Урок музики. Л. ван Бетховен "Весело. Сумно". М.Ведмедеря «Віночок».

Про матеріал
В даній розробці подано матеріал до уроку музичного мистецтва "У мистецтві завжди лад". Детально описано кожен з етапів: музичне вітання, гра, розспівування, детально розписано послідовність розучування пісні, музичне прощання.
Перегляд файлу

ЗОШ І ступеня с.Мокре

 

 

 

 

 

 

 

Урок музичного мистецтва

 «У мистецтві завжди лад»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Ковальчук І.В.

 

 

Тема. У мистецтві завжди лад. Л.ван Бетховен «Весело. Сумно»; П.Чайковський «Вальс квітів». М.Ведмедеря «Віночок».

Мета. Узагальнити уявлення учнів щодо ролі музики в житті людини; систематизувати  знання про види, жанри музичного мистецтва; розвивати музичний слух, вокально-хорові навички, збагачувати пісенний репертуар; виховувати любов до навколишнього світу, почуття прекрасного.

Обладнання. Портрет композитора Л. ван Бетховена, ілюстрації до пісні «Віночок», ілюстрації до пісень «Намалюю Україну», «Козачата», зображення дівчинки-українки, мультимедійна презентація; музични              й матеріал: Л. ван Бетховен «Весело. Сумно», П. Чайковський «Вальс квітів», М. Ведмедеря «Віночок».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1.     Нумо, діти, підведіться,

Гостям нашим посміхніться,

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок!

2. Музичне вітання.

Добрий день, діти, я прийшла в ваш клас!

Добрий день, добрий день, раді бачить Вас!

Ви уже читали?

Ми уже читали!

Ви уже писали?

Ми уже писали!

А тепер відпочиваймо і всі разом заспіваймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда.

-         Давайте пригадаємо, що таке музика?

-         А хто складає музику?

-         Хто її виконує ?

-         Де ви зустрічаєтеся з музикою?

  1. Гра «Ходить музика по світу».

(«Впіймайте» правильне твердження. Плескайте в долоньки, коли почуєте, в яких місцях ми стикаємося з музикою).

 

 

Ходить Музика по світу!

Де її знайти, зустріти?

 

На лужку у хороводі,

В туристичному поході,

На військовому параді

І на будь-якому святі.

 

У містах, містечках, селах,

У палацах і оселях…

А зберуться друзі в коло –

Музика завжди навколо!

 

Музика мандрує світом

Поруч з нами, любі діти!

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Музика завжди поруч з людиною. Музичне мистецтво допомагає людям у праці та відпочинку, передає їхні думки та почуття, розповідає про навколишній світ. І сьогодні тема нашого уроку «Музика завжди навколо». Сьогодні ми пригадаємо, що ми знаємо про музику, якою вона буває, повторимо деякі пісні і вивчимо нову пісеньку.

ІV. Розспівування.

Для того, щоб гарно співати, нам потрібно розспіватися. Пригадайте, як потрібно сидіти під час співу.

Спинки – рівно,

Голову – вище,

Плечі – розпрямити.

Ходить музика по світу,

Дзвінко всі співають діти.

V. Повторення вивченого матеріалу.

1. Вправа «Займи позицію».

Розгляньте уважно ілюстрації на дошці. До яких пісень ці ілюстрації?

Підійдіть до тієї ілюстрації, яка пісня вам більше подобається. А зараз ми заспіваємо ту пісню, яку ви обрали.

А) «Намалюю Україну», муз. М. Ведмедері,  сл.. Н.Олійник.

Б) «Козачата», муз. М. Ведмедері, сл.. О. Яворської.

2. Робота з підручником. (с.131)

Робота в парах.

За малюнками пригадайте музичні твори, які ми слухали раніше. За допомогою слів-підказок під малюнком опишіть їхню музику.

VІ. Слухання музики. (Людвіг ван Бетховен. «Весело. Сумно»)

  1. Вступне слово вчителя.

Музика завжди супроводжує людину в житті. За допомогою музики людина може передати свій настрій, почуття. І дуже часто музика втішає свого слухача або виконавця, підбадьорює, підтримує.

Послухайте зараз п’єсу відомого німецького композитора Людвіга ван Бетховена. Життя цього композитора було дуже складним. Він народився у бідній сім’ї, і змушений був заробляти гроші на прожиття з раннього віку. Композитор почав грати на музичному інструменті з 4 років. У нього в житті було багато і радісних, і сумних подій. І зараз ми послухаємо одну з його п’єс, яка називається «Весело. Сумно».

  1. Бесіда.

-         Які настрої передає музика п’єси?

-         Як змінюється її характер?

-         Якими словами можна описати цю музику?

-         Якій схемі відповідає побудова цього твору?

  1. Повторне слухання.

Послухайте цю композицію ще раз. Спробуйте передати різні настрої у п’єсі за допомогою рухів рук: весело – руки вгорі, сумно – руки опускаємо. Виконуємо ритмічні рухи.

Фізкультхвилинка.  

Руханка «Сонячний віночок».

VІІ. Розучування пісні «Віночок».

Подивіться на дівчинку-українку, яка завітала сьогодні до нас на урок.

- Який у неї настрій? Їй весело чи сумно?

- Як ви думаєте, чому вона може бути трішки засмучена?

- Що у дівчинки в руках?

- Що вона сплела з квітів?

- А чого не вистачає у цьому вінку?

- Допоможемо дівчинці знайти стрічки до її віночка?

Давайте ми з вами здійснимо уявну прогулянку і спробуємо знайти стрічки для віночка. Спочатку сплетемо цей віночок, щоб можна було шукати стрічечки до нього. Для цього проспіваємо такі рядочки:

Квіточку до квіточки –

я сплету віночок,

і з тобою, літечко,

я піду в таночок!

Молодці. Віночок ми сплели. Вирушаємо далі, пошукаємо стрічки.

-         Що ви бачите на малюнку? Кого ми зустріли? (річку)

-         Якого кольору стрічку можна попросити у річечки? (блакитну)

Давайте попросимо, співаючи ці рядки.

У долині річечку

стріну я привітну  -

у віночок стрічечку

попрошу блакитну!

(вчитель дістає з-під малюнка блакитну стрічку).

Рушаємо далі.

-         Що ви бачите на цьому малюнку? (клен)

-         Яку стрічку ми можемо попросити у клена? (зелену)

Давайте попросимо.

І нахилить віточку

зелен-клен до мене –

у віночок стрічечку

попрошу зелену!

(вчитель дістає з-під малюнка зелену стрічку)

Вирушаємо далі.

-         Що зображено на цьому малюнку? (жито)

-         Яку стрічечку можна попросили у жита? (жовту)

Давайте попросимо у жита жовту стрічку.

В полі вітер житечку

Вуса розкуйовдить –

У віночок стрічечку

Попрошу ще й жовту.

(вчитель дістає жовту стрічку)

Мандруємо далі.

-         Що ви бачите на цій ілюстрації? (сонечко)

-         Давайте подивимося, чи сподобалася сонечку дівчинка у віночку зі стрічками?

А у небі сонечко

золоте, безхмарне –

скаже мені: «Донечко!

Ах, яка ти гарна!»

 

Давайте ми з вами вивчимо цю пісеньку, яка називається «Віночок»

  1.     Виконання пісні вчителем.
  2.     Виконання учнями хором.
  3.     Виконання по 1 куплету кожний ряд.
  4.     Виконання по 1 куплету ланцюжком.

VІІІ. Узагальнення знань учнів.

Ми щойно танцювали з літечком. Але танцювати можуть не лише діти, а й квіти.

-         Яким ви уявляєте танець квітів?

Послухайте «Вальс квітів» П.Чайковського у виконанні симфонічного оркестру.

-         Вам сподобалась ця музика?

-         Яке враження вона на вас справила?

-         Спробуйте відтворити рухи при танці квітів.

Отже, діти, музика – це частина нашого життя. Вона може бути і веселою, і сумною, може танцювати, а може плакати. Вона може бути грізною і серйозною, а може бути ніжною і лагідною. Потрібно тільки вміти її слухати, прислухатися до кожного звука, поринати з нею у світ добра, краси, почуттів.

ІХ. Рефлексія.

-         Вам сподобався урок?

-         Що вам найбільше сподобалося?

-         Що було важко?

-         Яку пісеньку ми вивчили на уроці?

Але в нашої дівчинки у віночку лише білі ромашки і сині волошки. Давайте ми ще їй подаруємо квітів, щоб її віночок був різнобарвним.

У кожного з вас на парті лежить 2 квіточки: жовта і червона. Якщо вам на уроці було цікаво, вам усе сподобалося, ви чіпляєте на віночок червону квіточку. Якщо було важко, незрозуміло – тоді жовту.

Х. Музичне прощання.

Дзень-дзелень, дзвенить дзвінок

Вже закінчився урок.

До побачення!

До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 грудня 2023
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку