26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок музичного мистецтва. 6 клас. Українська державність: "Через терени - до зірок".

Про матеріал

Матеріал уроку розрахований на виховання патріотизму у підростаючого покоління, що особливо актуальне для нашого сьогодення.

Перегляд файлу

1

 

Тема уроку:  «Українська державність    через  терени  до зірок»

Слухання музики: Микола  Лисенко   увертюра з опери «Тарас Бульба»;

Микола Леонтович  «Щедрик»;

Яків  Степовий   «Прелюд  пам’яті  Тараса Шевченка»;

Виконання пісень - «Веселкова»,  «Країно моя»;

Розучування  пісні -  «Ти в моєму серці,  Україно!»

Мета: поглибити знання учнів про  події ХХ століття,  громадських,  культурних  діячів,  які були  визначними для українського державотворення;  формувати та розвивати різні види вмінь, навичок, які мають стати фундаментом формування громадянської, історичної та національної свідомості школярів;  формувати  активну  громадянську  позицію  учнів і  почуття  патріотизму засобами  мистецтва.

Випереджаюче домашнє завдання:  намалювати  малюнок  до  теми  уроку.

 На  дошці:  виставка  дитячих  малюнків  відповідно до  теми  уроку (випереджаюче завдання).

Хід  уроку:

Слово вчителя:

      У XIX ст. на теренах України розгорнулося національно-культурне відродження. Зростає зацікавленість  народною  піснею, народними  музичними інструментами,  започатковується  збирацька фольклористична діяльність.  

 

      Початок  ХХ  ст.  приніс цілу  плеяду  українських   композиторів  -  М. Лисенко, М. Леонтович,  Я. Степовий, К. Стеценко та інших не менш талановитих послідовників та учнів. Їхня творчість сприяла активізації  національно-визвольної  боротьби  і  пробудженню національної  свідомості  українського  народу.

 

Портрет  митця:

  Микола Леонтович,  Кирило Стеценко, Микола  Лисенко,  Яків  Степовий.

Технологія «Мікрофон».

Учні  тримають  перед  собою  портрет  композитора. Вони  представляють  його творчість  та  розповідають  про  прагнення  кожного  з  них   жити  в  незалежній Україні.

 

        Микола  Лисенко  (1842 – 1912)

       Український  композитор, піаніст, педагог,   фольклорист,   громадський  діяч  та  основоположник  української  класичної  музики.

Кирило Стеценко. (1882 – 1922)

В 1899 р. в житті Стеценка сталася важлива подія: юнак вперше зустрівся і особисто познайомився з Миколою Віталійовичем Лисенком.

На той час Лисенко був вже відомий не тільки як видатний композитор, але й як активний громадський діяч, що невтомно боровся за  подальший  розвиток української музичної культури. У своїй музично-педагогічній діяльності Стеценко став  активним пропагандистом української музики. Твори Лисенка та українська народна пісня займають в його педагогічній практиці головне місце.

      «Це був справжній співець народу, який зумів доторкнутися своєю творчою інтуїцією до глибини народної душі» - писали  про нього.
        Яків Степовий  (1883 – 1921)

        Степовий був свідомим і активним українцем, брав участь у розбудові культурного життя в Україні.

        Микола  Леонтович  (1877 – 1921)

«Історія  знає  такі  поодинокі  факти, коли постать окремої непересічної індивідуальності набуває значення загальнолюдського символу.   Зазвичай,  це особистості  великого духовного потенціалу і  бурхливої діяльності. Тим більший подив викликає  світлий  геній  Миколи   Леонтовича, якого всі його сучасники називали тихою, лагідною людиною.  Він був будівничим нових світів у душах людських і здійснював свою справу натхненно й з великою любов’ю до свого народу та його безцінного одвічного скарбу — пісні», — так написав про свого земляка наш сучасник Зиновій Яропуд, завідувач кафедри музики Кам’янець-Подільського державного педуніверситету.

Слухання  музики:

Микола  Лисенко   увертюра з опери «Тарас Бульба»  -  слухання ,

Микола Леонтович  «Щедрик»  -  слухання,

Яків  Степовий   «Прелюд  пам’яті  Тараса Шевченка»  - слухання.

Питання до  слухання:

  • Який  характер  музики ?
  • Яку  думку  прагнув  донести  до  нас  композитор своїм твором?

 Співи:  Роз співка. 

Сольфеджування…

Край, в якому ми живем  – Україною  зовем.

Творче завдання:

Скласти   мелодію  до  слів:

Україно моя – золоті твої поля

Рідна пісня солов’я.

Яблуневі сади і смерекові ліси

Рідна матінка моя, земля.

Виконання пісень:

                «Веселкова» - виконання,

  • А хто знає, і може виконати  пісню про Україну?

               «Країно моя» -  виконання.

Розучування  пісні:

               «Ти в моєму серці,  Україно!» - розучування.

Музично-дидактична гра:

«Музичний  квадрат»  (робота в групах)

     Використовуючи  різні  тривалості  скласти ритмічний рисунок  запропонованих фраз  з  вивчених   пісень  -  «Веселкова»,  «Ти в моєму серці, Україно!»

Підсумок уроку: 

Вікторина  «Я  люблю свою  країну»

1. В якій частині України ми живемо?

          -   в північній  частині України.

2. Найбільша  річка Чернігівщини?

          -    Десна.

3.  Наш районний центр?

          -    Талалаївка.

4.  Якої  форми наш прапор?

          -     чотирикутної.

5.  Наш  обласний центр?

          -  Чернігів.

6.  Хто написав слова до Державного  гімну України?

         -  П. Чубинський.

7.  Якого кольору  нижня  частина  прапора України?

         -  жовта.

8. Скільки куплетів має гімн України?

        - один куплет і приспів.

9.  На фоні якого кольору  зображено  герб?

        -  на блакитному.

10.  З яким рослинним символом найчастіше порівнюють Україну?

        -  з калиною («Моя Україна – червона калина»…)

11.  Який народний музичний інструмент був поширений у нашому краї?

        -  кобза.

12.  В яких народних піснях розповідається про історичне минуле нашої України?

        -  в історичних.

13.  Які обрядові пісні найчастіше звучать у нашому краї?

        -  щедрівки.

14.  В якому місті знаходиться палац гетьмана Кирила Розумовського?

         -  в Батурині.

18.  Яка архітектурна споруда  є в  селі Качанівка?

        - палац.

19.   Коли співають купальських пісень?

       -  літом, на свято Івана Купала.

20.  Символом якого свята є «Різдвяна зірка»?

       -  Різдва Христового.

Домашнє  завдання:  слухати  українську  музику,  виконувати  вивчені  пісні.

 

docx
Додав(-ла)
Товкач Наталія
Додано
14 серпня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку