Topic: My Day
Form: 5th Form
Lesson Duration: 45 minutes
Lesson Objectives
Language Skills:
Improve listening, speaking, and reading skills.
Use vocabulary related to daily routines.
Practice using time expressions correctly (e.g., "in the morning," "at 7 o’clock").
Vocabulary: morning, afternoon, evening, night, wake up, brush teeth, have breakfast, go to school, study, have lunch, play, go to bed, etc.
Grammar Focus: Present Simple tense for routine
Очікувані результати:
Учні зможуть називати та використовувати у мовленні слова, пов’язані з повсякденними діями ,правильно використовувати вирази часу для опису своїх щоденних дій, складати прості речення у Present Simple для опису своїх повсякденних дій (наприклад, "I wake up at 7 o'clock," "I go to school at 8 o'clock"), брати участь у коротких діалогах, розповідаючи про свій день, зможуть слухати і розуміти опис розпорядку дня іншої людини. Вони зможуть визначати ключові слова та фрази, щоб зрозуміти час і дії, зможуть написати кілька речень або короткий опис свого розпорядку дня, використовуючи правильні форми дієслів у Present Simple і вирази часу.
1. Warm-up (5 minutes)
Start by asking students about their morning routines: How are you? What emotion from the “Inside out” cartoon are you today?
Revise lexical units, Quizlet game (5 minutes”)
2. Presentation (13 minutes)
Introduce grammar. Present Simple (e.g., wake up, brush teeth, go to school, etc.).
Write the activities on the board and model sentences: "I wake up at 7 o’clock," "I go to bed at 9 o’clock."
Introduce time expressions using the clock to show different times of the day.
3. Practice (10 minutes)
Work in pairs. Game with glasses. Make up two questions and give answers. Write down them.
Bamboozle game to improve grammar skils. (Work in teams)
Listening Exercise: Ex.4 p. 46 SB
5. Wrap-up and Review (3 minutes) Reflection “Darts”