Подорож до Країни казок.
Програмовий зміст: навчати дітей обговорювати персонажів та події казок, удосконалювати навички зв’язного мовлення, відпрацьовувати порівняння предметів за величиною(висота, ширина, довжина), вчити визначати порядок подій у казці, закріпити вміння виділяти перший звук у слові та назви українських народних казок; розвивати слухову сприйнятливість та зорову пам’ять, уяву та логічне мислення; виховувати у дітей прагнення бути старанними, уміння гратися злагоджено, уважно слухати відповіді інших не перебиваючи того, хто говорить, виховувати любов до народної творчості, та рідної мови.
Матеріали: карта з ілюстраціями до казок, книжка з білими аркушами всередині, картки із зображенням предметів( тарілка, глечик, лисичка, журавель), фігурки персонажів з настільного театру до кожної казки, аудіоапаратура, картки до дидактичних ігор, фартух із персонажами із фетру. Хід заняття:
1.Організаційний момент.
- Діти, погляньте скільки гостей у нашій групі. Давайте з ними привітаємось.
Доброго ранку – сонце привітне!
Доброго ранку – небо блакитне!
Доброго ранку – в небі пташки!
Доброго ранку – зелені дубки!
Доброго ранку – люди привітні!
Я всім бажаю щоб посмішки квітли!
2. Вступна частина.
-Сонце загляда в віконце
І сміються дітлахи.
Нам дарує книжку сонце,
Де живуть наші казки.
( розгортаю книжку, а сторінки білі)
-А чому ж порожні сторіночки у цій книжечці? Де ж поділись наші казочки?( Зникли). А чому вони зникли?( Можливо вони образились, бо діти не складали їх на місце, рвали книжечки, не читали. Можливо зла чаклунка зачаклувала казки, а може подув чарівний вітерець і порозкидав їх).
- А як можна повернути казки? (Скласти нові казки, пошукати в бібліотеці) Так, сьогодні ми з вами вирушимо шукати казочки і повернемо їх до книжки.
- Діти, погляньте навколо, чи не бачите ви в нашій групі щось незвичне? (звернути увагу на коробку). Давайте поглянемо, що в ній? ( карта і лист)
- Читаю лист: Дорогі мої малята! Пише вам дідусь Казкар. Я знаю, що ви хочете відправитись у пошуки казок і повернути їх, а допоможе вам у цьому чарівна карта. Бажаю вам успіху! (Розглянути карту)
2.Основна частина.
–На чому ми можемо відправитись у нашу мандрівку? (на літаку, автобусі, машині, на велосипеді, на повітряній кулі).
- Правильно, сьогодні ми відправимось до Країни казок на автобусі.( Діти їдуть на автобусі співаючи пісню « Колеса в автобусі крутяться»)
-Ось ми і дісталися у Країну Казок. Виходимо з автобуса обережно, не штовхаючись. Розглянемо карту: яку нам потрібно знайти казку? ( підходимо до казки « Лисичка і Журавель.»)
- Щоб забрати казочку у книжку нам потрібно виконати завдання.
– Д / гра: «Порівняй предмети»
Тарілка широка , а глечик - (вузький).
Тарілка мілка , а глечик- ( глибокий).
Тарілка низька, а глечик-(високий).
У лисички носик короткий , а у журавля-( довгий).
У лисички лапки короткі, а у журавля (довгі).
У лисички хвіст довгий , а у журавля.( короткий).
-Молодці виконали завдання і забираємо казочку із собою.
-Куди ж нам іти далі? Поглянемо на карту.
-Так, потрібно знайти казку « Марійка та ведмідь»
-А щоб казочка потрапила у книжку потрібно знову виконати завдання.
Д/гра: «Що було спочатку, а що було потім?»
- Молодці , виконали завдання і можемо забрати казочку із собою.
-Яку казочку шукаємо наступною?
–Так. Казка називається « Вовк і семеро козенят».
- Діти, коли коза пішла в ліс по травичку з ким козенята залишилися вдома?
- Так, самі. А як ви думаєте, чим займалися козенята в хатинці?
- Можливо, в них було дуже багато іграшок і вони гралися ними?
Д/гра: «Назви перший звук у слові»
- Молодці, ви справились із цим завданням. І цю казочку складемо у книжечку. Подивимось на карту, яка в нас казочка наступна?
- Так, це казка « Рукавичка». А які звірята хотіли жити в рукавичці? Назвіть їх.
Зараз ми перетворимося у героїв цієї казки.
Рухлива гра: « Я веселий чарівник»
Я веселий чарівник, перетворювати звик,
Щойно ви були малята, а тепер ви… жабенята ( зайченята, лисенята, ведмежата ).
Раз, два, три біля столика(лавочки) замри.
- Отже, казку «Рукавичка» теж кладемо в книжку. Далі дивимось на карту. Наступна казка « Котик і півник»
Д/гра: « Де чий хвостик?» (гелева гра)
- Остання казка « Колобок» (діти розповідають казку викладаючи фігурки на фартусі).
3. Заключна частина.
- Ось і позбирали ми всі казочки до книжки. Пригадайте назви цих казок. Яке завдання вам сподобалось найбільше?