Урок "Моя родина. Обов'язки в сім'ї"

Про матеріал
Зміст уроку дає можливість розширити знання дітей про родину, її значення у житті людини. Представлені вправи з використанням ЛЕГО, які розвивають мислення, мовлення, увагу, творчі здібності. Мета уроку: навчати висловлювати свою думку, активно спілкуватися, взаємодіяти з однокласниками, учити поваги до батьків, до родини.
Перегляд файлу

Предмет «Я досліджую світ»

Тема: Моя родина (с.66)

Мета:

- розширити знання дітей про сім’ю, родину, їх значення у житті людини,

- розвивати почуття обов’язку перед сім’єю,

- учити поваги до батьків, родини,

- розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності,

- навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного

спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Очікувані результати: на кінець уроку учні знатимуть:

● про свої права та обов’язки в сім’ї;

● цінність сім’ї для людини;

та вмітимуть:

● розповідати про свою сім’ю, родину;

● описувати обов’язки кожного члена сім’ї;

● краще розуміти своїх рідних;

● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Хід  уроку

І. Ранкова зустріч

1. Вітання

У нас немає ти,

У нас немає я,

Ми – єдиний клас.

Ми – одна сімʼя.

 

2.Зворотний зв'язок з минулим уроком «Дім, в якому я живу»

ІІ. Оголошення нової теми

Вчитель: - Діти, сьогодні ми поговоримо про те, чи можливе існування дому чи квартири без людини. Як ви гадаєте? (Ні). Хто може проживати у будинку (квартирі) ? (Відповіді дітей: тато, мама, діти, бабуся, дідусь, кішечка …)

Як одним словом назвати їх всіх? (Сім’я, родина)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. «Мозковий штурм»

Вчитель: - Діти, що ви уявляєте, коли чуєте слово РОДИНА? (Відповіді дітей записує вчитель на дошці. Можливі варіанти: порядок, мама, тепло, тато, дідусь, піклування, любов та інш.)

2. Гра «Відгадай словечко»

-Друзі, давайте зіграємо у гру і відгадаємо загадки (Кожному слову-відгадці відповідає малюнок, який вчитель кріпить на дошку) ( Додаток 1)

-Дітки, а хто живе у вашій родині? (Відповіді дітей)

3. Вправа з ЛЕГО «Рахуємо легко»

-Розкажіть про свою родину.

-Побудуйте, будь ласка, піраміду, яка відповідає кількості членів вашої родини. (1хв) Підніміть руку вгору, покажіть всім вашу побудову, подивіться на піраміди інших дітей.

-Дайте відповідь на запитання: Яка за чисельністю родина у Сергійка? Іванка? Оленки? Та інш.

4. Робота в групах

Поділ класу на 5 груп лічилкою «Матуся, тато, дитина, бабуся, дідусь»

Діти сідають на відповідні місця.

5. Вправа з ЛЕГО «Цеглинка з характером» (3хв)

-А тепер завдання кожній групі окремо. Вам потрібно за допомогою всіх цеглинок викласти на парті один предмет, який найбільше відповідає представнику вашої групи. ( Можливі варіанти: група «Матусі» - пилосос, група «Бабусі» - клубочок з нитками і т.д.)

ПРЕЗЕНТАЦІЯ виконаної роботи.

Пояснення презентатором, чому саме цей предмет вибрано.

Вчитель: -Скільки цеглинок використали? Яке число найменше? Найбільше?

6. Вправа КУБУВАННЯ

Виконується після доповідей груп.

Вчитель кожній групі пропонує зробити аналіз одного висловлення.

РУХАНКА «Хто виконує роботу?»

Вчитель проговорює словосполучення, діти імітують рухи дій (Наприклад, забити цвях, зв’язати шкарпетки, зварити борщ , нагодувати рибок у акваріумі, полити квіти, полагодити шпаківню, прочитати газету, підмести підлогу і т.д.)

7. Вправа з ЛЕГО «Збери букву – утвори слово»

-А тепер кожна група утворює з цеглинок об’ємну букву: 1гр.-Р, 2гр.-О, 3гр.-Д, 4гр.-И, 5гр.-Н.(2хв)

Презентатори представляють свою букву біля дошки.

-Чи можна прочитати ? Чи це слово? Яку букву треба добавити, щоб утворилося слово?

-Подивіться, будь ласка, уважно на клас і подумайте, як можна утворити букву А? (В класі знаходяться лінійка, указка та метр)

Діти утворюють букву А і читають слово РОДИНА.

ВИСНОВОК:- Діти, подивіться, коли букви знаходилися окремо одна від одної, то вони були просто буквами, а коли вони об’єдналися, то утворилося слово – таке ніжне, привітне, тепле, добре …Отак буває і в сімʼї. Якщо немає згоди між членами родини, то кожен існує сам по собі. Коли ж є повага, розуміння, допомога, то вона існує як одне ціле. Тому я бажаю вашим родинам всього найкращого, і перш за все – розуміння і підтримки.

8. Перегляд відео «Моя сімʼя»

https://www.youtube.com/watch?v=pbaxw9mv208

ІІІ. Релаксація

Діти під музику в малюнках зображають та представляють свою родину або розмальовують картинку.

 VІ. Підсумок уроку

  • Про що ми говорили на сьогоднішньому уроці? Що запам’ятали? Що розкажете батькам вдома?

Який настрій у вас після заняття? Виберіть смайлик

 

 

Додаток

Загадки

Ніжна, лагідна і мила,                                 Хто усіх нас захищає,

На цей світ нас народила.                           Матінці допомагає?

Я до неї пригорнуся,                                   З ним нічого не боюсь,

Це ріднесенька … (матуся)                       Здогадались? Це … (татусь)

           Ще рідня у мене є!                                 Ще голубонька рідненька –

           Всім питання задає,                               Добра, мила і старенька.

           І вертлява, й невеличка,                        Я ніколи не журюся,

           Моя люба це …(сестричка)                 Бо у мене є … (бабуся)

З ним ніколи не сварюся,                          Сивий, мудрий і поважний.

Іграшками поділюся.                                 Заклопотаний, відважний.

Буду з ним дружити, грати.                      Всього я в житті навчусь,

Познайомтесь, це мій …(братик)            Бо зі мною мій …(дідусь)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

)

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 травня 2019
Переглядів
1795
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку