Урок-Монтессорі "Стихійні природні лиха"

Про матеріал
План-конспект заняття за педагогічною системою М. Монтессорі «СТИХІЙНІ ПРИРОДНІ ЛИХА» Завдання: • Розвивати увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення, уяву, дрібну моторику рук, тактильне сприймання дошкільників; • Виховувати бережне ставлення до свого життя та здоров’я; навички самодисципліни, організованості, впевненості в своїх силах та прагненні допомогти тим, хто цього потребує; здатність бачити красу природи й милуватися нею; • Розширити знання дошкільників про стихійні природні лиха, які характерні для нашої місцевості, Поділля, (гроза, снігопад, грім, дощ, злива, буревій) та у світі (виверження вулкану, землетрус, повінь, торнадо), удосконалювати знання дітей про правила безпечної поведінки в довкіллі; закріпити просторові поняття «на», «під», «над», величини предметів «великий», «малий», «середній»; дії відповідно до цих слів; підтримувати практичні дослідницькі вміння дошкільників; формувати вміння малювати сіллю на зимову тематику; удосконалювати практичні вміння та навички старших дошкільників у роботі з мультимедійною грою;
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект заняття за педагогічною системою М. Монтессорі

«СТИХІЙНІ ПРИРОДНІ ЛИХА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 Група «А» вільного розвитку особистості  на основі педагогічної

системи  М. Монтессорі


Тема заняття: Стихійні природні лиха

Завдання:

  • Розвивати увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення, уяву, дрібну моторику рук, тактильне сприймання дошкільників;
  • Виховувати бережне ставлення до свого життя та здоров’я; навички самодисципліни, організованості, впевненості в своїх силах та прагненні допомогти тим, хто цього потребує; здатність бачити красу природи й милуватися нею;
  • Розширити знання дошкільників про стихійні природні лиха, які характерні для нашої місцевості, Поділля, (гроза, снігопад, грім, дощ, злива, буревій) та у світі (виверження вулкану, землетрус, повінь, торнадо), удосконалювати знання дітей про правила безпечної поведінки в довкіллі; закріпити просторові поняття «на», «під», «над», величини предметів «великий», «малий», «середній»; дії відповідно до цих слів;  підтримувати практичні дослідницькі вміння дошкільників; формувати вміння малювати сіллю на зимову тематику; удосконалювати практичні вміння та навички старших дошкільників у роботі з мультимедійною грою;

Обладнання: дзеркало, вода у стакані, годинник, лепбук «Календар природи»; аудіозаписи стихійних лих; ілюстративний матеріал до теми заняття; матеріали для досліду «Кольоровий дощ»; металофон; макет хмаринки та грози; мультимедійна гра «Стихійні природні лиха»; матеріали для образотворчої діяльності (нетрадиційна техніка малювання сіллю); дидактичні ігри «Розмісти сніжинки в ряд», «Дощик-добре, дощик-погано»; пов’язка; дощечки із шершавими літерами «Шершавий алфавіт»; сюрпризні моменти для дітей (на стільці-сніжинка, на руку-бант).

 

ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ:

І. Увагу на гостей. Привітання на килимку. Робота з календарем природи. Робота з лінією часу. Запрошення на лінію

ІІ. Робота на лінії

-Давайте запитаємо, що нас цікавить.

-  пізнавальнагра «Світ мій, дзеркальце, скажи?»  (кілька дітей)

  1. Взимку ми чекаємо на дощ чи сніг?
  2. Що росте догори ногами?
  3. З кількох частин складається сніговик?
  4. Яким приладом вимірюють температуру?
  5. У яку пору року найбільше припікає сонце?
  6. Скільки місяців у році?
  7. Якого кольору сніг?
  8. Чи часто буває веселка взимку?
  9. Що ми називаємо «новорічну красуню»?
  10. Кольорове коромисло через річку повисло?
  11. Дощ тріщить наугад, барабанить в шибку… (град)?
  12. Він може вдарити серед ясного неба? (грім)

-передача стаканчиків із водичкою;

-передача дзвіночка;

-урок тиші;

-вихід з кола: пропоную взяти стілець, тому кому виповнилося 3 роки; чию маму звати……; чиє ім’я розпочинається на звук…..; чиє ім’я по батькові…….; хто прийшов у…..; чиє ім’я закінчується на звук…

ІІІ. Основне заняття

  1. Ігровий момент. Інтерактивна гра «Впізнай за звуком явище природи»

-Діти, поки ми з вами готувалися до заняття у нашу групу надійшов дивний лист, не звичайний, а звуковий. Вам цікаво, що в цьому листі? Тож давайте дуже уважно послухаємо його.

(ЗВУЧИТЬ ЗАПИС ЗВУКОВОГО ЛИСТА)

«На нашій планеті Земля, на жаль, відбуваються різні стихійні лиха, які завдають шкоди людям»

- Цікаво! А які природні стихійні лиха ви знаєте? (відповіді дітей)

Послухаємо ще одне повідомлення.

ЗВУЧИТЬ ЗАПИС ХУРДЕЛИЦІ

-Що за природнє явище? (відповіді)

 

 2. Робота з лепбуком «Календар природи»

- Оскільки зараз зима, то хурделиця – це звичне явище. 

-Давайте заглянемо у наш настільний календар і відшукаємо знак, який позначає хурделицю.

- Діти, які наші дії під час хурделиці? (Одягнути шарфик, рукавички, краще перечекати хурделицю вдома, зайти в магазин, зайти в під’їзд)

Так, вона виникає з появою першого пориву вітру, піднімає сніжний покрив і несе, захоплюючи йогоза собою. Ось і ми спробуємо створити хуртовину.

 

  1. Дихальна гімнастика

-Для цього нам потрібні ось ці чудові баночки із трубочками. Діти, на що схожий вміст баночок? (на сніг) Давайте спробуємо!

Діти за допомогою баночокк із пінопластом та трубочок відтворюють хуртовину (кришечки привідкрити,.діти самі беруть,  в кінці-збирає хлопчик).

 

Для дітей 3-й р.ж.

 

  1. Дидактична гра «Розмісти сніжинки в ряд» (від найменшого до найбільшого, поняття під, на, над)

-Бідні наші сніжинки: розлетілися хто-куди. Потрібно їх позбирати і виставити у правильному порядку.

- А зараз гляньте під стілець. Хто знайде там сніжинку, тому пропоную підійти до столика. ________(ім’я дитини). Давай разом повернемо наші сніжинки.

  • Розмісти найменшу сніжинку на дві ялиночки;
  • Середню сніжинку під  ялинкою;
  • Найбільшу сніжинку на найбільшу ялинку.

   -Максим, дякую! Я пропоную тобі іти попрацювати.

- Хлопчик, у якого на светрику фіолетова стрічка, підійде до столу.   ________(ім’я дитини), давай спробуємо розставити сніжинки від найменшої до найбільшої.

  • Покажи мені найбільшу сніжинку, найменшу, середню?
  • Це яка сніжинка…?

    -У теплу пору сніжинки більші, а у мороз – менші, тому і розмір різний. Хто захоче попрацювати з матеріалом, ми його поставимо в осередку сенсорики.

 

(дітей 3 р.ж. відпускаємо працювати)

ЗВУЧИТЬ ЗАПИС ДОЩУ

  1. Уроки фантазії

- Що за природнє явище? (відповіді) Ви помітили, що у нас зима непередбачувана: то йдуть сніги, то йдуть дощі. Відшукаймо позначку у нашому лепбуці. (робота з лепбуком)

-Послухайте, як іде дощ: повільно чи швидко? (Вихователь на металофоні відбиває ритми дощу, повільного і швидкого). Спробує відтворити _______________(ім’я дитини). (діти відтворюють дощ). Давайте відшукаємо позначку «Дощ» у нашому календарі. (чіпляємо на мольберт)

6. Дитяча лабораторія (Пошуково-дослідницька робота )

-А тепер  спробуємо відтворити не лише звук дощу. Проекспериментуємо та спробуємо створити справжній кольоровий дощ.  Пропоную спробувати ________________(ім’я дитини).

Дослід «Утворення кольорового дощу»

-Діти, ви зможете попрацювати з матеріалом після заняття, який стоятиме в осередку космічного виховання.

ЗВУЧИТЬ СИГНАЛ ПОВІДОМЛЕННЯ СМС

-Знову повідомлення! Послухаймо!

ЗВУЧИТЬ ЗАПИС ЗЛИВИ

-Діти, почалася злива. Відшукаємо нашу позначку зливи (робота з лепбуком). А разом із зливою прийшла гроза, чуєте?

7. Пояснення з елементами едьютейнменту. 

ЗВУЧИТЬ ЗАПИС ГРОМУ

- Діти, що це? (грім). Відшукаймо його у нашому календарі. (ставлять на мольберт)

- Так, це грім, а буває він під час дощу та грози.

Гроза часто буває влітку. А чи знаєте діти, чому так буває?

(пояснення із наочністю…створена хмаринка із блискітками-як блискавка)

Коли спека на землі – від калюж йде пара. Вона вгору піднімається й утворює хмари. Вітер їх по небу гонить.

Як зіткнеться хмарка з хмаркою,

Бачимо ми блиск, й дуже скоро, незабаром,

Чуємо ми тріск.

Блиск той блискавкою зветься. Ну а тріск? Ви здогадались? –  це грім.

-Дощик не завжди приносить користь, але й часом дуже небезпечний для людей. Давайте в цьому переконаємося.

Для дітей 4-й р.ж.

8. Дидактична гра «Дощ добре чи погано?»

-Діти, у вас є картки, ви їх уважно розгляньте і покладіть на зелену карту ті зображення, де дощик не заважає людині, а навпаки-допомагає, а на червону-картинки, де дощ робить шкоду для людей.

Йдуть працювати діти 4 р.ж.

Малювання сіллю (за бажанням)

9. Мікрофон/Обмін думками  «Правила поведінки під час грози»

- Давайте, дівчатка, сядемо гуртом. Як потрібно поводитися під час грози? (відповіді дітей)

1. Під час грози не можна ховатися під високими деревами.

2. Не можна підходити до металевих споруд.

3. Не можна купатися у відкритій водоймі.

4. Якщо ви в квартирі, то обов’язково слід зачинити вікна, кватирки, фрамуги, вимкнути світло.

-Якщо ви всі ці правила будете виконувати, то ніякого лиха не станеться.

10. ІКТ- мультимедійна гра « Природні стихійні лиха»

- Дівчатка, які стихійні лиха ви запам’ятали?

 (землетрус, виверження вулканів, обвали, зсуви, зливи, повені, буревії, грози, сині снігопади, дуже сильний мороз, спека, сильний туман, посуха і таке інше). Для нашої місцевості характерні такі стихійні лиха: зливи, грози, повінь, буревій, сильні снігопади.

-Пропоную вам визначити за допомогою комп’ютерної гри стихійні лиха, які не властиві для нашої місцевості. (за комп’ютерами діти працюють із грою «Природні стихійні лиха», визначають не властиві для нашої місцевості).

-Пропоную _________________(ім’я дитини), - оскільки ви готуєтеся до школи, іти попрацювати з матеріалом.

Дівчата йдуть працювати

11. Робота з однією, найстаршою, дитиною (додаткова вправа до презентації - читання слів заплющеними очима)

- ________ (ім’я дитини), а для тебе є цікава гра. Заплющеними очима потрібно відчути на дотик та назвати букву. (три літери)

- А які ти знаєш слова на ці букви, що пов’язані із природніми явищами.

12. Дидактична гра «Склади речення»

-Давай спробуємо скласти речення із цими словами.

Дитина йде працювати

docx
Додано
19 січня 2020
Переглядів
2794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку