Урок "Монументальне мистецтво,монументальний живопис. Поняття : «фреска», «мозаїка», «вітраж».Імітація мозаїки за уявою."

Про матеріал

Мета:формувати знання про монументальне мистецтво,монументальний живопис та його складові;повторити правила користування під час роботи з ножицями та голкою;розвивати фантазію,уяву,кольорочутливість ока;виховувати естетичні смаки, інтерес до роботи,охайність,бережливе ставлення до використання матеріалу.

Перегляд файлу

Образотворче мистецтво 7 клас

Тема:Монументальне мистецтво,монументальний живопис. Поняття : «фреска», «мозаїка», «вітраж».Імітація мозаїки за уявою.

 

Мета:формувати знання про монументальне мистецтво,монументальний живопис  та його складові;повторити правила користування  під час роботи з ножицями та голкою;розвивати фантазію,уяву,кольорочутливість ока;виховувати  естетичні смаки, інтерес до роботи,охайність,бережливе ставлення до використання матеріалу.

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

(На дошці  прикріплений епіграф уроку)

Розкажи – і я забуду, покажи – і я пізнаю

дай зробити самому – і я зрозумію.

-Доброго дня,діти,перегляньте чи все необхідне ви підготували до уроку.

І я пропоную розпочати нашу роботу з цього епіграфа (зачитую) .Отож кожному хочу  побажати бути: працьовитими, талановитими і отримати задоволення від нашого уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-  Давайте з вами пригадаємо ,що таке живопис?

(Живопис — вид мистецтва, який здатний відтворити видиму реальність за допомогою кольору на двовимірній поверхні.)

-А давайте пригадаємо види живопису.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Саме сьогодні на уроці ми детальніше розглянемо монументальний живопис,бо тема  нашого уроку: « Монументальне мистецтво,монументальний живопис. Поняття : «фреска», «мозаїка», «вітраж».Імітація мозаїки за уявою (запис у зошиті числа та теми)
  • Мета нашого уроку…..(оголошую)

ІV.Мотивація навчальної діяльності.

Матеріал нашого уроку знадобиться вам як для розширення кругозору так і для оснащення інтер’єру ваших будинків та оздоблення виробів  декоративно-ужиткового мистецтва.

 

V. Сприймання та засвоєння учнями навчального матеріалу.

 

1.Розповідь учителя з використанням ПК

- Люди завжди намагалися прикрасити своє життя:одяг та речі,що їх оточували, а також будівлі,в яких вони мешкали. Голі стіни виглядали непривабливими і порожніми,тому люди прикрашали картинами,скульптурами,мозаїками,драпірували тканинами. У вікна вставляли дивовижні вітражі,які наповнювали приміщення грою різнокольорового світла. Так народилося монументальне мистецтво. До цього виду мистецтва належать:

  • Монументальна скульптура(пам’ятники)
  • монументальний живопис (мозаїки,вітражі,фрески).(Демонстрація схеми на дошці та запис в зошити)

- Детальніше зупинимося на кожному з них.

Монументальна скульптура відображає світ в об’ємних формах і виступає в єдності з оточуючим середовищем,створеним природою або людиною. Їй притаманний героїчний пафос,уславлення особистості або подій, на честь яких зводитьтся пам’ятник. Об’єкти монументальної скульптури ,як правило,знаходяться просто неба.(Показ слайдів)

Фреска-картина написана водяними фарбами  по свіжій штукатурці (запис в зошит.) Такий розпис на стіні називається панно, на стелі-плафон. Такими панно прикрашали стіни храмів,соборів.

Вітраж-сюжетна або орнаментальна композиція,виконана з шматочків прозорого кольорового скла,яку скріплювали свинцевим обрамленням (запис в зошити) .Вона розрахована на наскрізне освітлення й призначена для заповнення віконних рам в  окремих архітектурних спорудах. Вітражі широко використовували у готичних соборах ХІІІ-ХV століття. Усі вітражі того часу мали релігійний зміст і складали цілі ансамблі. Найвидатніші зразки живописних картин на склі знаходяться у Франції. Нині вітраж набуває нового значення,він здатний перетворювати внутрішній простір приміщення,внести в дім яскраві барви. Їх використовують для художнього скляного заповнення віконних і дверних отворів,ліхтарів,перегородок .

  • Діти ,а де в нас у школі ви зустрічали вітраж? (Над дверима їдальні)

-А ось зразки імітації вітражів наших учнів. (Показ)

Мозаїка-зображення або візерунок ,виконане з кольорового каменю, смальти,скла,керамічних плиток. Використовується переважно для декору будівель. Виникла в епоху античності. Мозаїкою в давні часи  називали картини ,присвячені музам. Як вічні музи ,так повинні бути вічні й ці картини. Тому їх не писали фарбою, а набирали зі шматочків кольорового каміння. Старовинні мозаїчні картини можна зустріти в усіх країнах світу. Чудові мозаїки прикрашають архітектурні пам’ятники Києва,особливо гарні вони у Софіївському соборі і Михайлівському Золотоверхому монастирі. В мозаїчній палітрі монастиря вчені нарахували 177 відтінків. Сучасні дизайнери почали використовувати мозаїки при оздобленні громадських будівель,станцій метрополітену,інтер’єрів квартир та приватних будинків. Мозаїкою почали оздоблювати навіть вироби ДУМ:вази,горщики,шкатулки…Сучасні дизайнери для мозаїки почали використовувати навіть яєчну шкарлупу,природні матеріали :квасолю,боби,горох і т. д

2.Розгляд зразків та повторення алгоритму при роботі над мозаїкою.

- Сьогодні  на уроці ми з вами спробуємо  зробити імітацію мозаїки з кольорового паперу. Давайте поглянемо на роботи наших учнів. В такій техніці ви працювали уже в початкових класах. Отож спробуємо зараз разом пригадати   алгоритм роботи над мозаїкою.

  • Визначитись з ескізом та виконати його.
  • Підібрати потрібні кольори.
  • Нарізати квадратики кольорового паперу приблизно зі стороною 0,7 мм.
  • Намазувати клеєм основу нашого малюнка ,а не самі маленькі кусочки паперу.
  • І швидко їх викладати на змазану клеєм поверхню за допомогою голки або пінцета.
  • Час від часу прикладати чистий листок паперу на роботу ,щоб всмоктати зайвий клей.

          3.Повторення правил т/б під час роботи з ножицями та голкою

- Але перед виконанням нашого завдання потрібно повторити правила роботи з ножицями та голкою.(Повторити фронтально)

VІ. Практична робота.

Виконання учнями імітації мозаїки.(Нагадати ,що роботу за браком часу можна виконати на половині картону.)

VІІ. Підсумок уроку

1.Оцінювання та виставка кращих робіт.

2.Вправа

  • На уроці я навчився…
  • Мені сподобалося…
  • На уроці цікавим було…
  • Своїми враженнями від уроку я поділюся з …

3.. Рефлексія

- Я хочу щоб ви,діти своєю мозаїкою прикрасили сьогодні ваш домашній інтер’єр і цим всім своїм членам родини подарували частинку свого тепла,добра  і затишку,якого комусь можливо так бракує .А наш  сьогоднішній урок хочу  завершити  такими словами:

Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Хай оживає істина стара.
Людина починається з добра!

- Дякую вам усім за прекрасну роботу, бажаю вам гарного дня і чудових оцінок! До побачення!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Богатырёва Даша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ракітянська Поліна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
6994
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку