Урок музичного мистецтва. Тема. Як крокує музика? «Чому ведмідь узимку спить».

Про матеріал

Тема. Як крокує музика? «Чому ведмідь узимку спить».

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «музика як мистецтво», закріплювати вміння працювати з ритмічним супроводом, розвивати музичні здібності учнів, почуття ритму, уяву, увагу, вміння відтворювати асоціації; вихову­вати любов до народних традицій, бажання їх переймати та примножу­вати.

Обладнання: плакати з нотним текстом пісні та поспівки , музичний інструмент , ТЗН .

Перегляд файлу

Дата:25.01.17

Музичне мистецтво

 3-А клас

 

 Тема.   Як крокує музика? «Чому ведмідь узимку спить».

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «музика як мистецтво», закріплювати вміння працювати з ритмічним супроводом, розвивати музичні здібності учнів, почуття ритму, уяву, увагу, вміння відтворювати асоціації; вихову­вати любов до народних традицій, бажання їх переймати та примножу­вати.

 

Обладнання: плакати з нотним текстом пісні та поспівки , музичний інструмент , ТЗН .

 

Тип уроку : комбінований

 

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати —

Щоб не було нам мороки.                                           

Всі готові до уроку?

Тож гаразд. Часу не гаймо І урок наш починаймо.

 

 

1. 1 Розспівка  « у зимовому ліску «

Діти на сьогоднішньому уроці ми з вами вивчимо нову по співку, яка називається « у зимовому ліску». Ось послухайте  як вона звучить .

А) виконання поспівки вчителем

Б) вивчення слів

В) виконання поспівки дітьми два рази

- Давайте пригадаємо як потрібно правильно сидіти під час співу (рівні спинки , руки на колінах)

- Діти , а зараз давайте спробуємо виконати по співку по рядах.

- Молодці, ви чудово впорались .

2. Гра «Луна».

— А зараз ми пограємо в гру, яка називається «Луна». Я буду співати, а ви повторюєте за мною так, ніби це луна. Ви всі були в лісі. Коли крикнути, то відбивається звук, ніби хтось перемовляється чи дражниться з вами.

3. Вивчення пісні « Чому ведмідь у зимку  спить «

- Діти який зараз місяць ? (січень)

- Діти  , а ви колись бачили ведмедів в зоопарку , або по телевізорі ?

- А що ви можете розповісти про ведмедів ?

Ведмідь є дуже цікавою твариною. Він вважається хижаком, хоч здебільшого харчується рослинами. Він впадає в сплячку, як тільки наступає зима й прокидається лишень, коли надворі тепло. Він великий, грізний та волохатий, але дуже часто ми бачимо його, приборканого людиною, на якомусь святі в якості живої ляльки. В казках та оповідях він зображений сильною та мудрою істотою. У світі найбільш поширений бурий ведмідь. Бурі ведмеді занесені до Червоної книги і знаходяться в розділі видів, які знаходяться під загрозою зникнення.

Діти , на сьогоднішньому уроці ми вивчимо пісею « Чому ведмідь у зимку спить»

3.1 Художній показ пісні

- Діти ось послухайте , як звучить ця пісня .

-  Чи сподобалась вам ця пісня ?

- Про що в ній розповідається ?

- Як звучить ця пісня, голосно швидко , чи повільно?

3.2 Пофразове вивчення

Вивчення слів першої фрази (два рази)

А зараз ще раз послухайте  як звучить ця пісня .Декілька разове виконання класом .

 

3.3 Аналогічне вивчення слів другої фрази (мелодія та сама)

3.4 Анологічне вивчення слів третьої фрази , послухайте мелодію

3.5 Виконання цілого куплету

- А зараз  ми  виконаєм цілий куплет

3.6 Виконання пісні з музичним інструментом

(  на середину кілька учнів , з музичними інструментами ). Завдання дітям виконати ритм на музичному інструменті .

Зараз ми виконаємо пісню цілим класом , а наші музиканти виконають ритм  пісні.

4. Мотивація

-  Сьогодні ми з вами познайомимось з чудовим композитором Томазо Альбіноні. І послухаєм його композиції .

5.Пояснення нового матеріалу

Ритм - це послідовність звуків однакової і різної довжини, організованих метром.

 

Метр - це чергування сильних та слабких долей в певному темпі.

Темп - це частота пульсації метричних долей.

 

Доля - це рівномірний відрізок часу - одиниця виміру часу одного твору.

Довжина долі (якщо вимірювати в абсолютному значенні, тобто в секундах, наприклад) в кожному творі може різнитися.

Сильна доля - це доля акцентована.

Слабка доля - це доля неакцентована.

 

Найчастіше в музиці використовують прості рівномірні метри:

Двудольний: сильна доля-слабка

Трьохдольний: сильна-слабка-слабка


Метр і ритм нерозривно пов'язані між собою - поняттям метроритм.

 

Ритмом у музиці зветься впорядковане чергування довгих та коротких, акцентованих та неакцентованих звуків, організованих за допомогою метра.

Метр – це рівномірна пульсація у часі.

Для впорядкованості музичний твір ділять на такти, які відокремлені тактовими рисками.

C:\Users\hp\Desktop\Taktryska.png

Такт умовно ділять на долі, перша з яких є акцентована, тобто сильна, інші – слабі.

На самому початку твору ставиться розмір такту – він залежить від кількості вимірювальних долей, вміщених у ньому. Вимірювальною долею можуть бути ціла, половинка, четверть, восьма та шістнадцята.

Розмір такту позначається дробом, який ставиться на нотному стані. Верхня цифра (чисельник) – вказує кількість долей, нижня (знаменник) – тривалість кожної долі.

Позначення розміру виставляється на початку музичного твору, а також у місцях, де розмір такту змінюється.

Приклад розміру 2/4 – “дві-четверті” :

C:\Users\hp\Desktop\24-1.png

Приклад розміру 3/4 – “три-четверті” :

C:\Users\hp\Desktop\34.png

Приклад розміру 4/4 – “чотири-четверті” :

C:\Users\hp\Desktop\44.png

Приклад розміру 3/8 – “три-восьмі” :

C:\Users\hp\Desktop\38.png

Приклад розміру – 6/8 – “шість-восьмих” :

 

  5.2    Слухання музики.

 П. Чайковський. «Вальс сніжинок», «Марш» із балету «Лускунчик».

 

IX. Підсумок уроку.

Яку пісню ми вивчили ?

 А яку слухали ?

 Якого композитора ми вивчили ?

 

 

Підпис__________________________

docx
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
2406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку