Урок музичного мистецтва. Тема. Царство народних танців.

Про матеріал

Тема. Царство народних танців

Мета:

розширити та поглибити цілісні уявлення третьокласників про танцювальну музику та метроритм, як важливий елемент музичної мови;

розвивати у школярів навички точного відчуття метроритму, розуміння і виконання музичних творів;

виховувати високу виконавську та слухацьку культуру, підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики, любов до народних танців України.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, відео до музичних творів та пісень, портрет М. Мусоргського.

Вид уроку: урок сприйняття.

Перегляд файлу

Дата 15.02.17

Музичне мистецтво

3-А клас

Тема. Царство народних танців

Мета:

  • розширити та поглибити цілісні уявлення третьокласників про танцювальну музику та метроритм, як важливий елемент музичної мови;
  • розвивати у школярів навички точного відчуття метроритму, розуміння і виконання музичних творів;
  • виховувати високу виконавську та слухацьку культуру, підтримувати зацікавленість та позитивне ставлення до музики, любов до народних танців України.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, відео до музичних творів та пісень, портрет М. Мусоргського.

Вид уроку: урок сприйняття.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Вхід до класу під музику: українська народна пісня «Гарний танець гопачок».

ІІ. Музичне привітання.

ІІІ. Організація учнів до урок:

Починається урок, працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці, що у нашім 3 класі,

Діти просто молодці!

 ІV. Оголошення теми уроку.

ьогодні на уроці ми продовжимо розмовляти на тему народних танців. Але сьогодні ми не будемо говорити про наші народні танці, а й про танці інших народів.

V. Вступне слово вчителя

Діти! Ви зайшли до класу під пісню, яку ви гарно знаєте.

  • Яка це пісня?  («Гарний танець гопачок» українська народна пісня)
  • Так, молодці! Про що йде мова в пісні? (Про український народний танець гопак)
  • Що ви пам’ятаєте про українські народні танці?

Говорячи про українські народні танці, слід зазначити, що часто один і той же танець у різних місцевостях може мати різні назви. Наприклад, такий відомий нині український танець як «Гопак» має інші назви: «Гоцак»,  «Тропак», «Третяк» та інші. Танці отримують назви з різних причин.

Наприклад, за якимось словом, що часто вживається в пісні, під яку танцюють: від пісні «Ой дівчина — горлиця» назвали танок «Горлицею». Те ж саме з назвою «Полька», що також походить від пісні, а не від того, що ніби він польський танець: він побутує в Україні та в деяких країнах Європи. В одній з таких пісень, яка є супроводом до танцю, зокрема співається: «Біда польку спокусила — пішла полька за русина…».

 Деякі танці називаються за місцевістю, де вони побутують: «Коломийка» (від м. Коломия), «Санжарівка» (від м. Санжари) і т. ін. Іноді танці називають від назв рухів, які в них переважають: «Увиванець», «Тропак», «Гайдук» (присядки) тощо.

Ось і танець «Повзунець» отримав свою назву від рухів, які виконуються в танці. Танцівники танцюють ніби повзаючи.

Танець «Аркан» є головним елементом обряду посвячення гуцульського двадцятирічного хлопця у легіні. Після участі у ньому він отримував право здійснювати танці, носити бартку (топірець), підперезуватися широким паском, тобто ставав потенційним опришком. Перекази свідчать, що вперше гуцульський танець «Аркан» виконали витязі, які зійшли з гір.

Опришки — учасники селянського повстанського руху в Галичині, на Закарпатті, Буковині проти польської шляхти, молдовських бояр, угорських феодалів, згодом — також проти австрійської адміністрації. Діяли у XVI ст. — 1-й половині XIX століття.

Аркан має дві групи рухів:

а) «прибий» і «зміни»,

б) «підківка», «тропачок», «гайдук» (перша властива тільки аркану, друга зустрічається також в коломийкових танцях).

Аркан танцюють зімкнутим колом або півколом з топірцями в руках. Танець поширений в Івано-Франківській, Чернівецькій та Закарпатській областях.

VІ. Вивчення нового матеріалу

C:\Users\hp\Desktop\Fi6aLWvXlkY.jpg

C:\Users\hp\Desktop\uKWTSu4F7Y0.jpg

Сьогодні на уроці ми розглянемо деякі народні танці, які використовували композитори у своїх музичних творах.

VІІ. Ритмічні вправи.

Для того, щоб краще зрозуміти метроритм українських народних танців та пісень виконаємо ритмічні вправи.

Вправа «Чобіток»

Скажіть діти, як цокає молоток у майстра, що ремонтує взуття? (тук-тук)

Тук-тук чобіток ,подай, бабо, молоток.    

Не подаси молотка, не підкую чобітка.

 (Діти співають поспівку у супроводі та плескають ритм долонями).

VІІІ. Вокально – хорова робота, вивчення пісні.

  • Розучування слів пісні.
  • Розучування пісні по фразах.
  • Зразкове виконання пісні вчителем.

C:\Users\hp\Desktop\7qs2gQ8xHLI.jpg

  • Молодці. Сідайте рівненько та виконаємо цю пісню.

Виконання пісні під караоке та під фонограму.

  • Що ви знаєте про гопак. Як його танцюють?

Вступна бесіда до слухання пісні.

C:\Users\hp\Desktop\XyYuLv2vREk.jpg

ІХ. Слухання пісні «Лезгінка»

1. Бесіда після прослухання пісні.

-Яка мелодія у цієї пісні?

-Чи сподобалась вона вам?

  Х. Розучування пісні «Полька»

C:\Users\hp\Desktop\vx6gcpKHLPE.jpg

ХІ. Слухання пісні з опери «Руслан і Людмила «Полька»

1.Розповіідь

C:\Users\hp\Desktop\I8eUay_Xx7o.jpg

  • Прослухайте музику метелиці. Уяви, якими будуть рухи, щоб танець нагадував справжню хурделицю.
  • Покажіть ці рухи.

ХІ. Підсумок уроку.

-Що вам запам’яталось?

-Чи сподобався вам урок?

 

 

 

 

 

Підпис

 

docx
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
1417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку