ТЕМА : ЗИМОВІ СВЯТА
МЕТА: формувати компетентності:
Ключові -вміння вчитися-використовувати прийоми смислового групування матеріалу; соціальна- самоорганізуватися до виконання різних видів навчально-пізнавальної діяльності в групі; загальнокультурна-ефективно застосовувати навички співу ,та норми мовної культури , вдосконалити навички виконання святкових пісень; здоров’язбережувальна- життєві навички, правильне дихання при співі ;
предметні -збагатити та поглибити уявлення учнів про свята , традиції українського народу, пісні зимового циклу. Визначити їх роль в обряді . Навчити правильно брати дихання при співі, виконувати ритмічні рухи під час співу.
виховувати любов і повагу до духовної спадщини наших пращурів , любов до української пісні , традицій українського народу.
ТИП УРОКУ: комбінований(узагальнюючий), домінантний.
ОБЛАДНАННЯ: проектор, магнітофон. Фортепіано, ноутбук.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент.
Музичне вітання.
Вчитель:
У дитячий край щасливий
Йде весела вість,
Що коником білогривим
Їде з неба гість.
Дарів гість несе багато,
Повнії санки.
Радість буде в кожній хаті,бо в них забавки
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми познайомимося з Новорічними святами
Без Св .Миколая та прикрашеної ялинки не можна уявити це чудове зимове свято!
Слухання музики: Дж .Л .П’єрпонт. Jingle Bells (Дзвіночки дзвенять).
Чи знайома тобі ця музика?
Які почуття в тебе виникають?
ІІІ.Засвоєння нового матеріалу.
ВЧИТЕЛЬ:
Святий Миколай один з шанованих Святих у всьому світі. Він прославився як угодник Божий, тому у народі його називають Миколай Угодник. Люди і досі вірять, що він і робить чудеса, допомагає молющимся про допомогу , тому люди з любов′ю називають його Миколою Чудотворцем.
Святий Миколай народився у Малій Азії 22 травня 280 року у місті Потарі , що в Південній Італії ( зараз країна Туреччина). Батьки його були багатими і дуже милосердними. Миколай був єдиним сином.
Нічого не бракувало маленькому хлопчику. У нього все було. Але, коли він виходив зі свого маєтку, та грався з бідними дітьми , то бачив у яких темних хатах вони живуть. Чув, що вони сплять на глиняних долівках. Йому було дуже боляче від почутого і побаченого. Увечері, щоб не побачили слуги він пробирався в комору. Набирав у торбину борошна, пляшечку олії , яблук, відшукав нові шкарпетки і все складав у мішок. А коли слуги поснули , він виходив і клав тихенько мішок біля будинку свого друга. Ніхто і не здогадувався, хто це робить.
Минули роки. Микола вивчився, став священиком. Усе своє добро роздав бідним людям і служив їм, як тільки міг. За це Господь дав йому силу творити добро ще більше. Коли ж Микола помер, його причислили до Святих. Відтоді всі згадують Святого Миколая. Свято його відносять до 19грудня і цього дня роблять одне одному подарунки.
IV.Повторення вивченого матеріалу:
Співають пісню «Завітала зимонька».
Спів групами- спочатку дівчатка, потім –хлопчики співають.
Розминка – «танок Доброти»
V.Розучування нової пісні:
«Ішов Миколай».-розучування слів пісні з рухами під музику.
Розминка –танок «Ха-фа-на-на».
VI. Підсумок уроку.
Святая-святих будинку – покої Миколая, де він відпочиває. На його ліжку три подушки. На одній Миколай спілкується з Богом, на другій – вислуховує дитячі прохання, на третій – їх виконує. Під білою атласною ковдрою простирадло із зеленою травичкою, грибами, квітами і сонечками. Обабіч ліжка – чарівне дзеркало: воно здійснює мрії тих, хто в нього дивиться. У вікні покою дві композиції. Одна символізує зиму, друга – літо. Адже Святий Миколай працює цілорічно і без вихідних. Не вірите? Приїздіть у гості.
Не забуваймо, що Свято Миколая – це не лише подарунки. Це - пам′ятна дата, згадка про людину, яка вчить нас доброти, милосердя і добрих вчинків!
Доброта – це чутливість, стан душі людини, що
спонукає робити добро, добре відношення до когось.
Милосердя – готовність співчувати і допомагати іншим у нещасті, безкорисливо робити добро іншим людям.
Вчинок – це реальна дія.
Добрі вчинки – це допомога іншим людям.