Урок музичного мистецтва у 1 класі на тему Знайомство з піснею

Про матеріал

Мета:

  • навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «пісня»;
  • розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту музики П. Чайковського, народної пісні;
  • виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розуміння почуттів і думок, що виражені в музиці.

Музичний матеріал: П. Чайковський «Осіння пісня»; поспівка «Раз-два-три-чотири»; Д. Кабалевський «Перший клас»; українська народна пісня «Ой, є в лісі калина»; ігри «Телевізор», «Композитор».

Наочні посібники:нотна хрестоматія; портрет композитора П. Чайковського; репродукція картини «Золота осінь» І. Левітана; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; картки для гри «Телевізор».

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Перегляд файлу

Урок № 7.

Тема. Знайомство з піснею

Мета:

  • навчальна: учити учнів співати природним звуком; засвоїти з ними поняття «пісня»;
  • розвивальна: розвивати емоційну сферу учнів за допомогою емоційного змісту музики П. Чайковського, народної пісні;
  • виховна: виховувати емоційну чутливість, здатність до співпереживання, розуміння почуттів і думок, що виражені в музиці.

Музичний матеріал: П.  Чайковський «Осіння пісня»; поспівка «Раз-два-три-чотири»; Д. Кабалевський «Перший клас»; українська народна пісня «Ой, є в лісі калина»; ігри «Телевізор», «Композитор».

Наочні посібники:нотна хрестоматія; портрет композитора П.  Чайковського; репродукція картини «Золота осінь» І. Левітана; ілюстрації до музичних творів; «Музичний віночок. Робочий зошит із музичного мистецтва. 1 клас»; картки для гри «Телевізор».

Обладнання: CD-програвач; фонохрестоматія.

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

Учні заходять до класу під музичний супровід («Перший клас» Д. Кабалевського).

1. Організаційний момент

  • Перевірка готовності класу до уроку
  • Музичне вітання

2. Актуалізація опорних знань

  • Які тривалості звуків вам відомі?
  • Як позначають короткі та довгі звуки?

Гра «Телевізор»

Відтворити тривалість звуків за картками, що демонструє учитель.

Гра «Композитор»

Скласти пісеньку дощових краплинок та записати її ритм на дошці.

3. Мотивація навчальної діяльності

Коли я сьогодні ішла до  школи, то звернув ла увагу на те, як попрацювала осінь-чародійка, якими різнокольоровими барвами торкнулася вона природи! Дивилася на осінню красу, і в моїй душі немовби пісня заспівала. Вам відомо, що таке пісня? На уроці сьогодні ми з нею познайомимося ближче.

4. Основна частина

Чи помітив хто-небудь із  вас, як гарно навкруги? Погляньте у вікно!

  • Яку картину намалювала чарівниця-осінь?

Так, уже не так тепло, як улітку, сонечко вже не таке яскраве, листочки пожовкли, дні стали коротшими. Ви, діти, дуже спостережливі. Як змінюється погода восени?

Так, вона буває різною. У теплі дні — прозоре повітря, чисте блакитне небо, але незабаром стане прохолодніше. Погляньте, яку осінь побачив і намалював чудовий художник Ісаак Ілліч Левітан! У своїй картині «Золота осінь» він передав поезію в’янення осінньої природи на порозі швидкої зими.

  • Який період осені зобразив художник? (Жовтень)
  • Який стан осінньої природи передав художник? (Спокій)

У цій картині Левітан із  проникливою майстерністю втілив сумну і  світлу прощальну красу осені. Небо затягнуло хмарною пеленою, вітер куйовдить верхівки беріз. Вони скидають своє вбрання на  пожовклу траву. Птахи вже відлетіли у теплі краї, і тиша опустилася на ліс.

  • Чи може музика намалювати подібну картину осені?

Гра «Композитор»

 Восени буває і сумно, і радісно. Сумно тому, що скінчилося літо і природа нібито завмирає, а радісно — тому, що зібрали добрий урожай і незабаром настане зима, а з нею Новий рік із веселими святами та подарунками.

  • Якщо ви були б композитором, то яку музику осені ви написали б?
  • Який настрій у нас викликає осінь?

Та не лише славна за твою ти вроду —

Урожай багатий ти несеш народу.

Пишна і дорідна, пахнеш ти медами,

Славиш край наш рідний зерном і плодами!

Восени люди відмічають свято урожаю. А жодне свято у нашій країні не обходиться без пісні.

  • Які пісні про осінь вам відомі?
  • Що таке пісня?

 

Засвоєння понять

Пісня — це музичний твір, який співають.

 

 

5.  Слухання музики

Композитор П.  Чайковський свої враження від осінньої природи втілив у  п’єсі «Осіння пісня». І  хоча він жив дуже давно, але враження композитора від осінньої природи ми можемо відчути і зараз. Послухайте твір «Осіння пісня».

  • Якою П. Чайковський побачив осінь?

Слухання п’єси «Осіння пісня» П. Чайковського.

  • Які настрої осені ви відчули?
  • Як композитор передає осінній настрій?

Так, ми відчули красу цієї пори, слухаючи музику: прозоре, блідо-блакитне повітря, різнокольорові листочки, що їх підхоплює та кружляє вітер, а потім плавно опускає на землю. Яка чудова музика! І не кожній пісні потрібні слова — інколи пісня зрозуміла без слів.

6. Вокально-хорова робота

  • Розспівування «Раз-два-три-чотири» (робота у зошитах, с. 9)
  • Розучування пісні «Перший клас» Д. Кабалевського (спів у діалозі з учителем)
  • Продовження розучування пісні «Ой, є в лісі калина» (робота над виразністю виконання, виконання з танцювальними рухами)

7. Підбиття підсумків уроку

 Сьогодні на  уроці ми ознайомилися з  музикою, що має назву «пісня».

  • Як називають твір, що співають?
  • Які настрої осені ми відчули у творі П. Чайковського?

Учні виходять із класу під музичний супровід («Перший клас» Д. Кабалевського).

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку