Урок музичного мистецтва та англійської мови "У місті Балет""

Про матеріал
Інтегрований урок музичного мистецтва та ангійської мови у 2 класі. "У місті Балет"
Перегляд файлу

Інтегровані уроки музичного мистецтва та англійської мови

 

Сценарій уроку «У місті Балет»

2 клас

Мета: — принцип розвитку, який передбачає врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів;

— принцип самодіяльності, за якого учні відчувають себе співучасниками навчального процесу;

— принцип самоорганізації, який передбачає самостійну зосередженість учня на вирішенні навчального завдання.

  • навчальна: дати визначення поняття «балет», навчати учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні музичних образів; продовжити формувати в учнів зорово-слухове сприйняття;
  • розвивальна: розвивати творчі здібності учнів;
  • виховна: прищеплювати учням любов до музики, пісні, творчої праці.

Музичний матеріал: П. Чайковський. Балет «Лебедине озеро»; Музика та слова Зої Красуляк «Соняшник», пісня на англійській мові «Cat and Mouse»

Обладнання: фортепіано, комп’ютер, комп’ютерна презентація, фонохрестоматія, роздатковий матеріал.

Тип уроку: інтегрований урок, урок формування навичок і вмінь, урок - гра

 

Хід уроку

(Учні входять до класу під музичний супровід (балет «Лебедине озеро»

П. Чайковського).

1.Організаційний момент

1.1. Музичне вітання «Hello»

1.2. Hello, children. It’s time to start our lesson. My dear pupils, today we have an unusual lesson. Today we will talk about music and dance.
Do you like music? (відповідь дітей)

Do you like dance? (відповідь дітей)
Today we listen  to music and sing the song.  Lets begin!

 

2. Актуалізація опорних знань.

Пригадаємо, що ми вчили на минулих уроках, а для цього пограємо в гру «Спіймай правильну відповідь»: ви правильні відповіді ловите в долоні і проговорюєте їх (правильна відповідь - хлопок)

1. Три жанри музики, які ви знаєте – пісня, марш, концерт (танець).

2. Театр, в якому ми переглядаємо оперний спектакль називається ляльковий (оперний).

3. Вистава, в якій зміст передається за допомогою співу називається ораторія, п’єса, (опера).

Наступне завдання:

- творча гра «Збери музичний портрет».

Мандруючи країною Музика, ми чули багато музичних історій, впізнали в ній різні настрої. В цій країні ми бачили багато музичних портретів. Пропоную гру «Збери музичний портрет».

Отож, Відкрийте нам один секрет:

Так чий музичний цей портрет?

Якщо хто зміг його впізнати –

Попрошу всім нам розказати.

(Ілюстрації до пісні «Бабак» The Woodchuck, «Запорізький марш»     The Kozatskyi march, «Політ джмеля»  The Flight of the Bumblebee, «Три подружки» Тhree friends, «Ранок» "The Morning", опери «Коза-Дереза» The Goat Dereza)

Ми згадали, що це за музичні портрети, до яких музичних творів вони відносяться та хто є автором цих творів.

Сьогодні нас з вами чекає подорож до незвичайного, чарівного міста. А поведе нас туди його величність танець.

 

3. Основна частина.

Діти, як ви вважаєте, що спільного у творах «Коза Дереза»,  «Політ джмеля» та «Ранок»? (їх об’єднує казкова тема)

Уявіть собі, що  існує вид мистецтва, у якому зміст передається шляхом поєднання музики, танцю та сценічної дії. Назву цього виду мистецтва ви дізнаєтеся, розв’язавши криптограму.

 

 

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

K

L

M

N

O

P

Q

R

S

T

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

 

 

U

V

W

X

Y

Z

21

22

23

24

25

26

 

 

2, 1, 12,12, 5, 20

B   A   L  L  E   T

Отже, вийшло в нас слово Ballet, яке і на українській мові читається також БАЛЕТ, це слово іншомовного походження і тому на всіх мовах має однокову вимову, але пішло воно від італійського слова BALLAO – танцювати. тож тема нашого уроку «У місті Балет». 

Ми сьогодні на уроці дізнаємося, що таке «балет», послухаємо музику з одного відомого балету, повторимо  пісню, пограємося, а для цього ми відправляємося з вами саме на балетну сцену. (Слайд)

Балет — це також музичний жанр. Цим словом називають виставу, у якій різні історії та події  передаються танцем. Уявляєте, яке це важке завдання — розповісти людям мовою танцю про перемогу добра над злом, краси над потворністю.

А як ви думаєте, де ми можемо переглянути такі вистави? (В театрі). (Слайд)

А що ви бачили у театрі?

Що ви відчували коли зайшли до театру?

 (Слайд) Якщо ми зайдемо до театру, то спочатку потрапимо у фойє — просторе приміщення, де можна зняти верхній одяг та трохи відпочити.

 (Слайд) Потім ми пройдемо до великої зали зі зручними кріслами, великою сценою та оркестровою ямою перед нею, де розміщуються музиканти. Отже, займаємо свої місця! Велика завіса, що закриває сцену, здається нерухомою. Ще мить — і почнеться казка! Але це незвичайна казка: у ній усі герої спілкуються танцюючи. А така вистава, як ми вже знаємо називається як?

Всі разом:  балет.

(слайд з балету «Лебедине озеро»)

Діти, а може хтось з вас знає з якого балету цей кадр?

 (Слайд . Показати портрет композитора, щоб діти відповіли, хто це)

 Ви вже знайомі з російським композитором П. Чайковським, який написав музику до трьох балетів.

А  може десь у класі  ще є портерт цього композитора?

З яким балетом Чайковського ми вже з вами знайомі? («Лускунчик»)

Сьогодні ми з вами познайомимось з найвідомішим балетом П. Чайковського «Лебедине озеро». (Слайд П. Чайковський.  Балет «Лебедине озеро») 

У ньому йдеться про дівчат, яких злий чарівник перетворив на лебедів.

Вчитель бере велику, красиву книгу. (ДІАЛОГИ ВІДБУВАЮТЬСЯ МІЖ УЧНЯМИ)

 Вчитель: Останній сонячний промінь ковзнув по гострих верхівках башт — і сонце сховалося за пагорбами. Теплий вечір опустився на землю.

Принц: Дивіться, дивіться, лебеді!

Вчитель: Над замком летіла лебедина зграя. Білосніжні, як ранковий сніг, птиці яскраво вимальовувалися на тлі вечірнього неба, їх сильні крила з шумом розсікали повітря.

Принц Зіґфрид наполегливо йшов слідом за зграєю, ніби його вабила слідом за лебедями якась невідома сила. Несподівано ліс розступився, і принц опинився на березі величезного озера.

Принц:  Які красиві, які прекрасні ці птахи!

Вчитель: Білі птахи підпливли до берега і зникли в заростях. Принц поспішив туди ж. Йому назустріч йшла дівчина в білому вбранні з короною на голові. Вона була така гарна, тільки очі її були повні смутку.

Принц:  Хто ти? І куди зникли лебеді? Я бачив, вони пливли сюди.

Принцеса:   Лебеді — це ми, я і мої подруги.

Принц:  Не бійся. Я не ображу тебе. Відкрий мені свою таємницю, і можливо, я зможу допомогти тобі.

Принцеса:  Я -  принцеса і звуть мене Одетта. Злими чарами зачарованя я  та мої подруги. Лише вночі ми  скидаємо свої лебедині пера і тут, на безлюдному березі озера при світлі місяця водимо хороводи, але з першим променем ранкової зорі ми знову перетворюємся на лебедів.

Вчитель: Побачивши, що принц Зіґфрид не заподіє їм шкоди, зі свого укриття вибігли дівчата-птиці, і  забувши про прикрощі, безтурботно гралися на галявині.

Давайте послухаєте фрагмент з балету «Лебедине озеро» і після цього поміркуємо:

  1. Який характер музики?
  2. Які  почуття виникають у вас, коли ви слухаєте цю музику?
  3. До якого музичного жанру відноситься музика? (Танець)
  1. Хто виконує цей таночок?

(Слайд «Танок маленьких лебедів», The dance of small swans )

 

Слухання «Танок маленьких лебедів»

 

Музика цього танцю відривчаста, немов маленькі лебедята вчаться ходити та літати. Рухи у них дрібні, кроки короткі, щоб підтримувати одне одного. Вони тримаються за крильця.

 

Ми говорили з вами, що музику ми можемо не тільки слухати, а ще що? (можемо «бачити»).

Ми зараз з вами подивимось відеофрагмент балету «Лебедине озеро», який так і називається «Таночок маленьких лебедів». Послухайте, чи відрізняється виконання від того варіанту, що ми прослухали?

Перегляд відеофрагменту балету «Лебедине озеро» П. Чайковського – «Таночок маленьких лебедів»

Відповіді учнів. Перший раз ми слухали цей фрагмент у виконанні фортепіано, а вдруге – оркестру.

 А зараз запрошую вас до гри. Пропоную уявити  себе маленькими лебедями.

А що нам потрібно, щоб відчути себе балеринами? (спіднички, взуття та прикраси для волосся).

Давайте з вами спробуємо затанцювати так,як би це могли зробити ці маленькі лебеді.

Звучить фонограма, декілька учнів танцюють.

Чи легке завдання вам випало? Як ви вважаєте праця балерини легка чи важка? Чи потрібно вчитися для цього?

Якщо людина хоче досягти успіху, для цього потрібно довго і наполегливо працювати. Але щоб бути щасливою людиною, треба не тільки добре працювати, але і добре та активно відпочивати! Запрошую вас до фізкультхвилинки.

5. Фізкультхвилинка  на англійській мові.

Діти, ми активно розім’ялись , а пригадайте, яка домашня тварина теж робить розминку, особливо в ранці? (кошеня – вмивається, підтягується та розминає лапки).

Я сьогодні запросила до нас у гості нашого друга – Котика. Пам’ятаєте, на одному з уроків, у першому семестрі, ми слухали твір Миколи Сільванського «Пташка і кицька»?

Допоможіть перекласти цю назву на англійську? («Cat and bird»)

А яку пісню ми співали на попередньому уроці? («Саt and mouse»)

Ми вивчили перший куплет, тож давайте вивчимо другий. 

6. Вокально-хорова робота

Але перед тим зробимо невеличку розминку для нашого ротика та язичка.

Артикуляційна гімнастика

Вправа 1 – «Домівка язичка»

Вправа 2.  – «Слоненя». Витягуємо губки в дудочку, а потім розтягуємо в широку посмішку.

Розспівування.

Розпівка. Пісня «Соняшник». (У вступі та програшах учні виконують рухи про які говорить вчитель на англійській мові)

6.2. Робота над піснею. Співаємо перший куплет.

     1.   I love my cat

It’s warm and fat.

My mouse is grey,

It likes to play!

 

Refrain: Meow, meow, meow, meow

              Sqveak, sqveak, sqveak, sqveak.

 

 

-Давайте пригадаємо, який за характером цей твір? (Веселий, жвавий, ритмічний, грайливий).

опрацюємо з ритмом – пограємо в гру «Краплини».  Короткі ноти– плескаємо в долоні, довгі – по колінах.

My cat is white,

My mouse is grey.

They like to jump

And like to play!

 

Refrain: Meow, meow, meow, meow

              Sqveak, sqveak, sqveak, sqveak.

 

-Отож, щоб вивчити другий куплет, ми пограємо в гру «Музична луна». Спочатку співаємо за мною кожну фразу,

а потім - співаємо по дві фрази.

Далі, робота над диханням, одночасним початком співу, не зв’язне звуковедення.

Можна поспівати по групам (визначити, яка краще група співала) і по ролям.

Викликаю двох учнів - Кошеня та Мишеня (іграшки бі – ба - бо), які розігрують між собою діалог.

  • Hello!
  • Hello!
  • What is your name?
  • My name is Cat
  • My name is Mouse.
  • Nice to meet you
  • Nice to meet you, too.

Після цього всі  співають куплети, а Мишеня і Кошеня  - приспів.

  1. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
  • Де ми сьогодні побували?(На балетній сцені, у театрі)
  • Що ви відчували, коли ми згадували і дивились приміщення театру?
  • Що таке балет?
  • Фрагмент з якого балету ми слухали? Хто автор?
  • Який танець ми сьогодні слухали?
  • Що ви уявляли слухаючи цю музику?
  • Які пісні ми співали на уроці?
  • Які емоції та почуття викликали у вас ці пісні?

А зараз пропоную вам розказати мені та один одному, які твори вам сподобалися.

(Дітям роздаються нотки, вирізані з паперу. Причіпляють їх у відповідне віконце).

 

  • Якщо вам більше сподобався твір, який ми слухали, ви чіпляєте нотки у віконце Listen to music, а якщо вам більше подобається співати – у віконце Sing the song.

 

 

Listen to music

Sing the song

 

 

 

 

 

  •  У кожного на парті конверт, в якому три картинки до творів: балерина, кіт та мишеня, соняшник.

 

Учням пропонується на екран  паперового телефону  приклеїти одну або декілька картинок та «відправити СМС другу», з пропозицією послухати  ці твори.

 

Оцінювання учнів. – Я вам вдячна за роботу на уроці. Ми сьогодні багато дізналися.

Діти, а яка найкраща нагорода для артиста?

Учні. Аплодисменти.

Так, тож давайте поаплодуємо один одному. 

Музичне прощання англійською мовою.

 

 

docx
Додано
18 січня 2019
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку