Мета:
Музичний матеріал: український народний танець «Гопак»; поспівка «Гоп, гоп, гу-ту - ту»; А. Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»; Д. Кабалевський «Перший клас»; пісня - гра «Музична луна»; гра «Телевізор».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Урок № 8.
Тема. Знайомство з танцем
Мета:
Музичний матеріал: український народний танець «Гопак»; поспівка «Гоп, гоп, гу-ту - ту»; А. Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»; Д. Кабалевський «Перший клас»; пісня - гра «Музична луна»; гра «Телевізор».
Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».
Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
Учні заходять до класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»).
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
3. Мотивація навчальної діяльності
Українська пісня — це душа народу. Але й у танцях українці завжди були та є завзятими. На святах або після того, як добре попрацювали, збиралася молодь, щоб відпочити. А кращий відпочинок — це добра пісня або добрий танок.
Запрошую вас познайомитися з найулюбленішим українським танцем —гопаком.
4. Основна частина
З давніх-давен одним із найулюбленіших танців українців був гопак. Раніше він був лише чоловічим танцем, а сьогодні гопак танцюють і жінки. Він виник серед козаків, які боронили Україну від ворогів. У танці козаки змагалися у спритності, силі, супроводжуючи танець вигуками «гоп - гоп». Цей танок тому і називали гопаком.
Засвоєння понять
Гопак — це український народний танець.
Під час народних свят музиканти звеселяли слухачів веселими, запальними танцювальними мелодіями. Музиканти грали на народних інструментах — скрипці, цимбалах, бубоні, їх називали «троїсті музики».
На площах міст великих,
У мальовничих селах
На святах різноликих,
На ярмарках веселих
Із сопілками
Таланти, не базіки,
Народ свій звеселяли
Троїсті музики.
Розглядання малюнків із зображенням музичних інструментів, пояснення способу гри на них (робота у зошитах, с. 10)
5. Слухання музики
Послухайте музику у виконанні троїстих музик та приєднайтеся до них, граючи на уявних музичних інструментах.
Слухання музики, імітація гри на скрипці, бубоні
Повторне слухання з елементами танцювальних рухів:
6. Вокально-хорова робота
Пісня-гра «Музична луна»
7. Підбиття підсумків уроку
Сьогодні ми доторкнулися до витоків народної музики, дізналися про українські народні музичні інструменти.
Намалюйте свої враження від народної музики.
Учні виходять із класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»).