Урок "Музика мандрує світом"

Про матеріал
Урок для дистанційного навчання Музичне мистецтво 4 клас Підготувала: учитель вищої категорії Доценко Алла Яківна Комунальна установа Сумська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №23, м. Суми, Сумської області Розділ 2. Мистецтво без меж і кордонів Тема уроку. Музика мандрує світом Добрий день, любі діти! Сьогодні на уроці ми будемо говорити про професійну та народну музику. Саме народна музика, з її неповторними мелодіями, долаючи кордони своєї батьківщини, отримує друге життя у творчості композиторів інших країн. З метою засвоєння матеріалу з теми «Музика мандрує світом» вам необхідно: 1. Пригадати музичний матеріал який вивчали та слухали на попередніх уроках. Пропоную виконати завдання(№1) у зошиті. Розгляньте ілюстрації. - Хто з митців використав ці твори у своїй музиці? - Подумай, чому композитори зверталися до музики інших народів? 2. Опрацювати інформацію з довідника(1). Звернути увагу на поняття –баркарола. А також, на те що її ритмічні, темпові особливості, композитор М. Лисенко, відтворив в інструментальній п’єсі «Баркарола». Довідник (1) Венеціанські гондольєри співають чудові пісні, які називаються баркаролами, у перекладі — пісня човняра. М. Лисенко відтворив риси баркароли в інструментальному творі, проте його основою стала українська народна пісня «Пливе човен». 3. Послухати музику української народної пісні «Пливе човен» та п’єсу «Баркарола» М. Лисенка (за посиланням). https://www.youtube.com/watch?v=YaQK1yAOETI https://www.youtube.com/watch?v=I_hDlCfQUFE Дайте усні відповіді на питання: - Визначте особливості мелодію української народної пісні «Пливе човен». - Якими засобами композитор передав риси народної пісні в п’єсі? 4.Опрацювати інформацію з довідника(2). Зверніть увагу на поняття- хота. Особливості творчості композитора М. Глінки. Довідник (2) Музика відомого російського композитора Михайла Івановича Глінки зрозуміла всім. Можливо, тому, що в багатьох його творах ми відчуваємо інтонації народних пісень і танців. Саме до такої музики належать його симфонічні твори, де звучать інтонації іспанського фольклору. Подорожуючи Іспанією, Глінка, щоб краще дізнатися про звичаї та мистецтво цієї країни, вивчав іспанську мову і навіть навчився танцювати з кастаньєтами — національним музичним інструментом, що супроводжує цей танець. У місцевості Арагон Глінка почув мелодію одного з іспанських танців — хоти. Хота — стрімкий, іскристий, пристрасний танець, що супроводжується звучанням гітар та веселим вистукуванням кастаньєт. Повернувшись до Росії, на згадку про цю подорож Глінка склав «Іспанську увертюру № 1», яка більше відома як «Арагонська хота». Для танцювального характеру, для чіткого ритму і підкреслення національного колориту Глінка ввів до складу симфонічного оркестру додатковий інструмент — кастаньєти (іспанський народний музичний інструмент). Слухаючи «Арагонську хоту», зверніть увагу на звучання кастаньєт. Основою для цього твору стали мелодії, обрані композитором із-поміж почутих в Іспанії народних наспівів. Це симфонічна фантазія на іспанські народні теми з чергуванням яскравих, різнохарактерних епізодів. 5. Послухати музику «Арагонської хоти» М. Глінки та порівняйте характер музики з однойменною картиною О. Брусилова (за посиланням). https://www.youtube.com/watch?v=C4WkfndcmLA Зверніть увагу на звучання кастаньєт. 6. - Пропоную вам, діти, динамічну паузу (перейдіть за посиланням) https://www.youtube.com/watch?v=FYl2hN6X7QM 7. Виконати завдання усно. Розгляньте фото. - Поміркуй, як ці зображення пов’язані з музикою? 8. Опрацювати інформацію з музичного калейдоскопу. Дайте усні відповіді на питання: - Знайди у тексті назви різних видів мистецтв. - Поясни, як вони пов’язані з музикою. Музичний калейдоскоп Музика — мистецтво звуків. Мовою звуків вона розповідає нам історії, малює пейзажі й портрети, захоплює та вражає розмаїттям і глибиною людських почуттів... Але музика нерозривно пов'язана з іншими видами мистецтв. Наприклад, пісня — це поєднання музики і поезії, опера — єдність музики, літератури, хореографії, образотворчого і театрального мистецтв... Музика зробила чимало щедрих «дарунків» іншим мистецтвам. Музичні сюжети «живуть» у казках і оповіданнях, живописних полотнах і скульптурних композиціях... А мистецтва хореографії, театру, цирку і кіно неможливо уявити без музичного оформлення. Отже, музика впевнено мандрує світом мистецтв. І вона не просто живе і розвивається поруч з іншими видами мистецтв, а й живить і збагачує їх. 9.Розучити та виконати пісню Г.Гладкова «Пісенька друзів» з мультфільму «Бременські музики» (за посиланням) для розучування https://www.youtube.com/watch?v=cQ4dXmLwvM0 для виконання https://www.youtube.com/watch?v=cxrdNSi54B4 10. Для закріплення матеріалу дайте відповіді на запитання у зошиті, обравши один варіант (завдання №2) : 1. Яку українську народну пісню використав у творі "Баркарола" композитор М. Лисенка ? Варіанти відповідей: а) "Пливе човен" б) «Вийди, вийди, Іванку» в) «Вийди, вийди, сонечко» 2. Хто написав «Арагонську хоту»? Варіанти відповідей: а) М.Лисенко б) С.Рахманінов в) М.Глінка 3.Баркарола- це варіанти відповідей: а) пісня пастушка б) пісня лицаря в) пісня човняра г) пісня козака 4.Хота-це варіанти відповідей: а)пісня б)марш в)танець
Перегляд файлу

Скрипічний ключ: найкращі зображення (61) у 2020 р. | Музика, Ноти ...Урок для дистанційного навчання

Музичне мистецтво 4 клас

Підготувала: учитель вищої категорії

Доценко Алла Яківна

Комунальна установа Сумська

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №23,

м. Суми, Сумської області

                       

Розділ 2. Мистецтво без меж і кордонів

Тема уроку. Музика мандрує світом

 

Добрий день, любі діти!

 

      Сьогодні на уроці ми будемо говорити про професійну та народну музику.  Саме народна музика, з її неповторними мелодіями, долаючи кордони своєї батьківщини, отримує друге життя у творчості композиторів інших країн.

     З метою засвоєння матеріалу з теми «Музика мандрує світом» вам необхідно:

  1.  Пригадати музичний матеріал який вивчали та слухали на попередніх уроках.

Пропоную виконати завдання(№1) у зошиті. Розгляньте ілюстрації.

  • Хто з митців використав ці твори у своїй музиці?
  • Подумай, чому композитори зверталися до музики інших народів?https://image.slidesharecdn.com/bwuiwbcqzqdpprzd8ris-signature-c2ac48d4e6c98c144a5ee9aad83e4542bf2eea4109bbdfba1a8dacbcd9488365-poli-160715163558/95/4-muz-l2015-136-638.jpg?cb=1468600606

 

  1. Опрацювати інформацію з довідника(1). Звернути увагу на поняття –баркарола. А також, на те що її ритмічні, темпові особливості, композитор М. Лисенко, відтворив в інструментальній п’єсі «Баркарола».

 

 

Довідник (1)

https://image.slidesharecdn.com/bwuiwbcqzqdpprzd8ris-signature-c2ac48d4e6c98c144a5ee9aad83e4542bf2eea4109bbdfba1a8dacbcd9488365-poli-160715163558/95/4-muz-l2015-137-638.jpg?cb=1468600606

Венеціанські гондольєри співають чудові пісні, які називаються баркаролами, у перекладі — пісня човняра.

Микола Лисенко - пісні, біографія - Українські пісні

     М. Лисенко відтворив риси баркароли в інструментальному творі, проте його основою стала українська народна пісня «Пливе човен».

 

 

 

  1. Послухати музику української народної пісні «Пливе човен» та  п’єсу «Баркарола» М. Лисенка (за посиланням).

https://www.youtube.com/watch?v=YaQK1yAOETI

https://www.youtube.com/watch?v=I_hDlCfQUFE

Дайте усні відповіді на питання:

  •    Визначте особливості мелодію української народної пісні «Пливе човен».
  •    Якими засобами композитор передав риси народної пісні в п’єсі?

 

4.Опрацювати інформацію з довідника(2). Зверніть увагу на поняття- хота. Особливості творчості композитора М. Глінки.

М. И. Глинка | Тест з музичного мистецтва – «На Урок»

Довідник (2)

              Музика відомого російського композитора

Михайла Івановича Глінки зрозуміла всім. Можливо, тому, що в багатьох його творах ми відчуваємо інтонації народних пісень і танців. Саме до такої музики належать його симфонічні твори, де звучать інтонації іспанського фольклору. Подорожуючи Іспанією, Глінка, щоб краще дізнатися про звичаї та мистецтво цієї країни,    вивчав іспанську мову і навіть навчився танцювати з кастаньєтами — національним музичним інструментом, що супроводжує цей танець. У місцевості Арагон Глінка почув мелодію одного з іспанських танців — хоти.

Хота — стрімкий, іскристий, пристрасний танець, що супроводжується звучанням гітар та веселим вистукуванням кастаньєт.

Повернувшись до Росії, на згадку про цю подорож Глінка склав «Іспанську увертюру № 1», яка більше відома як «Арагонська хота». Для танцювального характеру, для чіткого ритму і підкреслення національного колориту Глінка ввів до складу симфонічного оркестру додатковий інструмент — кастаньєти (іспанський народний музичний інструмент). Кастаньеты: купить кастаньеты в Киеве, Харькове, Днепре, Одессе ...

Слухаючи «Арагонську хоту», зверніть увагу на звучання кастаньєт. Основою для цього твору стали мелодії, обрані композитором із-поміж почутих в Іспанії народних наспівів. Це симфонічна фантазія на іспанські народні теми з чергуванням яскравих, різнохарактерних епізодів.

 

  1. Послухати музику «Арагонської хоти» М. Глінки та порівняйте характер музики з однойменною картиною О. Брусилова (за посиланням).

https://www.youtube.com/watch?v=C4WkfndcmLA

     Зверніть увагу на звучання кастаньєт.

https://image.slidesharecdn.com/bwuiwbcqzqdpprzd8ris-signature-c2ac48d4e6c98c144a5ee9aad83e4542bf2eea4109bbdfba1a8dacbcd9488365-poli-160715163558/95/4-muz-l2015-138-638.jpg?cb=1468600606

 

  1. - Пропоную вам, діти, динамічну паузу (перейдіть за посиланням)

https://www.youtube.com/watch?v=FYl2hN6X7QM

 

  1. Виконати завдання усно. Розгляньте фото.
  •    Поміркуй, як ці зображення пов’язані з музикою?

 

https://image.slidesharecdn.com/bwuiwbcqzqdpprzd8ris-signature-c2ac48d4e6c98c144a5ee9aad83e4542bf2eea4109bbdfba1a8dacbcd9488365-poli-160715163558/95/4-muz-l2015-139-638.jpg?cb=1468600606

 

  1. Опрацювати інформацію з музичного калейдоскопу.

Дайте усні відповіді на питання:

  • Знайди у тексті назви різних видів мистецтв.
  • Поясни, як вони пов’язані з музикою.

 

Музичний калейдоскоп

     Музика — мистецтво звуків. Мовою звуків вона розповідає нам історії, малює пейзажі й портрети, захоплює та вражає розмаїттям і глибиною людських почуттів...

    Але музика нерозривно пов'язана з іншими видами мистецтв. Наприклад, пісня — це поєднання музики і поезії, опера — єдність музики, літератури, хореографії, образотворчого і театрального мистецтв...

    Музика зробила чимало щедрих «дарунків» іншим мистецтвам. Музичні сюжети «живуть» у казках і оповіданнях, живописних полотнах і скульптурних композиціях... А мистецтва хореографії, театру, цирку і кіно неможливо уявити без музичного оформлення.

    Отже, музика впевнено мандрує світом мистецтв.

І вона не просто живе і розвивається поруч з іншими видами мистецтв, а й живить і збагачує їх.

 

9.Розучити та виконати пісню Г.Гладкова «Пісенька друзів» з мультфільму «Бременські музики» (за посиланням)

для розучування  https://www.youtube.com/watch?v=cQ4dXmLwvM0

для виконання  https://www.youtube.com/watch?v=cxrdNSi54B4

 

10. Для закріплення матеріалу дайте відповіді на запитання у зошиті, обравши один варіант (завдання №2) :

  1. Яку  українську народну пісню використав у творі "Баркарола" композитор М. Лисенка ?

Варіанти відповідей:

а) "Пливе човен"

б) «Вийди, вийди, Іванку»

в) «Вийди, вийди, сонечко»

2. Хто написав «Арагонську хоту»?

Варіанти відповідей:

а) М.Лисенко

б) С.Рахманінов

в) М.Глінка

 3.Баркарола- це

варіанти відповідей:

а) пісня пастушка

б) пісня лицаря

в) пісня човняра

г) пісня козака

4.Хота-це

варіанти відповідей:

а)пісня

б)марш

в)танець

 

 

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
1302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку