Урок музичного мистецтва у 1 класі на тему Казка двері відчиняє

Про матеріал

Мета:

навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні казкових образів; дати визначення поняття «оркестр»;

розвивальна: продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйняття; розвивати творчі здібності учнів, допомогти їм у музиці відчувати неповторність казкових образів;

виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал:С. Прокоф'єв «Вальс» (з балету «Попелюшка»); Б. Фільц «Бабусина казка»; поспівка «На засніженім лужку»; А. Філіпенко «Новорічна».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; уривок казки «Попелюшка».

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Перегляд файлу

Урок № 18.

Тема. Казка двері відчиняє

Мета:

навчальна: учити учнів визначати особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності, що відіграють вирішальну роль у створенні казкових образів; дати визначення поняття «оркестр»;

розвивальна: продовжити формувати ладові уявлення, зорово-слухове сприйняття; розвивати творчі здібності учнів, допомогти їм у музиці відчувати неповторність казкових образів;

 виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал:С. Прокоф’єв «Вальс» (з балету «Попелюшка»); Б. Фільц «Бабусина казка»; поспівка «На засніженім лужку»; А. Філіпенко «Новорічна».

Наочні посібники:  нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; уривок казки «Попелюшка».

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Вальс» з балету «Попелюшка» С. Прокоф’єва).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку
  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • З якими казковими героїнями познайомила нас музика на  попередньому уроці?
  • Як називається інструмент, який допоміг нам уявити чарівну фею Драже?

3. Мотивація навчальної діяльності

Чи любите ви казки? Звісно, усі діти люблять казки, адже вони — наші улюблені книжки в дитинстві!

Як ви вважаєте, чи може музика допомогти краще зрозуміти зміст казки та  охарактеризувати її героїв? Мабуть, лише музика допоможе нам це з’ясувати, адже композитори  — теж казкарі, але вони розповідають казки особливою мовою — мовою музики.

4. Основна частина

 І знову до нас на урок завітала казка. Яка саме — ви, мабуть, здогадаєтеся самі. Ця дівчина жила з батьком, мачухою та двома її доньками.

Мачуха любила своїх доньок та  ненавиділа свою падчерку, яку примушувала виконувати всю брудну й важку роботу в домі. У бідної дівчинки навіть не було свого ліжка, і тому вночі вона спала на ящику з попелом.

  • Чи здогадалися ви, що за казка завітала до нас у гості?

 Слухання музики

Так, це казка про Попелюшку. Попелюшка дуже любила танцювати. А де можна було потанцювати? Звісно, на балу. Попелюшка мала велику мрію — потрапити до королівського палацу на бал. Усе, чого дуже бажаєш, обов’язково здійсниться! Так сталося і  з  Попелюшкою. Одного разу у  палаці короля відбувся бал. Мачуха та  її доньки вирушили туди, а  Попелюшку залишили вдома. Але добра Фея вирішила нагородити Попелюшку за  її добрий характер та працьовитість. Вона перетворила її вбрання на чудову сукню, а її ніжки взула у кришталеві черевички. Гарбуз перетворила на карету, а мишей — на коней. Попелюшка вирушила на бал!

(Учитель читає уривок з казки Ш. Перро «Попелюшка» — сцену на балу.)

  • Який танок виконували Попелюшка та Принц?

Послухайте музику — і ви впізнаєте цей танець.

Слухання «Вальсу» з балету «Попелюшка» С. Прокоф’єва.

  • Що ви почули у цій музиці?
  • Які настрої, почуття Попелюшки передає музика? (Робота у зошитах, с. 21.)
  • Як ви вважаєте, музику виконував один музикант чи їх було багато?

 (Робота у зошитах, с. 21)

 

Музичний словник

Оркестрце велика група музикантів, які грають на різних музичних

інструментах.

 

 

Заплющте очі та уявіть, що ви — маленькі принци та принцеси, що ви танцюєте на балу.

Повторне слухання музики з пластичним інтонуванням

  • Які казки розповідають вам батьки, дідусі та бабусі?

Послухайте музику Б. Фільц «Бабусина казка».

  • Про що розповідає бабуся онукам?

Слухання «Бабусиної казки» Б. Фільц

  • Яким є настрій цього музичного твору?

5. Вокально-хорова робота

Продовження роботи над поспівкою «На засніженім лужку» з показом руху мелодії рукою (робота у зошитах, с. 21)

 На Новий рік навкруги ялинки діти водять хоровод. Яке ж свято без таночків?! Послухайте пісню «Новорічна» А. Філіпенка.

Слухання, розучування та виконання пісні «Новорічна» А. Філіпенка з танцювальними рухами «тарілочка», тупотіння

  • Про який настрій дітей розповіла пісня?

Продовження роботи над піснею «Сніжинки» Я. Степового з використанням танцювальних рухів за змістом пісні

6. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні на уроці ми з’ясували цікаву річ: музика танцю може допомогти нам перенестися у казковий світ та уявити різні характери героїв.

  • Як музика зобразила Попелюшку?
  • На вашу думку, чому саме вальс танцювала Попелюшка на балу?
  • Чим різниться музика, що зображує казкових героїнь: Попелюшку, фею Драже, Бабу-Ягу?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Вальс» з балету «Попелюшка» С. Прокоф’єва).

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
1908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку