Урок музичного мистецтва у 1 класі на тему Знайомство з танцем

Про матеріал

Мета:

  • Øнавчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у виконанні настрій і характер музики; засвоїти поняття «гопак», «троїсті музики», «народні музичні інструменти», «скрипка» та «бандура»;
  • Øрозвивальна: розвивати відчуття пульсації; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, емоційність учнів;
  • Øвиховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: український народний танець «Гопак»; поспівка «Гоп, гоп, гу-ту - ту»; А. Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»; Д. Кабалевський «Перший клас»; пісня - гра «Музична луна»; гра «Телевізор».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Перегляд файлу

Урок № 8.

Тема.  Знайомство з танцем

Мета:

  • навчальна: учити учнів розпізнавати життєвий зміст музики ти вміти на елементарному рівні висловлювати враження від музичних творів, передавати у  виконанні настрій і характер музики; засвоїти поняття «гопак», «троїсті музики», «народні музичні інструменти», «скрипка» та «бандура»;
  • розвивальна: розвивати відчуття пульсації; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, емоційність учнів;
  • виховна: виховувати інтерес і любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися музики.

Музичний матеріал: український народний танець «Гопак»; поспівка «Гоп, гоп, гу-ту - ту»; А.  Філіпенко «Узяла лисичка скрипку»; Д.  Кабалевський «Перший клас»; пісня - гра «Музична луна»; гра «Телевізор».

Наочні посібники: нотна хрестоматія; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас».

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до  класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку
  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Як називають музику, яку співають?
  • Які пісні ви знаєте?
  • Як називають довгі та короткі звуки?

3. Мотивація навчальної діяльності

Українська пісня  — це душа народу. Але й  у танцях українці завжди були та є завзятими. На святах або після того, як добре попрацювали, збиралася молодь, щоб відпочити. А кращий відпочинок — це добра пісня або добрий танок.

  • Які ж танці бувають?

Запрошую вас познайомитися з  найулюбленішим українським танцем —гопаком.

4. Основна частина

З давніх-давен одним із найулюбленіших танців українців був гопак. Раніше він був лише чоловічим танцем, а  сьогодні гопак танцюють і  жінки. Він виник серед козаків, які боронили Україну від ворогів. У танці козаки змагалися у  спритності, силі, супроводжуючи танець вигуками «гоп - гоп». Цей танок тому і називали гопаком.

Засвоєння понять

Гопак — це український народний танець.

Під час народних свят музиканти звеселяли слухачів веселими, запальними танцювальними мелодіями. Музиканти грали на  народних інструментах — скрипці, цимбалах, бубоні, їх називали «троїсті музики».

 

На площах міст великих,

У мальовничих селах

На святах різноликих,

На ярмарках веселих

Із сопілками

Таланти, не базіки,

Народ свій звеселяли

Троїсті музики.

 

Розглядання малюнків із зображенням музичних інструментів, пояснення способу гри на них (робота у зошитах, с. 10)

5. Слухання музики

 Послухайте музику у виконанні троїстих музик та приєднайтеся до них, граючи на уявних музичних інструментах.

Слухання музики, імітація гри на скрипці, бубоні

  • Здогадайтеся, чому троїсті музики не могли грати на роялі?
  • Як рухаються танцюристи, виконуючи цей танок? (Танцюють навприсядки, тупочуть чобітками.)

Повторне слухання з елементами танцювальних рухів:

  • Напівприсідання
  • Тупотіння
  • «Колупалочка»

6. Вокально-хорова робота

Пісня-гра «Музична луна»

  • Розучування поспівки «Гоп, гоп, гу-ту-ту», підкреслення пульсу поспівки (робота у зошитах, с. 10)
  • Розучування пісні «Узяла лисичка скрипку» А. Філіпенка (робота за змістом пісні, розучування танцювальних рухів до пісні)

7. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні ми доторкнулися до  витоків народної музики, дізналися про українські народні музичні інструменти.

  • Про що нам розповіла музика нашого уроку?
  • Який український народний танець вам відомий?
  • Чому гопак має саме таку назву?
  • Які українські народні інструменти ви запам’ятали?

Намалюйте свої враження від народної музики.

Учні виходять із  класу під музичний супровід (український народний танець «Гопак»).

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку