Тема семестру: Як розповідає музика.
Тема уроку: Музичні інструменти.
Тип уроку: Заглиблення в тему.
Зміст уроку: поглибити знання про музичні
інструменти; за допомогою музики
розповісти дітям про весну та перше
весняне свято - 8 Березня.
Тема семестру: Як розповідає музика.
Тема уроку: Музичні інструменти.
Тип уроку: Заглиблення в тему.
Зміст уроку: поглибити знання про музичні
інструменти; за допомогою музики
розповісти дітям про весну та перше
весняне свято - 8 Березня.
Музичний матеріал: Поспівки: "У школу", "Диби-диби";
сл. Л.Миронова, муз. Р.Рустамов "Пісня
про маму"; В. Косенко "За метеликом".
Мета уроку: навчальна: ознайомити дітей з новим
музичним інструментом - фортепіано,
закріпити знання про інші музичні
інструменти ( баян, барабан, скрипка,
акордеон, гітара );
розвивальна: розвивати в учнів уяву,
увагу, почуття ритму, вокально-хорові
навички;
виховна: виховувати художній смак,
любов до природи,інтерес до класичної
музики.
Обладнання: портрет композитора, музичний інстру-
мент, запис п'єси, ілюстративний мате-
ріал.
План уроку
I. Організаційний момент 2 хв.
II. Вокально-хорова робота 20 хв.
III. Фізкультхвилинка 2 хв.
IV. Слухання музики 7 - 8 хв.
V. Підсумок уроку 3 хв.
VІ. Оцінювання 1 хв.
VІI. Домашнє завдання 1 хв.
Хід уроку
I. Організаційний момент. Музичне вітання
- Діти, станьте рівненько біля своїх парт.
- Який зараз розпочався урок?
- Тому давайте привітаємось з вами, як справжні музиканти. Я заспіваю:
В школі продзвенів дзвінок.
І у нас почавсь урок.
- Добрий день!
- І ви відповідаєте мені: "Добрий день!" ( Співаємо ).
II. Вокально - хорова робота
1. Розспівування.
Сьогодні на уроці ми будемо співати красиву пісню. Але перед її виконанням нам потрібно розігріти свої голоси. Зараз сядьте рівненько, руки покладіть на коліна і разом давайте розспіваємося.
- Перша наша поспівка називається "У школу". Послухайте її дуже уважно і скажіть, про що розповідається в пісеньці? ( Співаю і граю ).
- Слухайте ще раз цю пісеньку, запам'ятовуйте слова і мелодію, а хто запам'ятав, може зі мною співати. Ось перша нота. Почали. ( Граю і співаю ).
- Молодці! Тепер ще раз проспіваємо поспівку, чітко вимовляючи слова.
( Граю і співаю ).
- Добре! А тепер проспівайте самі. Співаємо дзвінко.
- Тепер послухайте ось цю поспівку і скажіть, про що тут розповідається? ( Граю і співаю поспівку "Диби - диби" ).
- Тепер, хто знає слова і мелодію, співає разом зі мною чітко вимовляючи слова. ( Граю і співаю ).
- Молодці! Тепер ви співаєте самі, а я послухаю.
- Наша пісня складається з довгих і коротких звуків. Зараз я проспіваю і відплескаю довгі і короткі звуки. ( Співаю і відплескую ритм ).
- Давайте разом проспіваємо і відплескаємо довгі і короткі звуки. ( Співаємо і відплескуємо ).
- Молодці! А тепер я буду грати, а ви будете співати і відплескувати довгі і короткі звуки. ( Граю ).
2. Виконання пісні "Пісня про маму".
- Діти, яка пора року скоро настане?
- А яке перше свято весною?
- Зараз я заграю пісню, а ви скажете, чи знайома вона вам. ( Граю 1 куплет і приспів ).
- Давайте проспіваємо перший куплет. ( Граю і співаю ).
- Послухайте другий куплет. ( Граю і співаю ).
- Давайте проспіваємо другий куплет. ( Граю і співаю ).
Аналогічна робота з третім і четвертим куплетом.
- Молодці! А тепер стали всі рівненько і співаємо пісню ще раз. Перший куплет співають дівчата, другий - хлопці, третій і четвертий - усі разом.
( Граю і співаю ).
- Тепер стали всі рівненько і співаємо пісню ще раз. ( Граю і співаю )
III. Фізкультхвилинка
- А тепер - фізкультхвилинка.
Час настав для відпочинку!
Діти під музику виконують рухи.
IV. Слухання музики
1. Бесіда.
- Що то є за гість:
ніжок має шість,
аж чотири крильця має,
по квітках собі літає.
Ні бджола, ні джмелик,
зветься він.... ( Метелик ).
- Діти, скажіть, усі бачили метеликів?
- А які вони?
- Подивіться, ось метелики на малюнках.
- Сьогодні ми з вами послухаємо музичну п'єсу "За метеликом", яку написав Віктор Косенко, але спочатку я вам розповім про нього.
- Віктор Косенко - видатний український композитор, піаніст. Він народився дуже давно. Почав грати на фортепіано, коли був маленьким. У шість років, не знаючи нот, грав на фортепіано складні твори. Писав музику для дітей та дорослих. Саме для дітей написав 24 музичні твори, один з яких ми зараз з вами і послухаємо.
- Сядьте рівненько, руки покладіть на парти і уважно слухайте п'єсу "За метеликом". Потім скажете мені, який характер має музика? ( Слухання п'єси ).
- Тож скажіть, який характер у цієї музики?
- П'єса виконувалась у швидкому чи у повільному темпі?
- А скільки разів змінювалась музика?
- Спочатку музика звучить бадьоро, голосно, у стрімкому темпі, з рішучими акцентами на окремих звуках. Може, це хлопчик біжить-підстрибує за метеликом, намагаючись піймати його сачком? Та раптом рух припиняється, чути тихі, тривалі звуки. Може, метелик сів на квітку? Треба не бігти, а підійти тихенько, щоб не злякати його. Та метелик злетів — і знову музика змальовує його веселе кружляння. Поступово легке уривчасте звучання стає все тихішим (неначе віддаляється), піднімається вгору і зовсім затихає — метелик відлетів.
- Діти, а зараз ми ще раз з вами послухаємо цю музику і потім ви скажете мені на якому інструменті виконували цей твір.( Слухання п'єси ).
- Як ви думаєте, скільки інструментів виконувало п'єсу?
- Вам знайомий цей інструмент?
- Як називають людину, яка грає на піаніно?
2. Розповідь про фортепіано.
- Піаніно - великий музичний інструмент. На ньому можна грати тихо - "piano" і голосно - "forte". Тому ви могли чути, що піаніно ще називають "фортепіано". Цей музичний інструмент має багато клавіш - є білі і чорні клавіші, на яких грають музиканти. Білі клавіші відповідають нашим основним нотам: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.
3. Показ ілюстрацій музичних інструментів.
- Зараз я вам покажу ілюстрації, на яких зображено музичні інструменти, які вже вам відомі. ( Показую ілюстрації: скрипка, баян, акордеон, гітара, барабан ).
V. Підсумок уроку
- Як називається п'єса, яку ми слухали?
- Хто її написав?
- Що ми ще робили сьогодні на уроці?
VI. Оцінювання
- Ви дуже добре працювали на уроці, тому ви отримуєте ось такі музичні нагороди. ( Роздаю нагороди ).
VIII. Домашнє завдання
- Діти, щоб краще ви запам'ятали слова, проспівайте вдома пісеньку про маму.