Урок "Музичні інструменти"

Про матеріал

Тема семестру: Як розповідає музика.

Тема уроку: Музичні інструменти.

Тип уроку: Заглиблення в тему.

Зміст уроку: поглибити знання про музичні

інструменти; за допомогою музики

розповісти дітям про весну та перше

весняне свято - 8 Березня.

Перегляд файлу

Тема семестру:                                 Як розповідає музика.

Тема уроку:                                       Музичні інструменти.

Тип уроку:                                         Заглиблення в тему.

Зміст уроку:                                      поглибити знання про музичні

                                                             інструменти; за допомогою музики

                                                             розповісти дітям про весну та перше

                                                             весняне свято - 8 Березня.

Музичний матеріал:                        Поспівки: "У школу", "Диби-диби";          

                                                             сл. Л.Миронова, муз. Р.Рустамов "Пісня        

                                                             про маму"; В. Косенко "За метеликом".

Мета уроку:                                       навчальна: ознайомити дітей з новим

                                                             музичним інструментом - фортепіано,

                                                             закріпити знання про інші музичні

                                                             інструменти ( баян, барабан, скрипка,

                                                             акордеон, гітара );

                                                             розвивальна: розвивати в учнів уяву,

                                                             увагу, почуття ритму, вокально-хорові

                                                             навички;

                                                             виховна: виховувати художній смак,

                                                             любов до природи,інтерес до класичної

                                                             музики.

Обладнання:                                     портрет композитора, музичний інстру-

                                                             мент, запис п'єси, ілюстративний мате-

                                                             ріал.

 

План уроку

I. Організаційний момент                   2 хв.

II. Вокально-хорова робота                20 хв.

III. Фізкультхвилинка                         2 хв.

IV. Слухання музики                          7 - 8 хв.

V. Підсумок уроку                              3 хв.

VІ. Оцінювання                                   1 хв.

VІI. Домашнє завдання                       1 хв.

Хід уроку

I. Організаційний момент. Музичне вітання

- Діти, станьте рівненько біля своїх парт.

- Який зараз розпочався урок?

- Тому давайте привітаємось з вами, як справжні музиканти. Я заспіваю:

В школі продзвенів дзвінок.

І у нас почавсь урок.

- Добрий день!

- І ви відповідаєте мені: "Добрий день!" ( Співаємо ).

II. Вокально - хорова робота

1. Розспівування.

Сьогодні на уроці ми будемо співати красиву пісню. Але перед її виконанням нам потрібно розігріти свої голоси. Зараз сядьте рівненько, руки покладіть на коліна і разом давайте розспіваємося.

- Перша наша поспівка називається "У школу". Послухайте її дуже уважно і скажіть, про що розповідається в пісеньці? ( Співаю і граю ).

- Слухайте ще раз цю пісеньку, запам'ятовуйте слова і мелодію, а хто запам'ятав, може зі мною співати. Ось перша нота. Почали. ( Граю і співаю ).

- Молодці! Тепер ще раз проспіваємо поспівку, чітко вимовляючи слова.

( Граю і співаю ).

- Добре! А тепер проспівайте самі. Співаємо дзвінко.

- Тепер послухайте ось цю поспівку і скажіть, про що тут розповідається?      ( Граю і співаю поспівку "Диби - диби" ).

- Тепер, хто знає слова і мелодію, співає разом зі мною чітко вимовляючи слова. ( Граю і співаю ).

- Молодці! Тепер ви співаєте самі, а я послухаю.

- Наша пісня складається з довгих і коротких звуків. Зараз я проспіваю і відплескаю довгі і короткі звуки. ( Співаю і відплескую ритм ).

- Давайте разом проспіваємо і відплескаємо довгі і короткі звуки. ( Співаємо і відплескуємо ).

- Молодці! А тепер я буду грати, а ви будете співати і відплескувати довгі і короткі звуки. ( Граю ).

2. Виконання пісні "Пісня про маму".

- Діти, яка пора року скоро настане?

- А яке перше свято весною?

- Зараз я заграю пісню, а ви скажете, чи знайома вона вам. ( Граю 1 куплет і приспів ).

- Давайте проспіваємо перший куплет. ( Граю і співаю ).

- Послухайте другий куплет. ( Граю і співаю ).

- Давайте проспіваємо другий куплет. ( Граю і співаю ).

Аналогічна робота з третім і четвертим куплетом.

- Молодці! А тепер стали всі рівненько і співаємо пісню ще раз. Перший куплет співають дівчата, другий - хлопці, третій і четвертий - усі разом.

( Граю і співаю ).

- Тепер стали всі рівненько і співаємо пісню ще раз. ( Граю і співаю )

III. Фізкультхвилинка

- А тепер - фізкультхвилинка.

Час настав для відпочинку!

Діти під музику виконують рухи.

IV. Слухання музики

1. Бесіда.

- Що то є за гість:

ніжок має шість,

аж чотири крильця має,

по квітках собі літає.

Ні бджола, ні джмелик,

зветься він.... ( Метелик ).

- Діти, скажіть, усі бачили метеликів?

- А які вони?

- Подивіться, ось метелики на малюнках.

- Сьогодні ми з вами послухаємо музичну п'єсу "За метеликом", яку написав Віктор Косенко, але спочатку я вам розповім про нього.

- Віктор Косенко - видатний український композитор, піаніст. Він народився дуже давно. Почав грати на фортепіано, коли був маленьким. У шість років, не знаючи нот, грав на фортепіано складні твори. Писав музику для дітей та дорослих. Саме для дітей написав 24 музичні твори, один з яких ми зараз з вами і послухаємо.

- Сядьте рівненько, руки покладіть на парти і уважно слухайте п'єсу "За метеликом". Потім скажете мені, який характер має музика? ( Слухання  п'єси ).

- Тож скажіть, який характер у цієї музики?

- П'єса виконувалась у швидкому чи у повільному темпі?

- А скільки разів змінювалась музика?

- Спочатку музика звучить бадьоро, голосно, у стрімкому темпі, з рішучими акцентами на окремих звуках. Може, це хлопчик біжить-підстрибує за метеликом, намагаючись піймати його сачком? Та раптом рух припиняється, чути тихі, тривалі звуки. Може, метелик сів на квітку? Треба не бігти, а підійти тихенько, щоб не злякати його. Та метелик злетів — і знову музика змальовує його веселе кружляння. Поступово легке уривчасте звучання стає все тихішим (неначе віддаляється), піднімається вгору і зовсім затихає — метелик відлетів.

- Діти, а зараз ми ще раз з вами послухаємо цю музику і потім ви скажете мені на якому інструменті виконували цей твір.( Слухання п'єси ).

- Як ви думаєте, скільки інструментів виконувало п'єсу?

- Вам знайомий цей інструмент?

- Як називають людину, яка грає на піаніно?

2. Розповідь про фортепіано.

- Піаніно - великий музичний інструмент. На ньому можна грати тихо - "piano" і голосно - "forte". Тому ви могли чути, що піаніно ще називають "фортепіано". Цей музичний інструмент має багато клавіш - є білі і чорні клавіші, на яких грають музиканти. Білі клавіші відповідають нашим основним нотам: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

3. Показ ілюстрацій музичних інструментів.

- Зараз я вам покажу ілюстрації, на яких зображено музичні інструменти, які вже вам відомі. ( Показую ілюстрації: скрипка, баян, акордеон, гітара, барабан ).

V. Підсумок уроку

- Як називається п'єса, яку ми слухали?

- Хто її написав?

- Що ми ще робили сьогодні на уроці?

VI. Оцінювання

- Ви дуже добре працювали на уроці, тому ви отримуєте ось такі музичні нагороди. ( Роздаю нагороди ).

VIII. Домашнє завдання

- Діти, щоб краще ви запам'ятали слова, проспівайте вдома пісеньку про маму.

 

docx
Додано
6 листопада 2018
Переглядів
2334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку