Урок "Моя країна Україна,а я -її дитина.''

Про матеріал
Розробка уроку '' Я досліджую світ" відповідає Концепції Нової української школи та Державному стандарту початкової освіти,зокрема у використанні групової роботи, як засобу формування ключових компетентностей молодших школярів. Ключові компетентності:громадянська,соціальна, предметна.Робота в групах розширює комунікативні здібності та сприяє розвитку критичного мислення. Для вчителів НУШ.
Перегляд файлу

                           

 

КЗ «Шестірнянська школа ЗСО І-ІІІ ступенів»

Широківської селищної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Використання нових освітніх технологій на уроках у початковій школі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель початкових класів

Перепелиця Світлана Іванівна

 

Майстер-клас

«Групова робота як засіб формування ключових компетентностей молодших школярів»

 

 Групова робота відіграє важливу роль у формуванні самостійності учня . Школярі набувають навичок спілкування та співпраці,вчаться поважати та прислухатися до  думки іншого. Працюючи в команді,учні несуть відповідальність не тільки за себе,а й за свою групу,вчаться

висловлювати свою думку,проявляти ініціативу,дискутува-

ти і переконувати. Діти працюють за принципом :

«Мій успіх-успіх моєї команди».

         Під час роботи в групах зростає мотивація,яка націлює

на прагнення успіху або на найкраще виконання завдань.

Часто мовчазні учні стають активними учасниками навчального процесу.

        Робота в групах розширює комунікативні здібності та сприяє розвитку критичного мислення,самооцінки,розвиває здатність до  кооперації та праці,виховує дружбу,згуртованість,толерантність,взаємоповагу.

 

Тема. Моя країна Україна, а я – її дитина

Мета:  

Ключові компетентності :

Громадянська компетентність: формувати усвідомлення дітей, що вони є громадянами України, відчуття гордості за славу і досягнення країни, уміння розрізняти державну символіку, знаходити на карті Україну, її сусідів, Київ – столицю Батьківщини та свій регіон або обласний центр.

Соціальна компетентність: уміння продуктивно співпрацювати в групі та команді, заручатися підтримкою інших з усвідомленням рівних прав і можливостей.

 

 

Предметні компетентності :

Діяльнісна складова предметної компетентності базується на пізнавальній і творчій активності учнів і включає уміння здійснювати пошуково-дослідницьку діяльність: розвивати інтерес до пізнання історії свого краю, прагнення розширити свої знання про своє село, історичне минуле, дослідити рослинність заповідної зони, яка знаходиться на території села Шестірні.

Тип уроку. Інтегрований

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок «Я досліджую світ»  2 клас

C:\Documents and Settings\Евгения\Рабочий стол\5a998c3bd7595161e7cbc9ea.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Розширювати знання дітей про рідний край, рідну домівку,

           Формувати почуття гордості за рідну землю, її звичаї та традиції.

            Розвивати мовлення й мислення учнів,інтерес до пізнання історії свого села . Виховувати любов і шану до свого народу, родини, Батьківщини.

Обладнання:   плакат «Державні символи України»,  фізична карта

                          карта України ,паперові квіти,кольорові олівці,ватман,зошити,

                           LEGO.                                             

                                            Хід заняття

І. Привітання.

Діти стають у коло і промовляють хором

Ми веселі козачата,

Вмієм гарно всіх вітати.

Доброго ранку! Доброго дня!

Рідна Україна моя!

Доброго ранку! Доброго дня!

Шкільна шестірнянська сім’я.

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку

1.Вправа «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо».

 Дітям пропонується сказати репліку і покласти руку на плече сусіду.

Дівчинка: Я – українка.

Хлопчик: Я – українець.

Наприкінці говорять всі разом.

Всі: Ми – українці.

        Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо.

2.Очікування

Вчитель:- «Сьогодні на нашому уроці ми дізнаємося про наш рідний

край,нашу Батьківщину.»

Роздаю різного кольору паперові квіточки, пропоную написати  на них  своє

очікування і прикріпити  їх на  кущ калини.

 Обмін інформацією.

1. Вправа «Незакінчені речення»

- Діти, а що ви знаєте про нашу рідну Батьківщину? Потрібно закінчити речення.

Україна - це …..

(Україна – наша рідна земля.)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

2. Прийом «Мозковий штурм»

  • Якими іншими словами можна назвати Україну?

(Мій край, Вітчизна, Батьківщина, країна, держава)

- Які державні символи України? Що ви про них знаєте?

- Як називається герб? Чому він має таку назву?

- Якого  кольору прапор? Що означають ці кольори?

- Як називається гімн?

(Доповнюю відповіді учнів. Наголошую, що Державний гімн прийнято слухати стоячи)

- Давайте пригадаємо і народні символи України. Як називається кущ, який ви прикрасили своїми квіточками?

3. Розповідь учителя

Україна! Скільки глибин у цьому слові… Це золото безмежних полів, бездонна синь зачарованих небес. Тихі плеса річок, сині очі озер і ставків, безмежні степи і ліси, зелені долини, міста і села, гори і моря – це наша Україна.

(Показую карту України.

Звертаю увагу на кордони України та її сусідів .Показую великі міста,наш обласний центр,моря,гори .)

3. Прийом «Мікрофон».

  • Наше  село знаходиться теж на Україні. Що ви можете про нього

 розповісти? 

Розповідь про рідне село.

4. Міні лекція

Найкраще місце на землі те, де ти родився і живеш. Тут твої батьки, друзі. А село у нас чудове. Усе тут є: і річка Інгулець, і густий ліс, і родючі поля. Біля кожної хати – сад, квіти. (Слайд-1)

Шестірня – старовинне козацьке село. У цьому році йому виповнилося 375 років. До наших днів збереглося кладовище, котре люди називають «Козацьким». На ньому й досі стоять кам’яні хрести. (Слайд 2)

 Але найбільшою гордістю нашого села є балка Кобильня. Тут ростуть рослини, які занесені до Червоної книги України:

  • ковила Лессінга;
  • сон чорню чий;
  • рястка Буше;
  • тюльпан Біберштейна;
  • рослина цимбохазма та інші. (Слайд 3)

Це місце є доброю основою для відпочинку та туризму, наукових досліджень.

5. Руханка   «Козачата»

Ми веселі козачата

Вміємо гарно танцювати.

На носок, на каблучок

Ми танцюємо гопачок.

Руки в боки, руки так

Ми танцюємо гопак.

Ось так, ось так!

Ми танцюємо гопак!

 

ІІІ. Робота в групах

  1. Гра «Хто швидше?»

Діти стають у коло. Учитель роздає картки з назвами міст,рослин,символів. За сигналом учні об’єднуються в групи:

  міста, символи , рослини. Перемагає команда,яка  правильно першою

утворила тематичну групу.

  1. Вправа “Моя   к р а ї н а  -  Україна, а я  -  її дитина”

Робота в групах

Об’єднання учнів у чотири групи

«Художники»- Створення  композиції “Мій рідний край”.

«Юні поети»- Складання вірша про  рідне   село, Україну.

«Архітектори» -  Складання  з цеглинок LEGO “Будинки майбутнього “,

«Наше село через 100 років .»

3.Вправа «Сенкан». Виразне читання

Батьківщина.                                    1рядок- вчитель,а інші за групами.

Рідна,дорога.                                    

Живу,люблю,навчаюсь.

Щирі українці оточують мене.

Пишаюсь!!!

4. Робота в парах

Учитель роздає по3 картки. Кожна пара повинна поєднати частини.

1 варіант

 Київ -                                     прапор,герб,гімн.

Державні символи -               Одеса,Львів,Херсон.

Міста України  -                      столиця України.

2 варіант

Народні символи -                    Дніпро

Українка і українець -                верба і калина.

Найбільша річка

України  -                                     українці.

 

IV. Заключна частина

 Підсумок уроку Рефлексія

Діти беруть свої квіти і якщо їх очікування здійснилися, то  прикріплюють їх

на карту  України.

Вчитель:Яка прекрасна наша Україна!Подивіться,діти,як вона розквітла !

Україно!Мій коханий краю!

Мати наша ,рідна і свята!

Небо чисте над тобою маю!

Ми з тобою завжди ,Україно,

Ми з тобою разом повсякчас.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Евгения\Рабочий стол\_3_copy.jpg      

          15 вересня

      відвідаємо

 шкільний музей

docx
Додано
1 червня 2021
Переглядів
2874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку