КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Нервова система людини. Учня (учениці) 8 класу
__________________________________________________________________
ВАРІАНТ 1
1.Основний структурно-функціональний елемент нервової системи людини – це:
А) мозок; Б) нейрон; В) спинний мозок; г) нерви;
2.Укажіть складові центральної нервової системи:
А) головний мозок і спинний мозок; Б) головний мозок і черепно-мозкові нерви; В) спинний мозок і спинномозкові нерви; Г) черепно-мозкові і спинномозкові нерви.
3.Укажіть кількість черепно-мозкових нервів людини:
А) 10; Б) 12; В) 24; Г) 31;
4. Яка речовина являє собою скупчення тіл нейронів та їхніх коротких відростків?
А) біла; Б) чорна; В) сіра; Г) прозора;
5. Яка речовина вкриває поверхню спинного мозку?
А) біла; Б) чорна; В) сіра; Г) прозора;
6.Частина стовбура головного мозку, яка є продовженням спинного мозку і містить в собі центри дихання, кровообігу та серцевої діяльності називають:
А) проміжним мозком; Б) довгастим мозком; В) мостом; Г) середнім мозком;
7.Напишіть назву відповідної структури: _________________ - частина проміжного мозку, яка в єдиному комплексі з гіпофізом, контролює діяльність усієї ендокринної системи. З цією структурою пов’язані усі процеси життєдіяльності (обмін речовин, діяльність серця, травного тракту, залоз внутрішньої секреції).
8. Виберіть правильні відповіді (декілька): Симпатичний відділ вегетативної нервової системи:
А) розширює кровоносні судини ; Б) підвищує кров’яний тиск; В) розширює зіниці ока; Г) сповільнює дихання; Ґ) зменшує виділення слини; Д) уповільнює скорочення серця;
9.Напишіть назви структур, позначені на малюнку відповідними цифрами:
2-___________________
4-___________________
6-___________________
8-___________________
10. Порівняйте будову спинного та головного мозку. __________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
КОНТРОЛЬНА РОБОТА. Нервова система людини. Учня (учениці) 8 класу
__________________________________________________________________
ВАРІАНТ 2
1.Реакція організму у відповідь на подразнення, яка відбувається за участю нервової системи – це:
А) збудження; Б) гальмування; В) рефлекс; Г) провідність.
2.Укажіть складові периферичної нервової системи:
А) головний мозок і спинний мозок; Б) головний мозок і черепно-мозкові нерви; В) спинний мозок і спинномозкові нерви; Г) черепно-мозкові і спинномозкові нерви.
3.Укажіть кількість спинномозкових нервів людини:
А) 10; Б) 12; В) 24; Г) 31;
4. Яка речовина являє собою скупчення довгих відростків нейронів?
А) біла; Б) чорна; В) сіра; Г) прозора;
5. Яка речовина вкриває поверхню кінцевого мозку?
А) біла; Б) чорна; В) сіра; Г) прозора;
6.Частина стовбура головного мозку, яка має назву «вузол життя» - це:
А) проміжний мозок; Б) довгастий мозок; В) міст; Г) середній мозок;
7.Напишіть назву відповідної структури: _________________ - це ділянка проміжного мозку, що становить собою скупчення сірої речовини у вигляді ядер, та є центром больової чутливості, замикання умовних рефлексів, навчання.
8. Виберіть правильні відповіді (декілька): Парасимпатичний відділ вегетативної нервової системи:
А) розширює кровоносні судини ; Б) підвищує кров’яний тиск; В) розширює зіниці ока; Г) сповільнює дихання; Ґ) зменшує виділення слини; Д) уповільнює скорочення серця;
9.Напишіть назви структур, позначені на малюнку відповідними цифрами:
1-___________________
3-___________________
5-___________________
7-___________________
10. Порівняйте будову вегетативної та соматичної нервової системи. __________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________