Урок музичного мистецтва у 6 класі " Її величність - Скрипка"

Про матеріал
Матеріал поданий на уроці познайомить здобувачів освіти з творчістю геніального італійця, талановитого майстра скрипкової музики Н.Паганіні, підведе до розуміння того,що секрет його творчості у таланті, помноженому на титанічний труд, сформує культурологічну компетенцію через виховання інтересу до шедеврів світової класичної музики
Перегляд файлу

 

                                      Урок музичного мистецтва у 6 класі

II семестр

 Тема 3.  Жанри камерно- інструментальної музики

Тема уроку:  ЇЇ величність Скрипка

I. Орієнтація, мотивація діяльності

Урок зорієнтовано на створення сприятливої атмосфери

Епіграф до уроку: «Скрипка  Паганіні- продовження великого серця,

                                    що говорит ь  живою людською мовою,

                                     ніби зрозумілою всім,але говорити нею

                                     може тільки один великий артист»

                                                                                         А. Виноградов

Мотивація: виховувати  усвідомлення значення наполегливої праці  для досягнення мети.

II.Цілепокладання

Тема уроку: «ЇЇ величність Скрипка»

Мета уроку:

-освітня: ознайомити учнів із творчістю великого італійця Н.Паганіні, а також скрипковими майстрами;  закріпити визначення понять: «віртуоз», «тема», «скрипковий концерт»

- розвиваюча: розвивати в учнів вміння аналізувати музичні твори, між предметні компетенції, орієнтуватися в засобах музичної виразності, слухаючи запропоновані твори, вокально- хорові навички

Завдання уроку: формувати культурологічну компетенцію через виховання інтересу до шедеврів світової класичної музики

Тип уроку:комбінований

Форма проведення: урок - інтерв’ю

Музичний матеріал:

- А. Вівальді «Зима» з циклу «Пори року» - вхід до класу

-Н. Паганіні «Каприс №24» - слухання

- Норвезька народна пісня «Чарівний смичок» - виконання

Обладнання: музичний інструмент,магнітофон, портрети А. Вівальді, Н. Паганіні; ілюстрації, на яких зображено скрипку Гварнері; плакат із літературним текстом пісні

Міжпредметні зв’язки: музика, література, історія, кіно.

Мотивація навчальної діяльності

Робота над епіграфом:  щоб зрозуміти значення творчості великого   талановитого музиканта Н.Паганіні, скрипка якого ніби говорить живою людською мовою, ми проведемо з вами екскурс у далеке минуле

Визначення очікуваних результатів

 Результат уроку: учні познайомилися з творчістю талановитого  майстра скрипкової музики Н.Паганіні і зрозуміли, що секрет його творчості – у таланті, помноженому на титанічний труд.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Учні входять до класу під музичний супровід (фрагмент «Зима» з циклу «Пори року» А. Вівальді

(перевірка класу до уроку , вітання)

III. Актуалізація опорних знань

2. Вступна частина

Вчитель: Вслухайтесь в музику ,що звучить, розгляньте ілюстрації ,портрети композиторів і поміркуйте над такими питаннями:

-Чого ви очікуєте від  сьогоднішнього уроку?

-Що хотіли б почути, про що дізнатися?

3.Основна частина

Вчитель: Отже на цьому уроці йтиметься про скрипку й майстрів, які створювали цей чудовий інструмент. Коли ж з’явилася перша скрипка? Цього вже ніхто не пам’ятає. Але відомо, що вона є «правнучкою» слов’янського гудка. Спочатку вона грала й звеселяла людей на міських та сільських вулицях, і вона була найулюбленішим інструментом простого люду. Пригадайте, яку пісню ми з вами учили у 5 класі, в якій роповідалося про значення скрипки в житті людей. Ну, звичайно ж,це норвезька народна пісня « Чарівний смичок», яку   ми зараз з вами і пригадаємо.

- розспівування;

 - виконання норвезької народної пісні «Чарівний смичок»

Вчитель: З часом скрипка стала царицею найвідоміших концертних залів. Виготовлення смичкового інструменту-наполеглива праця й справжнє мистецтво.

 

Повідомлення учасників творчої групи «Довідкове бюро»

(на фоні музики А. Вівальді)

Учень 1. Старі майстри знали дивовижні таємниці скрипкових голосів: це і дерево , і лак, яким покривали  деревину, волосся для смичка. Це мистецтво передавалося від батька до сина, від май1стра –до учня.

Учень 2. Найдавніша династія Андреа та Ніколо Аматі бере свій початок із  XVI  століття. Саме Ніколо Аматі став учителем наступних династій Антоніо Страдиварі та Андреа Гварнері.

Учень 3. Антоніо Страдиварі створив свою останню скрипку, коли йому виповнилось 93 роки.Він назвав скрипку «лебединою піснею» і вважав її найдосконалішою з усіх його інструментів. А їх понад тисячу!

Вчитель: Інструментам Андреа Гварнері віддавав перевагу легендарний італійський композитор і скрипаль Ніколо Паганіні. А найбільше він полюбляв скрипку Гварнері дель Джезу,що й донині зберігається в місті Генуї (Італія). На цьому інструменті раз на рік грають найкращі скрипалі світу.

Слухання музики (Н. Паганіні «Каприс №24»)

Бесіда

-Яке враження справила на вас ця музика?

-Чи можна, прослухавши музику ,уявити образ, характер, життя її автора?

Повідомлення учасників творчої групи «Інтерв\ю з композитором»

-Доброго дня , шановний маестро!  Мені відомо , що існує легенда щодо вашого народження,яка вплинула на все ваше подальше життя.

-Так,27 жовтня 1782 року в бідному кварталі у передмісті італійського міста Генуї на сходинках мого будинку  посковзнулася повивальна бабка. При цьому вона згадала чорта,блиснула блискавка,ударив грім , і саме в цей час народився я.

-Як минуло ваше дитинство?

 

-Я був хворобливим хлопчиком. Батько мріяв про диво-дитину і змушував мене впродовж годин грати на скрипці, а за погану гру мене чекало суворе покарання.

-Усім відомо, що вже в 11 років ви підкорили Італію , і слава про юного віртуоза поширилася за межі країни.

-Так, я виступав із концертами в Австрії, Германії , Франції. Але чутки про нібито мій зговір з дияволом,що поширювались, не давали людям можливості по вірити в силу мого таланту й незвичайну музичну обдарованість. Я прожив нелегке життя. Мене не розуміли і часто зраджували. Зрадники навіть підпилювали струни моєї скрипки, і я завершував гру на одній струні. Та попри все музика й скрипка стали сенсом мого життя.

- Дякую, шановний маестро!

А зараз до нас завітав єдиний син і найдорожча для композитора людина - Ахілло.

  • Батько помер 27 травня 1840 року. Його звинувачували у чаклунстві.магії, інквізиція не давала згоди на йог7о поховання. Понад десять років труну з  великого музиканта ховали,

викопували і знову переховували в іншому місці.

Вчитель: Ким ,на вашу думку був Ніколо Паганіні - дияволом чи генієм?

(слухання музики. Тема Паганіні)

Робота в групах  «Спільний проект»

Вчитель: Об’єднайтеся в групи по 5-6 чоловік. Оберіть: спікера,який зачитає групі запитання, секретаря,який запише вашу спільну думку і доповідача, який оголосить її.

Запитання групам

Група 1. Що, на вашу думку,спонукало  Ніколо  Паганіні до життя та творчості попри всі переслідування?

Група 2. Як і чому вплинула на вас музика Н.Паганіні, створена понад два століття тому?

Група3. Чи можемо ми називати Н.Паганіні віртуозом?  Яким чином він досягнув майстерності?

Група4. Створіть асоціативний кущ,пов’язаний з ім’ям Паганіні

IV. Рефлексивно - оцінюючий етап

а) Підведення підсумків уроку

Вчитель: То ж проаналізуємо  відповіді учнів у групах.

Ваші відповіді переконали - мене в тому, що Ніколо Паганіні - геній скрипкової музики.  Секрет його творчості - у таланті, помноженому на титанічний труд. Н.Паганіні був засуджений за геніальність і проклятий суспільством за свій талант.

б) Оцінювання роботи учнів на уроці.

         V. Домашнє завдання.

                 Дібрати матеріал для створення  колективного проекту «Із життя музичних  інструментів»

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

                              

docx
Додав(-ла)
Кривко Тамара
Додано
18 січня 2022
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку