Урок на тему "Букви Ю ю, позначення звуків [й у]. Послідовність подій. Театралізуємо"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 1 класу. Ознайомлення учнів з новою буквою та її звуковим значенням.
Перегляд файлу

Тема: Букви Ю ю, позначення звуків[й у]. Послідовність подій. Театралізуємо.

Мета: ознайомити учнів з новою буквою та її звуковим  значенням; збагачувати активний і пасивний словник учнів, розвивати фонематичний слух, пам'ять, увагу, спостережливість, старанність; дати уявлення про взаємозв'язок між голосними звуками та буквами, якими вони позначаються; розширювати знання дітей про казку, розвивати образну уяву, виховувати у дітей читацькі інтереси, любов до кращих зразків усної народної та поетичної творчості, бажання самостійно читати казки.

Ключові слова/ стіна слів:

Юшка - суп м'ясний, картопляний, рибний і т. ін.

Ю́ рта – житло з жердин, що можна перенести або перевезти

Хід уроку

І Організація класу (Слайд № 1) - Доброго дня!

Сьогодні в нас знову цікавий урок, Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну збагачення й розвитку мови. Хай всі володіють знаннями чудово!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, у нас сьогодні ми вивчимо на уроці нову букву, навчимося читати з нею склади, слова, дізнаємось багато цікавого про цю букву. І працювати ми будемо під таким девізом:

Красиво читаємо,

Чітко відповідаємо, Мову свою розвиваємо!

IІІ Актуалізація опорних знань учнів. а)Артикуляційна розминка.

 (Діти, полинемо  в чарівний світ звуків. Прослухайте казочку веселого язичка.) * Жив у роті язичок, І великий був мовчок. Він в будиночку сидів, Йти гуляти не хотів.

(Діти рухають язичками, не розтуляючи ротиків)

*   Якось він засумував,У віконце виглядав.

(Діти показують кінчики язичків) І побачив язичок

В небі срібний літачок!

(Діти рухають язичками, вгору-вниз)

*   Він у подорож летів

І мотором торохтів (Р-р-р-р.)

*   В полі вітер повівав –

Язичку він проспівав (ш-ш-ш)

*Теплий дощик прошумів,

Язичок наш повторив (Кап-кап-кап)

*   Після дощику роса

І навколо ой – краса!!!

(Глибокий вдих - видих)  

б) Мовна зарядка “Щоб ротик був слухняний”.

Скоромовка (Слайд № 2) Якось Яків сіяв мак так-сяк, аби як.

V  Вивчення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми уроку

-         Сьогодні буквочка нова до класу нашого прийшла.

-         Послухайте вірш, та здогадайтесь яка буква завітала до нас.

Буква ця усім відома:                                 Є ця буква в слові – “Юля” Перед я вона стоїть.                                   І в словах “сміюсь”, “стою”. В ній дві палички і коло –                         Ой, яка ж вона красуня – Здогадаєтесь у мить.                                  Ця чудова буква “Ю”.

(Слайд № 3)

-         Сьогодні ми дізнаємося яку роботу виконує вона буква ю

-         Які слова з буквою Ю ви чули у віршику? ( Юля, сміюсь, стою)

-

 Буква ю позначає на початку слова та після голосного звуки [й у].

2.   Розчитування. Працюємо з медіа (додаток)

3.   Введення в тему. ЗагадкаВсім обід готує мама:

Ось бере вона петрушку,

Інші додає приправи,

– Будем їсти смачну … (юшку)

4.  Робота з підручником с.68  Роздивляємося малюнок - Що відбувається?

-     Як ви це зрозуміли?

-     Де це відбувається? Чому ви так вирішили?

-     Що відчувають звірі?

-     Що вас дивує на цій картинці?

-     Хто із вас варив юшку на вогнищі? Де це було?- З яких продуктів можна зварити юшку?

Звуко-буквений аналіз слова - Вимовте словоюшка.

-     Назвіть перший звук у слові юшка

-     Якою буквою позначається цей звук?

-     Буква ю в слові юшка позначає два звуки [й у]?

-     Скільки складів у слові юшка? (2)

-     Скільки букв у слові юшка? (4)

-     Скільки звуків? (5)

Читаємо слова

 (фронтально: хором або по черзі)

-     Що спільного у всіх словах 1- стовпчику? (буква ю на початку; 2 склади;

-     Яке слово зайве?( юнак – питання хто?)

-     Серед слів є слово, що відповідає малюнку (так)

-     Всі слова 2  стовпчику мають один склад? (ні)

-     Що спільного у слів 2,3,4 стовпчиків? (всі слова називають дію) - На яке питання відповідають слова? (Що роблю?)

-     Вгадайте за моїми рухами, яке слово я ілюструю.

Досліджуємо мовлення  (Слайд №4) - Прочитайте слова (юшка, мию)

-     На які питання вони відповідають?

-     Що їх об’єднує?

-     Вимовіть ще раз слово юшка Скільки звуків ми чуємо на початку слова?

-     Вимовіть ще раз слово мию. Назвіть перший склад. Назвіть другий склад.

 Скільки звуків ми чуємо на початку другого складу?

Висновок : буква ю позначає два звуки [й у] на початку слова і складу

Читаємо текст

(Прочитайте текст або запропонуйте прочитати текст учням, які вміють читати) - Що вас здивувало?

-     Чи ви це могли передбачити? Чому?

-     Про що цей текст?

-     Яка тема тексту?

-     Хто головні герої тексту?

-     Чому ніхто не відповів на питання Юрка?

(Парна робота Театралізуємо. Працюємо в групах. Розподіліть ролі: той, хто буде розповідати історію; ті, хто будуть грати дітей і виконувати певні дій)

5.     Фізхвилинка

6.     Робота в зошиті с. 36-37

VI. Підсумок уроку. (Слайд №5)

-   Що нового ви дізналися на уроці?

-   Що видалося для вас складним?

-   Які звуки ви вивчили?

-   Вони голосний чи приголосний?

-   Яка буква позначає звуки [й у]?

 

Молодці! Ви сьогодні гарно попрацювали!

pdf
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку