Біологія 8 клас
Тема: Будова скелета людини
Мета: розглянути скелет людини, ознайомитися з відділами та функціями кожного, вивчити будову; розвивати вміння порівнювати та аналізувати, зокрема, порівняти скелет людини і ссавців, виявити відмінності та пояснити причини їх формувань.
Тип уроку: комбінований
Методи і методичні прийоми:
Обладнання і матеріали: підручник, таблиці « Скелет людини», « Кістки черепа», « Будова хребта та хребців», ТЗН.
Основні поняття та терміни: череп, хребет, грудна клітка, скелет вільних кінцівок та поясів, фаланги.
Хід уроку:
Ⅰ. Організаційний етап
Ⅱ. Актуалізація опорних знань:
Метод « Сенкан»
До термінів кістка, окістя, суглоб, хрящ, шов скласти сенкан.
Ⅲ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів
У скелеті людини налічується близько 200 кісток. Вони утворюють групи за місцем розташування та функціями, забезпечують виконання надскладних операцій. Серед них є великі та маленькі, плоскі та довгі. Сьогодні на уроці ми про них і дізнаємося.
Ⅳ. Вивчення нового матеріалу:
План:
1.Будова скелету голови
2. Будова хребта.
3.Будова скелету кінцівок.
4. Відмінності в будові скелету людини та ссавців.
( Розповідь учителя з елементами бесіди, використання ТЗН, демонстрація таблиць)
Результатом роботи є створення проєкту (продукту ) - запис у зошиті назв кісток по групах.
Кістки черепа –
Відділи хребта-
Скелет верхніх вільних кінцівок-
Скелет нижніх вільних кінцівок-
Пояс верхніх кінцівок-
Пояс нижніх кінцівок-
Ⅴ. Узагальнення та систематизація знань
Робота з німим малюнком ( малюнки хребців, верхньої, нижньої кінцівок, поясів, черепа). Завдання – підписати.
Ⅵ. Рефлексія:
На уроці я дізнався…..
Мені сподобалася робота…
Тепер мені зрозуміло, чому…
Мені не зрозуміло..
Цей матеріал важливий …
Ⅶ. Підбиття підсумків уроку
( Оцінка діяльності учнів)
Ⅶ. Домашнє завдання: опрацювати матеріал п. 30, поміркуйте, які особливості будови скелету верхньої вільної кінцівки дозволяють людині виконувати складні операції.