29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Урок музики в 3 класі І семестрі "Маршово-танцювальні ритми"

Про матеріал
Мета: вчити дітей аналізувати музичні твори, розрізняти особливості музики, знати їх характерні риси та вміти виділяти їх в музиці; розвивати вокально-хорові здібності, музично-естетичний смак, творчі та виконавські навички; виховувати любов та зацікавленість до музики, класичних та народних творів.
Перегляд файлу

Урок музики № 7 в 3 класі 1 семестрі

Тема уроку. Маршово – танцювальні ритми

 

DSC02064

 

Мета: вчити дітей аналізувати музичні твори, розрізняти особливості музики, знати їх характерні риси та вміти виділяти їх в музиці; розвивати вокально-хорові здібності, музично-естетичний смак, творчі та виконавські навички; виховувати любов та зацікавленість до музики, класичних та народних творів.

ТЗН: ноутбук

Наочність: портрети композиторів.

Тип уроку: урок поглиблення в тему.

Хід уроку:

1. Музичне привітання.

2. Актуалізація знань:

 - Сьогодні ми з вами знов побудемо вчителями, та пограємось  в цікаву гру.

Гра «Учні та вчителі»

(Одна група дітей «вчителів» задає запитання з вивченої теми іншим – «учням», а потім обмінюються ролями).

 - З якою темою ви познайомились на минулому уроці? (Діти відповідають).

 - Визначите основні риси пісенності. (Діти відповідають).

 - Визначите основні риси танцювальності. (Діти відповідають).

 - Визначите основні риси маршовості. (Діти відповідають).

 - З якими новими музичними творами ви познайомились на минулому уроці? (Діти відповідають).

 - Що таке симфонія? (Діти відповідають).

 - Чим схожі «Симфонія № 5» та українська народна пісня «Гей, там, на горі, Січ іде»? (Діти відповідають).

3. Слухання:

 - Я пропоную зараз провести музичну вікторину, та подивитись, як ви запам’ятали музичний матеріал з минулих уроків.

Музична вікторина:

1.Ж. Бізе Увертюра до опери «Кармен».

- Які особливості цієї музики? (Пісенність, танцювальність, маршовість).

2. Р. Щедрін Фрагменти з балету «Горбоконик» - «Ніч», «Золоті рибки».

 - Які особливості цієї музики? (Пісенність та танцювальність).

3. Е. Гріг «Ранок».

 - Які особливості цієї музики? (Пісенність).

4. Ф. Шопен «Полонез ля мажор».

 - Які особливості цієї музики? (Танцювальність та маршовість).

5. Л. В. Бетховен «Симфонія № 5» 3 частина.

 - Які особливості цієї музики? (Маршовість).

- Вгадайте, музику якого композитора ми зараз будемо слухати:

Полонези та мазурки

Композитор цей писав.

Народився він у Польщі,

Серце їй своє віддав.

(Фридерік Шопен).

 - Не тільки в Польщі – в усьому світі Фридеріка Шопена визначено найвидатнішим композитором. Його називають співаком фортепіано. Він не писав ані симфоній ані опер. Більшість його творів (полонези, мазурки, вальси, етюди, сонати, прелюдії) написані тільки для фортепіано.

 - Послухайте «Прелюдію № 7» та «Прелюдію №20» польського композитора Ф.Шопена. У якій із цих прелюдій маршовість поєднується з пісенністю, а у якій виражена танцювальність? (Діти відповідають).

 - У музиці велику роль відіграють пісні, танці й марші, але ще більшу – пісенність, танцювальність і маршовість.

Пісенність – це музика, пронизана співучістю, пісенною мелодійністю, але не обов’язково призначена для співу.

Танцювальність – музика пройнята танцювальними ритмами, але не обов’язково під неї танцювати.

Маршовість – це музика насичена маршовими ритмами, але необов’язково під неї крокувати.

 - Саме ці властивості музики роблять її зрозумілою слухачам.

4. Вокально-хорові вправи:

 - Заспіваймо нашу пісню про властивості музики, та виконаємо відповідні рухи під неї. (Діти співають).

 - А тепер співаємо по рядам: 1 ряд – 1 куплет; 2 ряд – 2 куплет; 3 ряд – 3 куплет;

5. Вивчення пісні:

 - З якою новою піснею ви познайомились на минулому уроці? ( «Гей, там, на горі, Січ іде» ).

 - Які особливості цієї пісні? (Маршовість).

 - Заспіваймо перший куплет пісні в характері. (Діти співають).

 - Вивчимо другий та третій куплет пісні. (Діти співають).

 - Які пісні ви вже вивчили на протязі музичних занять? ( «Літо минулося» Я. степовий, «Класне рондо» Д.Кабалевський).

 - Які особливості має музика «Класного рондо» Д. Кабалевського? (Пісенність, танцювальність та маршовість).

 - Музика пісні «Літо минулося» Я. Степового? (Пісенність).

 - Я пропоную гру «Музичний марафон», щоб подивитись, яка з команд класу краще виконає свою пісню.

Гра «Музичний марафон»

( Діти розділяються на три команди і обирають собі пісню. Перемагає та з команд, яка краще за всіх виконає свою пісню).

6. Музична грамота:

 - Сьогодні ми  з вами познайомимось з таким поняттям як музичні регістри.  Коли музика виконується на високих верхніх нотах – це верхній регістр, коли на середніх – середній регістр, на низьких – низький регістр. Ось послухайте. ( Приклади регістрів).

 - А зараз я пропоную вам погратися у гру «Регістровий світлофор», та послухати звуки різної висоти в музиці.

Гра « Регістровий світлофор».

( Дітям роздаються кольорові картки з зображеннями різних «регістрів». Червоний кружечок – це високий регістр; зелений – середній; синій – низький. Діти повинні піднімати догори той кружечок, який регістр звучить).

7. Підсумок уроку:

 - Яку тему ми розглядали сьогодні на уроці? (Діти відповідають).

 - З якими новими музичними творами познайомились? (Діти відповідають).

 - Які особливості вони мають? (Діти відповідають).

 - Що таке музичні регістри? (Діти відповідають).

 - Які властивості музики роблять її зрозумілою слухачам? (Діти відповідають).

 - Що більш всього сподобалось вам на уроці музики? ( Діти відповідають).

8. Оцінювання учнів

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку