато продуктів є хорошими постачальниками кількох поживних речовин одразу .Наприклад , овочі і фрукти багаті на вітаміни А і С , фалієву кислоту , мінерали і клітковину .Різні види хліба містять вітаміни, групи В , залізо та білки ; продукти з цільного зерна багаті на клітковину . Молоко дає білки , вітаміни групи В ,вітаміни А і Д , кальцій і фосфор . М'ясо , птиця та риба містять білки вітаміни групи В ,залізо і цинк .

 Жоден продукт не містить у собі всі необхідні для людини поживні речовини . Наприклад 6 молоко постачає кальцій , але бідне на залізе , м'ясо дає залізе , але має мало кальцій .Щоб їжа була поживною , треба вживати різноманітних продукти . Один із способів забезпечення споживання різноманітних продуктів , а разом збалансованого харчування є щоденний вибір продуктів з кожної з основних груп.

5 Правила комбінування продуктів для збереження і зміцнення здоров’я .

  - Продукти кожної з визначених груп тою чи іншою. Мірою мають бути присутніми в раціоні дитини .

1 Молочні продукти (приблизно 35 % від щоденного об’єму їжі). Це молоко , кисломолочні продукти , тверді сири , сметана . Всі ці продукти багаті на білок .

2 М'ясо , птиця , риба , бобові (приблизно 7 % від щоденного раціону )

3 Крупа і хлібобулочні вироби , макаронні вироби , картопля (приблизно 15% від щоденного об’єму їжі ).

4 Овочі і фрукти (приблизно 40 % від об’єму їжі ).

5 Жири , олії , масло , цукор (це своєрідні „енергетики” нашого організму – приблизно 3 % від щоденного раціону ).

6 Які продукти краще поєднувати між собою .

   -В одній страві доцільно поєднувати різні продукти , виходячи з їх сумісності . М'ясо , курятину і рибу корисно поєднувати з овочами , особливо з тими , які не містять крохмаль . Це цибуля , салат , огірки, капуста , солодкій перець , баклажани , редис , часник , помідори , петрушка , селера , кріп .Можна також поєднувати м’ясні страви з гарнірами з овочів , які містять крохмаль у невеликій кількості . Поєднання м’ясних страв з гарнірами з картоплі небажані . М'ясо з крупами , макаронними виробами також є досить важкою їжею . Такі поєднання не варто використовувати частіше , ніж 2-3 рази на тиждень . Змішувати м’ясні і молочні страви не рекомендується .

Крупи добре поєднувати з різними овочами , фруктами , сиром горіхами . Можна готувати кашу на молоці або на воді , додаючи потім вершки . Вершкове масло і сметана слугують чудовим доповненням до страв з круп .

     Макарони і страви з борошна краще готувати  з овочами , сиром , горіхом , солодкими фруктами .

     Молочні продукти добре поєднуються з будь – якими продуктами

( м’ясом, крупами , сиром ) ,вершковими маслом і рослинного олією , сметаною , олією.

7 Корисні поради .

 - Жири сприяють кращому і більш повному засвоєнню інших продуктів і надають останнім більш приємнішим на смак і аромат.

 - У більшість страв масло необхідно додавати вже після того , як вони вже приготовлені .Тільки свіже масло є смачним  і корисним .

 - Вибирайте на десерт свіжі фрукті .

 - Уникайте або зменшуйте споживання солодких продуктів .

 - Обмежте кількість цукру , джемів , желе і сиропів .Частково замініть їх медом .

 - Вибирайте напівсолодкі соки або нектари замість газованої води і солодких напоїв .

 - Уважно дотримуйтесь умов зберігання продуктів харчування . Не використовуйте продукт після закінчення терміну його придатності .

IV Закріплення і повторення вивченого матеріалу .

1 Групова гра “Смачного„

      Учні діляться на чотири групи . Кожна отримує завдання скласти меню сніданку , обіду ,полуденка , вечері , використовуючи для цього картки з назвами необхідних продуктів (наприклад , сніданок , м'ясо  , молоко , каша , яйця , ковбаса , масло ,хліб , сік , чай , мед та ін ).

2 Оздоровча хвилинка .

3 Творче завдання “Перш , ніж за стіл сісти , я подумаю , що з’їсти .

Вчитель : Я пропоную вам намалювати або виліпити з пластиліну продукти  , корисні для здоров’я.

А після виконання завдання ви будете презентувати свої роботи .

4 Робота в зошитах .

 

 

1 Робота із скатертиною продуктів .

- Розгляньте скатертину на якій зображені продукти харчування.

- Назвіть їх .

1Які продукти належать до групи жирів ?

2 Який продукт із зазначених найбільш калорійний ?

3 Знайди продукт , у якому багать заліза .

4 Який продукт належить і до групи жирів , і до молочних продуктів ?

 

 

2 Гра “Продуктовий бій„.

- загадай подумки будь-який продукт на скатертині .Друзі мають право задати з питань ( наприклад : Він містить вітамін С ? Він належить до молочної групи? Він поряд з медом ? )

Потім називаєте клітинку із продуктам (наприклад ,А5)

Якщо відповідь вірна ,друг отримує один бал.

Далі міняється місцями. Хто першим набере 10 балів , той і виграв.

V Підсумок уроку .

Вікторина “ Що корисного ти дізнався на уроках правильного харчування ?„

Я дізнався ……………………..

Я зрозумів ……………………..

Тепер я харчуюся так ……………

Запам’ятав такі правила …………………

Для себе відзначив такі продукти ……………

VI Домашнє завдання.

Оформити творчі роботи у вигляді альбому ,плакату ,стіннівки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Урок №4

      Тема: Високоцінні харчові продукти :м'ясо , риба , яйця .

      Мета: Ознайомити учнів групою високоцінних харчових продуктів , їхніми властивостями.

                                         Хід уроку.

I Організація класу .

                       Ось дзвінок нам дав сигнал –

                       Працювати час настав .

                       Тож і ми часу не гаймо ,

                        Абетку харчування вивчати

                        починаймо.

II Актуалізація знань і умінь.

   1 Перевірка домашнього завдання

   a) Розповідь складних казок , демонстрація ілюстрацій до них .

   б) Які овочі і фрукти ви з’їли за цей тиждень ?

        Скільки порцій це складає ?

   2 Повторення знань , про білки , яку вони тримали в другому класі .

   - Чим дитячий організм відрізняється від організму дорослої людини? (швидким розвитком  ; ростом , формуванням органів та систем )

   - Для нормального росту і розвитку дитячого організму що повинна містить їжа дитини ? (білки , жири , вуглеводи , вітаміни , мінеральні речовини та воду )

   - Чим є білки для дитячого організму ?

(Білки – основний пластичний матеріал , з якого організм будує Свої клітини і тканини )

   - Чим загрожує людини недостатня кількість білків ?

(Відставання маси тіла і росту дитини , затримкою психичного розвитку , зменшується стійкість до інфекцій , підвищується схильність до респіраторних інфекцій )

III Формування нових понять .

   1 Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель : Ми продовжуємо нашу подорож країною „Правильного Харчуванню ” і сьогодні дізнаємося про високоцінні харчові продукти :м'ясо, рибу , яйця .

- На уроці ми отримуємо уявлення про цінність м’ясних та рибних продуктів, як джерела повноцінних білків ;

- сформуємо уявлення про жирові продукти як джерело енергії ;

- отримаємо поняття про калорії ;

- дізнаємося про необхідність вживання рекомендованої кількості порцій високоцінних харчових продуктів у добовому раціоні молодших школярів ;

- з’ясуємо доцільність комбінування м’ясних продуктів з овочами ;

- отримаємо знання про необхідність підтримання нормальної ваги .

   2 Вивчення нового матеріалу .

Вчитель : Час вирушати в подорож .

a)Розповідь вчителя .

Енергетична цінність раціону.

Кількість енергії , яка надходить з їжею , має відповідати енерговитратам організму , як цього вимагає закон раціонального харчування .

Тобто в ідеалі за день ми маємо отримати з їжею таку саму кількість кілокалорій , яку витратили протягом доби .

Якщо здорова людина отримує стільки енергії , скільки їй потрібно , але не більше , то ії вага залишається в межах норм. Систематичне переїдання про ізводить до накопичення жиру .

В період росту і формування організму дітей і підлисків харчовий раціон може перевищувати добові енерговитрати на 10-15 %.

У разі якщо з їжею  находить недостатньо енергії , організм змушений поповнювати витрачені за рахунок своєї внутрішніх ресурсів . У результаті маса тіла буде падати , але при цьому :

- сповільниться ріст ;

- ослабнуть захисні сили організму ;

- буде постійним відчуття холоду ;

- зміниться фізична сила ;

- поступово настане виснаження , схуднення ;

- буде спорі гатися бідність , кволість , сухість шкіри , ламкість і випадання волосся .

   Для визначення енергопотреб організму і відповідно необхідної енергетичної цінності раціону існують певні розрахункової методи .

   Калорійність харчових продуктів .

   Калорійність продуктів – це енергетична цінність , акумульована в харчових речовинах виражається в ккал на 100 г.

   Поживні речовини і калорійність мають змінюватися відповідно до рівня активності людини .

   Калорії – це кількість енергії , яку людина отримує при вживанні продуктів. Усі види продуктів містять у собі , які витрачаються при фізичних навантаженнях . Чим більше вправ робить людина , тим більше калорій витрачає . Забираючи калорії , фізичні вправи допомагають людині підтримувати нормальну вагу .

   З вживанням їжі до організму людини находить енергія , кількість якої має повністю відповідати затрати організму , як того вимагає закон раціонального харчування .

А молодий організм , що зростає , має отримувати трохи більше енергії , ніж витратив .

   Отож треба стежити за постачанням енергії до організму .

Залежно від калорійності , продукти можна поділити на чотири групи :

1. Рівень калорійності дуже високий : вершкові масла , сало , жир , яловичина, олія , халва  , шоколад , цукор .

2. Високий рівень калорійності : хліб пшеничний , сухарі , макарони  , вівсяна крупа , жирна яловичина , варена ковбаса .

3. Середній рівень  калорійності : м'ясо нежирне , птиця , сосиски , сир плавлений .

4. Низький рівень калорійності : молоко , кефір , сир нежирний , риба , картопля , капуста , яблука , кавун .

   Фізкульт хвилинка .

М'ясо , риба , яйця.

М'ясо – високоцінний харчовий продукт , джерело повноцінних тварин білків , незамінних амінокислот , співвідношення , яких є найбільше цінним для дитячого організму , який росте .

- Найбільш багаті на білок на білок м'ясо – це яловичина , телятина , крільчатина , курятина .

У дитячому харчуванні рекомендується використовувати м'ясо , яке містить невелику кількість жирів (від 4 до 9 %)

М'ясо містить відносно багато калію , фосфору , магнію . Більшість видів м’яса багаті на залізо , яке добре засвоюється дитячим організмом .

Риба разом з м’ясом є найкращім джерелом високоякісного білка в харчуванні дитини . Білки риби містять усе незалежні для дитячого організму амінокислоти .

Майже всі види риби багаті на мінеральні елементи : калій , магній та особливо фосфор .

Риба – важливе джерело вітамінів групи В , у печінці багатьох риб знаходиться велика кількість вітамінів А , Д , Е.Морська риба багато на йод та фтор .

Яйця містять майже всі необхідні для дитячого організму поживні речовини : білки , жири , вуглеводи . Багаті на вітаміни та мінеральні речовини.

Оскільки яйця містять велику кількість поживних речовин , а також швидко засвоюються в кишково – шлунковому тракті , вони мають велике значення харчуванні дітей . Дітям не бажано вживати велику кількість яєць . Дітям до 7 років рекомендовано вживати по половині яйця , а після 7 років –одне яйце.

   Харчові жири.

Є невелика група продуктів , яка об’єднує дві , на перший погляд  , несхожі групи : жири , олії та мед і цукор .

Жири – складова клітин рослин , тварин і мікроорганізмів .

Загальною властивістю жирів є те , що вони не розчиняються у воді .

   Жири прийнято ділити на рослинні , тваринні та штучні .

   Жир є не менш важливим , ніж білок . Він формує захисне оболонки навколо життєво важливих органів .

   Жири рослинного походження накопичуються в насінні та плодах багатьох рослин , звідки їх видобувають . Найбільше цінною сировиною для отримання рослинної олії є насіння олійних рослин (соняшник , гірчиця , соя , кунжут , арахіс , льон конопля , бабовник , плоди кокосової пальми , оливкового дерева , кукурудзи , кісточки абрикосів , слив , вишень , винограду )

   Найбільш розповсюдженими жирами рослинного походження э соняшникова , бавовняна ,гірчична ,кукурудзяна , оливкова , соєва та інші олії . Найчастіше в дитячому харчуванні використовують соняшникову та оливкову олії .

   Жири тваринного походження отримують за допомогою витоплювання жирової тканини та виварювання кісток тварин .

Сировиною для отримання топлених жирів є , перш за все , тип великої рогатої худоби , баранячий та свинячий жири .

Із тваринних жирів у дитячому харчуванні найбільше використовують вершкове масло , яке містить 78 % повноцінних жирів та невелику кількість білків . Воно має прекрасні смакові якості  , високу засвоюваність та містить дуже необхідні дитячому організмові вітаміни А і Д.

Вершкове масло краще використовувати в натуральному вигляді , оскільки під час кулінарної обробки воно втрачає деякі харчові речовини.

   Норми вживання м’ясних , рибних продуктів та яєць – 2 або більше порцій .

   Приблизний розрахунок порцій :

М'ясо і птиця : 1 порція = 120 г

Яйця :1 порція = 120 г

Морепродукти :1 порція = 120 г

Рослина олія :1 порція = 1 столова ложка

IV Повторення та закріплення нових знань

1 Гра на закріплення отриманих знань та на швидкість реакції „На землі , в небі , у воді .”

- Я називаю види риб , птахів , тварин , м’яса яких використовується в їжу . Якщо ідеться про птицю , учні піднімаються та роблять руками , якщо про тварин – приєднають , якщо про –риб –виконують плавальні рухи .

2 Оздоровча хвилина „Театр пантоміми ”

Учні стають біля парт , кладуть руки один одному на плечі та імітують рухи : поїзда , літака , гусеня , черепах , змії , ведмедя , пінгвіна .

3 Робота в зошитах .

a) Прочитай у зошитах те головне , що ми дізналися про цю групу продуктів .

   М'ясо – високоцінний продукт , джерело повноцінних тварин білків .

   Риба –важливе джерело білків та вітами нім групи В. яйця містять майже всі необхідні для дитячого організму поживні речовини .

 - Якою одиницею виміряють енергію , яку людина отримує при вживанні їжі?

 - Прочитайте у зошиті визначення поняття калорій .

 - Які продукти мають дуже високу калорійність ? Прочитайте.

- Які продукті високу калорійність ? Прочитайте .

 - Які продукти мають середню калорійність ? Низьку  калорійність ?

 - Біля якої групи продуктів стоїть Питайлик , а біля якої –Смачнуля ?

 - Біля жирів рослинного походження постав цифру 1 , а біля жирів тваринного походження постав цифру 2 .

 - Зафарбуй кружечки біля продуктів з високою калорійністю у червоний колір . А з середнього у зелений .

б) Гра „Приготуй страву .”

в) Міні вікторина

    1 З нього роблять олію ………. .

    2 Буває морського і річковою ………… .

    3 Дає молоко ……….. .

    4 Полюбляє моркву і капусту ………….. .

г) Що крім м’яса , дають ці тварини ?

   1 Підпиши і назви зображень на малюнку .

   2 Роздивись зображення двору .

     Зверни увагу на цифри біля рослин та тварин .

     У кожному ряду цифр закресли одну , яка не вписується в логічний ряд .

   3 Виконай завдання на сторінці .

V Підсумок уроку .

- З якою групою продуктів ознайомилися ?

- Чим воно корисна ?

- Що таке калорії ?

- Що цікавого дізналися ?

VI Домашнє завдання .

- Батькам разом з дітьми простежити за тижневим раціоном сім’ї і записувати, яку кількість порцій м’ясних та рибних продуктів вони вживали щоденно .

- Ознайомити дітей з назвами прісноводних та морських риб .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ситченко Діна Миколаївна
    Великий обсяг конспекту. Дуже чудово.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
2017
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку